کمپانی HMD امتیاز استفاده از برند PureView را تصاحب کرد

امتیاز دهید post

در سال 2014 میلادی، کمپانی مایکروسافت کسب و کار موبایل و خدمات نوکیا (شامل برند PureView) را به مبلغ 7.3 میلیارد دلار خریداری کرد و پس از انتقال فناوری، شرکت ساکن ردموند از دوربین های قدرتمند PureView در محصولاتی مانند لومیا 1020 و لومیا 950 XL بهره برد.

البته تلاش های مایکروسافت در بازار موبایل چندان موفقیت آمیز نبود و این موضوع باعث شد برند نوکیا کم کم از بازار حذف شود. اما پس از مدتی کمپانی HMD Global برند نوکیا را در اختیار گرفت و با عرضه محصولاتی مانند 3310، حس نوستالژی علاقه مندان به این برند فنلاندی را برانگیخت.

حال خبر می رسد که HMD Global امتیاز استفاده از فناوری و برند دوربین PureView را هم از مایکروسافت خریداری کرده و احتمالاً در آینده شاهد بازگشت گوشی های نوکیا با دوربین های 41 مگاپیکسلی خواهیم بود.

احتمالاً در آینده شاهد بازگشت گوشی های نوکیا با دوربین های 41 مگاپیکسلی خواهیم بود

بر اساس اطلاعات منتشر شده از دفتر مالکیت های معنوی اروپا (EUIPO)، کمپانی HMD علاوه بر امتیاز استفاده از دوربین های PureView، پتنت های دیگری از جمله Asha و Xpress-On (که به فناوری های صوتی نوکیا مربوط می شوند) نیز در اختیار دارد؛ هرچند هنوز هیچ موبایل موسیقی محوری با برند نوکیا توسط HMD Global به بازار عرضه نشده.

گفتنی است طبق برخی شایعات، تلفن های هوشمند نوکیا با دوربین PureView احتمالاً به ماژولی متشکل از پنج لنز و چیدمان دایره ای شکل مجهز می شوند که توسط شرکت Zeiss طراحی شده است.

نوکیا با این ۳ قدم دوباره قلب ها را تسخیر می کند

The post کمپانی HMD امتیاز استفاده از برند PureView را تصاحب کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط