دستگیری ضاربین پلیس در ماجرای واژگونی تویوتا لندکروزر

امتیاز دهید post

چند روز قبل بود که فیلمی به موضوعیت درگیری راننده لندکروز با مامور پلیس در اینترنت پخش شده و واکنش های زیادی نسبت به آن صورت گرفت.

براساس گفته شاهدین ماجرا و تصاویری که در فیلم مذکور دیده می شود سرنشینان یک خودروی لندکروز به سرنشین یک دستگاه خودروی پژو و پلیس راهور حمله ور شده و اقدام به ضرب و شتم و فحاشی می کند.

ماجرا از این قرار بوده است که در محور شیراز ـ کازرون (حوزه دشت ارژن)، یک دستگاه خودروی پژو 206 به دلیل نقص فنی، متوقف شده و برای منتقل شدن به کنار جاده از گشت پلیس راهور کمک می طلبد. در این حین یک دستگاه خودروی لندکروزر با سرعت غیرمجاز نزدیک به خودروی پژو شده و به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، به شانه خاکی جاده منحرف و دچار سانحه می شود.

بنا به گفته سخنگوی پلیس دقایقی پس منحرف شدن لندکروزر، یکی از سرنشینان خودروی مذکور به سرنشین خودروی پژو و پلیس راهور حمله ور شده و اقدام به ضرب و شتم و فحاشی می کند که ویدئوی آن بازتاب فراوانی در شبکه های مجازی مختلف به همراه داشته است. در قسمتی از ویدئو شنیده می شود که راننده لندکروز در حین حمله به پلیس فریاد می زد: "می‌دانی یک میلیارد تومان یعنی چه؟ چیست؟ "

اگر سری به صفحه اینستاگرام دیجیاتو زده باشید در ویدئوی مربوط به این حادثه مشاهده خواهید کرد که جمعیت زیادی در اطراف پلیس و فرد مهاجم جمع شده و تلاش می کنند فرد مهاجم را آرام کنند. اما این شهروند هنجارشکن خود را از دست مردم خلاص کرده و چندین و چند بار به مامور پلیس حمله می کند.

حمله به پلیس

در رابطه با این اتفاق سخنگوی ناجا توضیح داده است که مامور پلیسی که در ویدئوی مذکور مورد تهاجم و فحاشی قرار می گیرد از کارکنان وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی بوده و در آستانه بازنشستگی قرار دارد. فرد هنجارشکن با توجه مجوزهای قضایی لازم دستگیر شده و برابر قانون با آن برخورد خواهد شد. گفته می شود که این فرد هتاک سوابق دیگر اعمال مجرمانه را نیز در کارنامه خود به همراه دارد.

ابطال گواهینامه و جریمه 100 هزار تومانی (برای جرم رانندگی پرخطر)، حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق (برای اخلال در نظم و امنیت عمومی به دلیل درگیری با مامور قانون و حمله به پلیس)، دو تا 5 سال حبس (برای جرم ایجاد تجری در دیگران و جرات یافتن دیگر شهروندان برای حمله به پلیس)، سه تا شش ماه حبس یا تا 74 ضربه شلاق یا جریمه تا 100 هزار تومان (برای جرم توهین به مامور پلیس حین انجام وظیفه)، حبس از 3 ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق ( برای جرم عربده کشی و هیاهو) تنها قسمتی از مجازات هایی هستند که در انتظار راننده خودروی لندکروز می باشند.

به طور کلی دادگاه رسیدگی کننده به جرایم این حادثه می تواند راننده مزبور را به حبس طولانی مدت، دیه، قصاص، شلاق و جریمه محکوم کند. البته چون این جرایم از جنبه عمومی هم ارتکاب یافته اند، با وجود گذشت مامور پلیس، دادستان به عنوان مدعی العموم باید تعقیب راننده را ادامه دهد.

دستگیری یکی از ضاربین در شیراز

ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند محل اختفای یکی از ضاربان و عامل انتشار فیلم در فضای مجازی را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پس از هماهنگی قضایی هر دو متهم که خود را از دید پلیس مخفی کرده بودند را در یک عملیات ضربتی و منسجم دستگیر کردند.

گودرزی با بیان اینکه ضارب اصلی متواری است و تلاش برای دستگیری وی کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: پلیس با افرادی که به هر دلیل بخواهند زمینه‌ی اخلال در نظم و امنیت را فراهم کنند به شکل قاطع برخورد می‌کند.

The post دستگیری ضاربین پلیس در ماجرای واژگونی تویوتا لندکروزر appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط