۵ دلیل خستگی مفرطی که در طول روز احساس می‌کنیم

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

حس و حال قبل خود را از دست داده‌اید؟ انرژی برای انجام دادن کارها در خود نمی‌بینید؟ حال بلند شدن از صندلی را ندارید؟ می‌خواهیم ۵ عامل که انرژی شما را مثل جاروبرقی در خود می‌مکد به شما بگوییم و چند راه ساده برای رفع خستگی مفرط بدن و جبران انرژی از دست رفته به شما نشان دهیم. به جز مواردی که عامل آن‌ها بیماری جسمی یا مشکلات روانی است و نیاز به درمان دارند، دلایل ساده‌ای وجود دارد که روزانه به طور خواسته یا ناخواسته خودمان عامل آن‌ها می‌شویم. کارهایی که نتیجه آن‌ها می‌تواند احساس خستگی جسمی در طول روز یا حتی طول ماه باشد. بیشتر خوابیدن در شب به نظر راه حلی واضح برای رفع خستگی مفرطی است که در طول روز احساس می‌کنیم. اما آیا می‌دانستید که به جز کم خوابی دلایل دیگری هم برای احساس خستگی در طول روز وجود دارد. این مقاله را بخوانید تا بدانید علت خستگی مفرط چیست یا اساسا خستگی مفرط نشانه چیست.

۱. بدن شما دچار کم آبی است

کم آبی بدن

اگر خیلی احساس سستی و بی حالی می‌کنید ممکن است به دلیل کم آبی بدن باشد! وقتی دچار کم‌آبی می‌شوید، بدن به صورت خودکار چرخش خون را کند می‌کند تا از خود محافظت کند. این کار باعث می‌شود عضله‌ها از اکسیژن کافی محروم شوند و همین موضوع دلیل بی‌حالی خیلی از مواقع ما می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلایل، علایم و راه‌های درمان کم آبی بدن

راه حل: یک بطری یا لیوان آب در کنار خود بگذارید تا هر از چند گاهی یک جرعه از آن را بنوشید. نوشیدن ۸ لیوان آب در روز برای همه مفید نیست اما نباید هم آب خوردن را فراموش کرد.

۲.اتاق شما به اندازه کافی تاریک نیست

عوارض بی خوابی

هنگام خواب چراغ خواب خود را روشن می‌گذارید؟ بهتر است این کار را نکنید! خوابیدن در تاریکی مطلق برای رسیدن به بهترین کیفیت خواب در شب، بسیار حیاتی است. این‌که شما در تاریکی مطلق بخوابید به مغزتان کمک می‌کند تا کاملا استراحت کند.

راه حل: مطمئن شوید که اتاق آنقدر تاریک باشد که چشم هیچ چیز را نبیند. قبل از خواب حتما پرده‌ها را بکشید تا پنجره را به خوبی بپوشانند و هیچ نوری از پنجره داخل اتاق نشود.

۳.بدن شما در حالت فیزیکی مناسبی نیست

تمام روز را پشت میز کارتان نشسته‌اید؟ بر اساس گفته پزشکان هنگامی که بدن شما در حالت بدی قرار می‌گیرد عضلات و رباط‌های بدن مجبور می‌شوند که دو برابر بیشتر کار کنند و این موضوع باعث خستگی مفرط ما می‌شود.

بیشتر بخوانید: چطور بدن انعطاف‌پذیری داشته باشیم؟

راه حل: شانه‌های خود را عقب ببرید تا پشت شما کاملا صاف شود. پاها را از روی یکدیگر بردارید و شکم خود را تو ببرید تا پشتیبان خوبی برای عضلات کمرتان باشد. حالا نگاهی به وضعیت بدن خودتان بیندازید. این وضعیت را مدام تمرین کنید و هوشیار باشید. تا متوجه شدید بدنتان از این وضعیت خارج شده، آن را اصلاح کنید. با این کار نه‌تنها احساس سنگینی پلک‌ها از بین می‌روند بلکه عضلات پشت‌تان هم تقویت می‌شود.

۴.بیش از حد قهوه می‌نوشید

البته که قهوه همیشه تنها چیزی است که خواب شما را می‌پراند و صبح‌ها بیدارتان می‌کند. اما مشخص شده است که خوردن چند فنجان قهوه مثل یک بومرنگ خواب را حتی همراه با خستگی بیشتر، به شما برمی‌گرداند.

راه حل: میزان قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌داری که در طول روز می‌نوشید را محدود کنید. اگر به یک خوراکی برای بیدار شدن و برگشتن انرژی احتیاج دارید، به سراغ خوراکی‌های انرژی‌دار مثل بادام زمینی یا کشمش بروید تا انرژی مورد نیاز شما را تامین کنند.

۵. رژیم غذایی نامناسب دارید

پروتئین و کربوهیدارت

انرژی ندارید؟ نگاهی به غذایی که می‌خورید بیندازید؛ حتما آن‌ها هم انرژی زیادی در خود ندارند. غذاهایی که به عنوان وعده انتخاب می‌کنید باید بتوانند انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین کنند. در غیر این صورت شما دچار ضعف می‌شوید و حالی برای بلند شدن و حرکت کردن و کار کردن نخواهید داشت.

راه حل: سالم غذا بخورید و در انتخاب مواد غذایی و حجم غذا تعادل را برقرار کنید تا میزان قند خون شما کنترل شود و ذهن‌تان فعال بماند. مطمئن شوید که هر وعده غذایی شما دارای پروتئین و کربوهیدرات باشد تا انرژی شما در تمام روز حفظ شود.

The post ۵ دلیل خستگی مفرطی که در طول روز احساس می‌کنیم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط