گرانترین خودروی عتیقه جهان باز هم رکورد شکنی کرد

امتیاز دهید post

به گزارش نیو اتلس اخیراً یک فراری 250 GTO در حراجی شهر مونته‌ری کالیفرنیا به قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار فروخته شده و رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسانده است. بدین ترتیب این فراری مدل سال ۱۹۶۲ بار دیگر عنوان گرانترین خودروی عتیقه جهان را به خود اختصاص داده است.

پیشتر همین جواهر کلاسیک در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز در حراجی شرکت معروف Bonhams با قیمت باور نکردنی ۳۸.۱۱ میلیون دلار به فروش رسیده بود و آن زمان عنوان با ارزشترین اتومبیل تاریخ را از آن خود کرده بود.

جالب اینجاست صاحب قبلی این وسیله‌ی نقلیه یکی از افراد کهنه‌ کار صنعت تکنولوژی است. این خودروی زیبا به مدت ۱۸ سال در اختیار دکتر گرگ وایتن، یکی از مدیران ارشد واحد طراحی نرم افزار شرکت مایکروسافت قرار داشته است.

پیش از یکه تازی فراری 250 GTO سال ۱۹۶۲ به عنوان گرانترین خودروی عتیقه جهان ، ماشین کلاسیک دیگری بنام Duesenberg SSJ هم به قیمت گزافی در حراجی‌ها فروخته شد.

این خودروی ساخته شده در سال ۱۹۳۵ میلادی که سریع ترین خودروی جهان قبل از جنگ دوم جهانی به شمار می‌رفت، به قیمت ۲۲ میلیون دلار فروخته شده بود. جالب اینجاست تنها دو مدل از این خودرو ساخته شده و مالک یکی از این آنها، «گری کوپر» بازیگر مشهور سینما بوده است.

پیش از هفته گذشته تنها ۸ ماشین به قیمتی بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شده‌ بودند اما طی چند روز اخیر، سه خودرو موفق شدند که به دسته‌ی گرانترین خودرو‌های عتیقه جهان وارد شوند و تاریخ سازی کنند.

سومین ماشینی که در هفته‌‌ی گذشته به نرخی بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شده، نمونه‌ اولیه استون مارتین DP215 GT است که برای خرید آن ۲۱.۴۴ میلیون دلار هزینه شده است.

تماشا کنید: راننده 69 ساله با خودرویی 50 ساله رکورد سرعت زمینی را شکست

The post گرانترین خودروی عتیقه جهان باز هم رکورد شکنی کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط