تولد 31 هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی

امتیاز دهید post

اشتغال در فضای مجازی با ارتقا اینترنت و افزایش پوشش آن رشد مناسبی یافته و این موضوع باعث شکل گیری فضای مناسبی برای کسب و کارهای جدید از جمله استارتاپ‌ها شده که در نتیجه آن 31 هزار شغل ایجاد شده است.

به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ارتقا فضای مجازی منتج به افزایش مشاغل نوپا تا 31 هزار شغل شده که البته این استارتاپ‌ها اکنون با مشکلات بیمه و تامین اجتماعی رو به رو هستند.

«رسول سرائیان» اعلام کرده که در یک سال اخیر پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کل شهرهای کشور کامل و امکان برقراری ارتباط بطور مساوی برای کلیه مردم وجود دارد. به گفته او بخش قابل توجه جاده‌ها و روستاهای کشور نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

موضوع دیگری که سرائیان به آن اشاره کرد ارتقا سهم صفحات فارسی وب در دنیا تا سقف دو درصدی است:

«این عدد در سال گذشته 1.2 درصد بوده و امروز از مجموع صفحات وب در محیط بین‌الملل زبان فارسی بالاتر از زبان‌های عربی، ترکی و چینی قرار گرفته است.»

وی این روند را نشان از تولید محتوای مناسب و همچنین ارتقا استفاده از زبان فارسی در محیط وب می‌داند و معتقد است، شاه‌بیت اصلی فضای مجازی خدمت‌رسانی است که مردم در آن پیشرفت‌ها و ظرفیت‌ها را لمس می‌کنند. سرائیان این ارتقا کمی را منجر به ایجاد بیش از 31 هزار شغل عنوان کرد و افزود:

«بیش از 23 هزار تیم توسعه‌دهنده دو یا سه نفره در دانشگاه‌ها یا حتی زیرپله‌ها کسب و کار را توسعه داده‌اند. بیمه و تامین اجتماعی از مشکلات پیش روی این کسب و کارهای نوپاست، مالیات و ثبت شرکت‌ها و انحلال آن نیز از دیگر معضلات استارتاپ‌هاست. دولت در این راستا تنها باید رفع موانع و تسهیل‌گری را دنبال کند.»

کسب و کارهای وابسته به اینترنت یا همان مشاغل اینترنتی در سال‌های اخیر تعداد زیادی از افرد را به خود جذب کرده‌اند. کار کردن از راه دور و نداشتن ساعات کاری مشخص از ویژگی‌هایی‌ست که توانسته برای بسیاری از افراد که در خانه‌ هستند یا دفتر کار ندارند، درآمدزایی ایجاد کند.

The post تولد 31 هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط