آیا اپل آیفون های مجهز به 5G را با قیمت گران تری روانه بازار خواهد کرد؟

امتیاز دهید post

طبق پیش بینی متخصصان صنعت موبایل، فناوری 5G به احتمال زیاد از سال 2022 میلادی در سطح جهان فراگیر خواهد شد و اکثر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند نیز در سال های آتی محصولات مجهز به 5G خود را روانه بازار خواهند کرد.

کمپانی اپل نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشگام در عرضه فناوری های جدید، مطمئناً تا پیش از تبدیل شدن نسل پنجم شبکه های مخابراتی به استاندارد صنعت، یک آیفون 5G به بازار معرفی خواهد کرد. اما آیا قیمت این محصول با مدل های معمولی تفاوت فاحشی خواهد داشت؟

همان طور که می دانید بخش قابل توجهی از سخت افزارهای موجود در هر آیفون توسط تأمین کنندگان بیرونی تهیه می شود که مودم 5G نیز یکی از این قطعات است. شرکت های تولید کننده مودم مذکور نیز مبالغ متفاوتی را در ازای محصول خود طلب می کنند؛ به عنوان مثال نوکیا قیمت مقطوع 3.48 دلار برای هر تلفن را در نظر گرفته است.

استفاده از فناوری 5G در آیفون نهایتاً 22 دلار به ازای هر دستگاه برای اپل هزینه خواهد داشت

از سوی دیگر اریکسون بازه قیمتی 2.5 تا 5 دلار را تعریف کرده که بسته به میزان فروش دستگاه مورد نظر، تغییر خواهد کرد. در این بین شرکت کوالکام با مطالبه 3.25 درصد از کل قیمت موبایل تا سقف قیمتی 400 دلار، با توجه به برچسب قیمت محصولات اپل، عملاً به ازای هر آیفون 5G مبلغ 13 دلار می خواهد که نسبت به رقبا رقم قابل توجهی است.

کمپانی چینی هوآوی هم یکی دیگر از صاحبان فناوری و پتنت 5G است که البته هنوز نرخ مشخصی را برای مودم های خود تعیین نکرده؛ اما پیش بینی می شود با توجه به قیمت های موجود، در صورت ارائه لیسانس تکنولوژی مذکور به دیگر شرکت ها، به ازای هر تلفن 21.48 دلار دریافت کند.

هرچند شاید رقم حدودی 22 دلار در مقابل قیمت چند صد دلاری آیفون های اپل چندان چشمگیر نباشد، اما شرکت ساکن کوپرتینو به احتمال بسیار زیاد این رقم را در محاسبات خود سرشکن نخواهد کرد و حتی بعید نیست با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، به ازای اضافه کردن یک فناوری 22 دلاری، چند ده دلار نیز به قیمت محصول نهایی اضافه نماید.

در نهایت باید منتظر بود و دید کمپانی اپل با معرفی آیفون 5G خود چه سیاست قیمتی را در پیش خواهد گرفت.

اپل از روی داستان مورد علاقه ایلان ماسک سریال می سازد

The post آیا اپل آیفون های مجهز به 5G را با قیمت گران تری روانه بازار خواهد کرد؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط