بوگاتی دیوو معرفی شد، شاهکار آلمانی فرانسوی با ایرودینامیک پیشرفته و هندلینگی عالی

امتیاز دهید post

چند هفته پیش شرکت بوگاتی کمپینی تبلیغاتی را راه اندازی کرد تا ذهن علاقه مندان خود را برای معرفی یک محصول جدید آماده کند. در این کمپین هر چند روز یک بار تیزرها و تصاویری مبهم از مدل مذکور انتشار می یافت. بالاخره با آغاز به کار فستیوال پبل بیچ این اتومبیل فوق العاده سریع و پیشرفته با نام دیوو (Divo) چهره جذاب و هیجان انگیز خود را از زیر پرده بیرون کشید.

همانطور که ظاهر دیوو نشان می دهد، مهندسین بوگاتی تمام تمرکز خود را معطوف دو فاکتور ایرودینامیک و هندلینگ کرده اند. به همین خاطر دیوو علی رغم شباهت های کلی با شیرون، در جزئیات بدنه تفاوت های زیادی با آن دارد.

در نمای روبرو طبق معمول همه چیز به جلوپنجره نعل اسبی شکل بوگاتی ختم می شود. در طرفین این جلو پنجره دو ورودی هوای بسیار بزرگ تعبیه شده تا دیوو بتواند حجم بیشتری از هوا را ببلعد.

Bugatti-Divo-2019 (7)

برخلاف شیرون، در دیوو از چراغ های اصلی کوچک تر استفاده شده، این چراغ ها در قسمت پایینی المانی C شکل قرار گرفته اند. در این نما برش های متعدد روی کاپوت و اسپویلر عظیم جلویی به بینندگان القا می کنند که در حال تماشای خودرویی فوق العاده ایرودینامیک هستند.

Bugatti-Divo-2019 (2)

درست مثل نمای روبرو، بوگاتی دیوو در نمای عقب نیز کاملا آماده حمله احساس می شود. در این نما اجزایی مثل باله بسیار بزرگ، گرافیک خاص چراغ ها، خروجی های چندگانه اگزوز و دیفیوزر عظیم یک به یک چشمان بیننده را مجذوب خود می کنند.

Bugatti-Divo-2019 (8)

به گفته بوگاتی باله عقب دیوو 23 درصد از نمونه موجود بر روی شیرون عریض تر بوده و می تواند همانند آن مثل یک ترمز بادی عمل کند. دیفیوزر این خودرو نیز نقشی کلیدی در پایداری خودرو دارد. بد نیست اشاره کنیم دیوو می تواند به شتاب جانبی غیر قابل باور 1.6 g دست پیدا کند.

Bugatti-Divo-2019 (9)

به لطف اجزای ایرودینامیک پیشرفته، نیروی رو به پایین یا همان downforce در دیوو تا 90 کیلوگرم بیشتر از شیرون است. همچنین این اجزا سبب می شوند که موتور و ترمزها دسترسی راحت تری به هوای خنک داشته باشند.

Bugatti-Divo-2019 (11)

در مقایسه با شیرون، دیوو وزن کمتری دارد؛ چرا که اجزای مربوط به عایق صوتی خود را از دست داده و پوشش اینترکولر آن از فیبر کربن ساخته شده است. علاوه بر این ها، رینگ ها نیز از نوع سبک تر انتخاب شده و برخی از محفظه هایی که در داخل کابین برای نگهداری لوازم کاربرد داشتند، اکنون دیگر وجود خارجی ندارند.

Bugatti-Divo-2019 (15)

با وجود رژیم سخت، وزن دیوو فقط 35 کیلوگرم از شیرون 1996 کیلوگرمی کمتر است. این رقم اگر چه چشمگیر نیست، اما بوگاتی آن را بسیار موثر می داند. به گفته این کمپانی دیوو با تکیه بر وزن کمتر و ایرودینامیک بهتر، یک دور پیست معروف ناردو را 8 ثانیه زودتر از شیرون طی می کند.

Bugatti-Divo-2019 (10)

از آنجایی که موتور W16 دیوو هیچ تفاوتی با موتور شیرون ندارد، ادعای بوگاتی درباره تاثیر وزن و ایرودینامیک در عملکرد بهتر دیوو کاملا مستدل پنداشته می شود.

با وجود برتری های زیاد، دیوو از یک لحاظ در برابر شیرون سر تعظیم فرود می آورد و آن چیزی نیست جز نهایت سرعت. این سوپر اتومبیل ایرودینامیک در مسیر مستقیم می تواند حداکثر سرعت 380 کیلومتر در ساعت را ثبت کند که با رکورد 420 کیلومتر در ساعت شیرون اختلاف زیادی دارد.

Bugatti-Divo-2019 (12)

چنانچه فردی دوست داشته باشد بوگاتی دیوو را نیز به کلکسیون خود اضافه کند، باید 5 میلیون یورو (معادل 5.8 میلیون دلار) برای آن کنار بگذارد. البته یک مساله مهم، تمامی 40 دستگاهی که قرار است از این ابر خودروی فرانسوی تولید شوند، از قبل مالکین خود را یافته اند!

Bugatti-Divo-2019 (20)

بنابراین تصحیح می کنیم؛ چنانچه فردی دوست داشته باشد بوگاتی دیوو را نیز به کلکسیون خود اضافه کند، باید چند برابر رقم اصلی پس انداز کرده و منتظر حراج یکی از 40 دستگاه در سال های آتی بماند!

The post بوگاتی دیوو معرفی شد، شاهکار آلمانی فرانسوی با ایرودینامیک پیشرفته و هندلینگی عالی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط