شاهکار ژرمن ها؛ تکنولوژی جدید چراغ های مرسدس Digital Light [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

احتمالا به این فکر می کنید که در نمایش تکنولوژی چراغ های مرسدس موسوم به Digital Light کمی اغراق شده است اما واقعا اینگونه نیست. کمپانی آلمانی مرسدس تکنولوژی جدید چراغ های Digital Light را به اندازه ای که کارآمدی و هوش آن نیازهای خریداران و مالکان خودروهای مرسدس را برطرف کند افزایش داده است.
احتمالا شما نیز مثل ما در هنگام آشنایی با این چراغ ها و تکنولوژی جدید مربوط به آن ها شگفت زده خواهید شد اما هیچ چیزی از این کمپانی و مهندسین آن بعید نیست و در واقع همین موضوع است که مرسدس بنز را این چنین محبوب و معروف کرده است.

مطمئنا فیلم های تخیلی زیادی دیده اید که خودروها با افراد صحبت می کند اما این یک فیلم تخیلی نیست در واقع مرسدس سازوکاری را فراهم آورده است که خودروهای مجهز به تکنولوژی جدید Digital Light با افراد روبرو خود به وسیله پیام هایی که توسط چراغ ها بر روی زمین می تابد صحبت می کنند. چه چیزی جالبت از اینکه یک خودرو که به سرنشينان و اطرافیان خود احترام بگذارد؟

نحوه عملکرد نسل جدید چراغ های مرسدس بنز

در این تکنولوژی جدید دسته ای از چراغ های LED با فناوری ای فوق پیشرفته و یک چیپ هوشمند بازتابنده نور در کنار هم قرار گرفته اند تا الگوی تابش نور در خودرو را تعیین کنند. اگر بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم این چراغ ها به زودی جایگزین نسل کنونی چراغ های مرسدس بنز می شوند.

گذشته از جنبه سرگرمی، این چراغ ها می توانند هشدارها و راهنمایی های ناوبری و ایمنی را به راننده اطلاع دهند. یک کامپیوتر قدرتمند وظیفه نمایش دادن خطوط حاشیه مسیر، پیچ های جاده و تابلو های کنار خیابان را دارد. در واقع این ویژگی هنگامی به کار می آید که اگر راننده تابلویی را از دست داده و نتوانست مشاهده کند خودرو به کمک او آمده و تابلوی مذکور را نشان می دهد. اما این پایان ماجرا نیست. این چراغ ها همچین وظیفه دارند تا چسبندگی کم جاده، در دست ساخت بودن جاده، هشدار برخورد از اطراف، نقطه کور و حداکثر سرعت را نیز نمایش دهند.
یکی از ویژگی های جالب چراغ های مذکور این است که با تشخیص عابرین پیاده برای آنها یک خط عابر پیاده درست کرده و نور را پایین می آورند تا عابرین بتوانند از مسیر درست و راحت عبور کنند.

آقای Ola Källenius یکی از اعضای هیئت مدیره کمپانی دایملر و تیم تحقیقاتی این شرکت در این باره می گوید:

برای هر چراغ در حدود یک میلیون پیکسل در نظر گرفته شده و همین موضوع اثبات کننده این فرضیه است که Digital Light فقط برای رانندگی در وضعیت های مختلف طراحی نشده و قرار است که این تکنولوژی با سیستم خودران کمپانی دایملر و شرکت های زیر مجموعه آن کاملا هماهنگ شود.

در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدئوی مربوط به تکنولوژی جدید چراغ های مرسدس Digital Light را مشاهده نمایید:

The post شاهکار ژرمن ها؛ تکنولوژی جدید چراغ های مرسدس Digital Light [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط