چگونه حالت تاریک گوگل کروم را فعال کنیم؟

امتیاز دهید post

بنا به دلایلی که فعلا فقط خود گوگل از آن‌ها با خبر است، هنوز ویژگی حالت تاریک به مرورگر گوگل کروم اضافه نشده. اما این بدان معنا نیست که کاربران این مرورگر پر سرعت قادر به فعال کردن این ویژگی نخواهند بود. بلکه فقط با چند کلیک ساده می‌توان پای حالت تاریک را به گوگل کروم نیز باز کرد و ظاهری متفاوت به این مرورگر محبوب بخشید.

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم

همان طور که احتمالا می‌دانید، گوگل کروم از تم‌هایی پشتیبانی می‌کند که اغلب توسط کاربران ساخته شده. برای دسترسی به این تم‌ها فقط کافیست سری به فروشگاه تحت وب کروم بزنید تا با کلی پوسته جذاب و متفاوت رو به رو شوید.

حالا اگر کمی این لیست بلند بالا را زیر و رو کنید، تعدادی تم خاص پیدا خواهید کرد که با فعال کردنشان گوگل کروم ظاهری تاریک به خود می‌گیرد. خوشبختانه تعداد این تم‌های تاریک نیز کم نیست. حتی خود گوگل دسته‌ای را به تم‌های تاریک اختصاص داده که می‌توانید یک راست به سراغش بروید و تم مورد علاقه خود را پیدا کنید.

اما اگر حوصله گشت و گذار در میان کلی تم عجیب و غریب را ندارید، پیشنهاد می‌کنم با کلیک روی این لینک، تم پر طرفدار Morpheon Dark را دانلود و نصب کنید. با نصب این تم روی تمام المان‌های مرورگر کروم رنگ تیره پاشیده می‌شود؛ طوری که انگار حالت تاریک روی آن فعال شده.

اما در صورتی هم که بخواهید همه چیز به حالت عادی باز گردد، به تنظیمات مرورگر بروید و از آنجا به دنبال گزینه Themes بگردید. سپس روی Reset to Default کلیک تا ظاهر مرورگرتان به حالت اولیه‌اش باز گردد.

حالت تاریک گوگل کروم

نصب افزونه Dark Reader

با اینکه نصب یک تم تاریک رابط کاربری مرورگر را به حالت تاریک می‌برد اما بسیاری از سایت‌هایی که هر روز به آن‌ها سر می‌زنید این تغییرات را نمی‌پذیرند و باز هم با پس‌زمینه سفید به استقبال شما می‌آیند.

البته برای برطرف کردن این مشکل نیز راه حل‌های خاصی وجود دارد که یکی از آن‌ها نصب افزونه Dark Reader است. به زبان ساده Dark Reader به تمام وبسایت‌هایی که در طول روز به آن‌ها سر می‌زنید استایلی تاریک می‌بخشد و یک حالت تاریک کامل را روی گوگل کروم شبیه سازی می‌کند.

حالت تاریک گوگل کروم

برای غیرفعال کردن حالت تاریکی که Dark Reader به وبسایت‌ها بخشیده، فقط کافیست روی کلید تولبار آن کلیک کنید و حالت نمایش صفحات را روی Light بگذارید. آن وقت همه چیز به حالت عادی خود باز می‌گردد و دیگر خبری از پس‌زمینه‌های تاریک نخواهد بود.

The post چگونه حالت تاریک گوگل کروم را فعال کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط