بررسی اپلیکیشن تیکا؛ آموزش زبان انگلیسی ساده تر از همیشه

امتیاز دهید post

یادگیری زبان انگلیسی تقریبا یکی از دغدغه‌های همه‌ی افراد محسوب می‌شود. خصوصا کسانی که به هر دلیلی از کودکی شروع به یادگیری زبان انگلیسی نکرده‌اند و حالا که سن و سالی ازشان گذشته دیگر رغبت و زمان کافی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی را ندارند. دانش زبان انگلیسی یکی از ملزومات این روزهاست. با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباط آسان با تمام دنیا کسی که نتواند با دنیای بیرون به راحتی تعامل داشته باشد، یک بازنده به شمار خواهد رفت.

حالا با توجه به وجود نیاز بسیاری از افراد به یادگیری زبان انگلیسی، تیمی ایرانی تصمیم گرفت تا این جامعه را هدف قرار دهد و با ساخت یک نرم افزار کاربردی به آموزش زبان انگلیسی بپردازد. در این مقاله به بررسی این اپلیکیشن خواهیم پرداخت و درباره‌ی بخش‌های مختلف و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آموزش زبان انگلیسی

صفحه‌ی اول اپلیکیشن تیکا؛ در این صفحه می‌توانید همه‌ی بخش‌های موجود در این نرم افزار را مشاهده کنید.

اپلیکیشن تیکا هدف خود را مشخص کرده: ارائه‌ی روش‌های نوین برای آموزش زبان انگلیسی. نظم و ترتیب قرارگیری بخش‌های مختلف این اپلیکیشن قابل تحسین است و در نگاه اول کاربر را گمراه نمی‌کند. وجود توضیحات به موقع در اپلیکیشن باعث می‌شود در بدو ورود به اپلیکیشن خود را در دریایی از اطلاعات غرق شده نبینید. هرچند محیط ظاهری بسیار ساده‌ی آن توی ذوق می‌زند.

این نرم افزار برای آموزش زبان انگلیسی بخش‌های مختلفی دارد: کالج، فلش کارت، موزیک، ویدیو، داستان کوتاه، اینفوگرافی شو و انگلیسی در سفر. این بخش‌ها را به راحتی می‌توانید در صفحه‌ی اول اپلیکیشن مشاهده کنید. هر زمان که بخواهید از روش‌های آموزش هر بخش آگاه شوید کافیست روی آن بزنید و توضیحات مختصر و مفید تیکا را مطالعه کنید.

در صفحه‌ی اول این نرم افزار و در پایین صفحه با سه بخش مواجه می‌شوید: پروفایل، خانه و برنامه‌ روزانه. شما در بخش پروفایل می‌توانید اطلاعات شخصی خود را در اختیار تیکا قرار دهید و از ۵ روز اشتراک رایگان آن استفاده کنید. در قسمت برنامه‌ی روزانه امکان تنظیم کردن زمان‌هایی خاص برای آموزش زبان انگلیسی را دارید. این بخش یکی از بخش‌های تحسین برانگیز تیکاست.

آموزش زبان انگلیسی

امکان تنظیم ساعت کلاس‌های زبان انگلیسی و مدت زمان هر کلاس در اپلیکیشن تیکا وجود دارد

با ورود به بخش برنامه‌ی روزانه، شما می‌توانید از اپلیکیشن تیکا بخواهید که هر روز چه ساعتی با شما زبان کار کند. موضوع جالب دیگری که در این بین خودنمایی می‌کند امکان تنظیم زمان برای آموزش است. به این صورت که شما به اپلیکیشن تیکا می‌گویید که هر روز می‌خواهید چه مدت زبان کار کنید. این زمان می‌تواند از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد.

بعد از تنظیم ساعت، هر زمان که وقتش برسد تیکا شما را از زمان شروع کلاس با خبر می‌کند. با زدن روی اعلان تیکا در تلفن همراه خود با پیشنهاد‌های نرم افزار رو به رو خواهید شد و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از موسیقی؛ چه راهی بهتر از این؟

یکی از روش‌های جذاب تیکا در آموزش زبان انگلیسی استفاده از موسیقیست. در این اپلیکیشن بعد از ورود به بخش موزیک، با صفحه‌ای رو به رو می‌شوید که به شما مجموعه‌ای از آهنگ‌های معروف را معرفی می‌کند. کافیست یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا اجرا شود.

در این بخش، متنی که توسط خواننده اجرا می‌شود در تصویر قابل مشاهده است و در کنار متن اصلی به زبان انگلیسی، می‌توانید ترجمه‌ی آن به زبان فارسی را مشاهده کنید. علاوه بر این، قسمت دیگری به جز زیرنویس در این اپلیکیشن تعبیه شده که لغات نام دارد. تیکا سعی کرده برخی از لغات مهم هر آهنگ را همراه با معنی آن در این بخش آماده کند.

آموزش زبان انگلیسی

کالج از بخش‌های متنوعی تشکیل شده که باید هرکدام را به ترتیب پشت سر بگذارید. ویدیو‌های آموزشی کوتاه از مزیت‌های قابل توجه کالج محسوب می‌شود

کالج مهمترین روش آموزش اپلیکیشن تیکا به شمار می‌رود. در این بخش تیکا با ارائه‌ی یک درس ویدیویی که توسط مدرس زبان انگلیسی اجرا می‌شود سعی می‌کند مطالب درسی را ارائه کند. شما باید به ترتیب موارد آماده شده برای هر درس را پشت سر بگذارید. امکان استفاده از موارد بعدی بدون پشت سر گذاشتن مراحل ابتدایی امکان پذیر نیست.

متد استفاده شده در کالج شبیه به اکثر کلاس‌های رایج زبان انگلیسیست. ولی مختصر و مفید بودن ویدیو‌های اجرا شده از نکات مثبت این بخش محسوب می‌شوند. البته در هنگام پخش ویدیو، فضای خالی زیر ویدیو کمی توی ذوق می‌زند و از زیبایی ظاهری برنامه می‌کاهد.

آموزش زبان انگلیسی

داستان‌های کوتاه در سطح‌های مختلف ارائه شده‌اند

تیکا به خوبی از اهمیت درک متن در آموزش زبان انگلیسی مطلع است و به همین منظور بخشی به نام داستان کوتاه را ایجاد کرده. در این بخش داستانی کوتاه با توجه به سطح زبانی که انتخاب می‌کنید (سطح زبان مبتدی، متوسط و پیشرفته در دسترس است) در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید به مطالعه‌ی آن بپردازید. در قسمت داستان کوتاه‌ هم در بخشی جداگانه لغات مهم هر داستان مشخص شده که می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکته‌ی تحسین برانگیز داستان‌های کوتاه این اپلیکیشن، وجود امکان شنیدن تلفظ صحیح جملات است. شما می‌توانید با انتخاب بین دو گزینه‌ی نرمال یا آهسته سرعت خواندن داستان را هم تنظیم کنید. البته شاید بهتر بود بخش آهسته‌ با استفاده از نرم افزار‌های صوتی ایجاد نمی‌شد و فردی با سرعتی پایین تر داستان را می‌خواند. اما این اتفاق نیفتاده و بعد از شنیدن صوت آهسته کاملا متوجه مصنوعی بودن صدا خواهید شد.

آموزش زبان انگلیسی

اینفوگرافی شو، یکی از روش‌های آموزشی اپلیکیشن تیکا

روش آموزشی دیگر در نرم افزار تیکا با عنوان اینفوگرافی شو وجود دارد که شبیه به داستان کوتاه تیکاست. البته در این روش خبری از لغات مهم نیست و تنها جملات در حال اجرا و ویدیویی که برای کاربر آماده شده را مشاهده می‌کنید. در اینفوگرافی شو برخی از ویدیو‌ها به صورت رایگان و برخی دیگر تنها برای کاربران اشتراکی در دسترس قرار دارند.

یکی از مشکلات اینفوگرافی شو، عدم توجه به طول صفحه‌ی تلفن‌های همراه مختلف است. به عنوان مثال گاهی حدود سه خط از جمله‌ی ایراد شده را مشاهده می‌کنید که به همان تعداد سطر ترجمه دارد. در این صورت مجبور هستید که برای مشاهده‌ی کامل ترجمه بخشی از ویدیو را قربانی کنید. موضوعی که شاید در به روزرسانی‌های بعدی اصلاح شود.

آموزش زبان انگلیسی

انگلیسی در سفر یکی از بهترین بخش‌های اپلیکیشن تیکا به شمار می‌رود. با استفاده از این بخش می‌توانید مکالمه‌های مهم و معمولی که در سفر‌های خارجی پیش می‌آید را یاد بگیرید.

یکی دیگر از بخش‌های تحسین برانگیز اپلیکیشن تیکا، انگلیسی در سفر نام دارد. در این بخش حالت‌های مختلف سفر‌های خارجی پیش‌ بینی شده و برخی مکالمه‌های مهم و پرکاربرد را به زبان انگلیسی برای کاربر فراهم کرده. این بخش لغات مهم را به صورت جداگانه ارائه می‌کند و همچنین بخشی جدید به نام تشریح استاد دارد که با استفاده از آن توضیحات بسیار مفیدی را به صورت صوتی خواهید شنید.

گذشته از همه‌ی تعریف‌ و تمجید‌هایی که لازم بود از این اپلیکیشن داشته باشیم، باید به برخی نارسایی‌ها و ضعف‌های این نرم افزار هم اشاره کنیم. قبل از هرچیز باید به ظاهر کاملا ساده‌ی آن خرده گرفت. نرم افزاری که پتانسیل بسیار بالاتری برای ارائه‌ی زیبایی‌های ظاهری دارد، با استفاده از رنگ‌های نا همگون و بسیار ساده کمی دچار مشکلات ظاهریست.

این اپلیکیشن از بخشی دیگر به نام تعیین سطح پشتیبانی می‌کند که در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسد اما تست‌های تعیین سطح طراحی شده در این اپلیکیشن کمی عجیب هستند و انگار فقط از روی اجبار در برنامه گنجانده شده‌اند. علاوه بر این، بعد از انجام تعیین سطح هیچ تفاوتی در ارائه‌ی درس‌های مختلف صورت نمی‌گیرد که این موضوع بر بی اهمیت بودن تعیین سطح تیکا می‌افزاید.

به طور کلی اپلیکیشن تیکا یکی از نرم افزار‌های مفید و قابل دفاع در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی محسوب می‌شود که کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. علی رغم برخی از کاستی‌ها و بی توجهی‌های فنی و ظاهری به جرات می‌توان گفت تیکا وظیفه‌ی خود را به خوبی می‌شناسد و تمام تلاشش را برای آموزش زبان انگلیسی انجام می‌دهد.

به هر روی باید به یاد داشته باشیم که تیکا تنها یک نرم افزار کاربردیست که روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود و نمی‌تواند تاثیر یک کلاس کامل را داشته باشد. اما یقینا می‌تواند به شما در آموزش زبان انگلیسی کمک کند. این اپلیکیشن تنها برای سیستم عامل اندروید در دسترس قرار دارد و هنوز خبری از نسخه‌ی iOS آن نیست.

تیکا | آموزش زبان انگلیسی

  • تیکا | آموزش زبان انگلیسی
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: تیکا
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۱۳/۳ مگابایت
  • دانلود:
  • کافه بازار
بیشتر بخوانید

پشتیبان‌گیری از واتس اپ در فضای ابری گوگل نامحدود می‌شود

چگونه انواع فایل فشرده سازی می‌شوند؟

بررسی بازی منچرز؛ وقتی مدرنیسم کم می‌آورد

The post بررسی اپلیکیشن تیکا؛ آموزش زبان انگلیسی ساده تر از همیشه appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط