جهرمی: اژدهای 7سر فساد باید به مسلخ برود

امتیاز دهید post

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان به ماجرای شفاف سازی فساد تاکید دارد و اخیرا با انتشار سلسله توییت‌هایی با موضوع دولت الکترونیک و مبارزه با فساد، از صدا و سیما خواست تا به او فرصتی داده شود تا یک سری فسادها را افشا کند.

جهرمی در این توییت‌ها ضمن تأکید بر اینکه باید اژدهای ۷سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش، به مسلخ برد، از تصور غلطی که درباره دولت الکترونیک وجود دارد، انتقاد کرده و گفته که در این زمینه اتصال فرآیندهای بین دستگاهی و امکان نظارت دستگاهها بر یکدیگر مطلوب است. این وضعیت مطلوب در حالی از طرف او بیان می‌شود که چندی پیش جهرمی نسبت به عملکرد ناجا در ملحق شدن به دولت الکترونیکی انتقاد کرده بود.

وزیر ارتباطات در توییتر خود تنها راه باقی مانده برای اصلاح فرایندهای فسادزا را معرفی کرده است:

«باید اژدهای ۷سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش، به مسلخ برد. در کنار برخورد با مُفسد، اين تنها راه باقی مانده برای اصلاح فرآیندهای فسادزاست؛ انباشت پرونده در دستگاه قضا و انتظار برخورد سخت، بعنوان تنها راه مبارزه با فساد، نه منطقی است و نه نتیجه مطلوب خواهد داشت.»

او سپس به لزوم گزارش به مردم تاکید کرده و از صدا و سیما خواسته که به او مهلت دهد تا این مافیای فساد را در برابر ملت تشریح کند:

«‏آماده‌ام؛ اگر سیمای ملی وقت کافی دهد، به تشریح این فرآیندهای مافیاپرور و امضاهای طلایی فسادزا پرداخته و برای مردم توضیح دهم، چگونه دولت الکترونیکی راهکاری برای جلوگیری از فساد است و چرا دولت الکترونیکی آن گونه که باید پیش نمی‌رود.»

در توییت نهایی وزیر ارتباطات نیز به مساله دولت الکترونیکی پرداخته شده است، مساله‌ای که هنوز بسیاری از ارگان‌های دولتی در آن درجا می‌زنند:

‎«دولت الکترونیکی هم معنا با مکانیزاسیون امورات داخلی سازمانها یا ایجاد یک وب‌سایت اطلاع رسانی یا احداث مرکز داده و خرید تجهیزات گران قیمت سخت افزاری برای دستگاهها -که خود فسادی دیگر به حساب می‌آید- نیست. اتصال فرآیندهای بین دستگاهی و امکان نظارت دستگاهها بر یکدیگر مطلوب نظر است.»

در کتاب زنده باد فساد نوشته علی ربیعی آمده است که کم‌اثر کردن اژدهای هفت سر فساد در ایران نیز تنها و تنها با کاهش حجم دخالت و تصدی‌گری دولت ممکن است و جز این هر کار کنیم تنها به زخمی کردن اژدها کمک می‌کنیم و این موجود می‌تواند از شکلی به شکل دیگر درآید و باز هم فساد کند.

اقتصاددانان سراسر جهان از جمله ایران، روشنفکران و سیاسیون در سطح جهان و ایران اکنون باور دارند که اژدهای هفت سر و هزار پای فساد در درون اقتصاد دولتی زاد و رشد می‌کند و تا این موجود زشت و بدترکیب و پلید زنده است فساد هم زنده است.

The post جهرمی: اژدهای 7سر فساد باید به مسلخ برود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط