پیمان الکتریک ارائه‌دهنده انواع انکودر [رپورتاژ آگهی]

امتیاز دهید post

انکودر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انکودر یکی از تجهیزات الکترومکانیکی است. از جمله کاربردهای انکودر در صنعت و کارخانجات می‌توان به استفاده از آن در کارخانجات فولاد، دستگاه‌های نساجی، دستگاه‌های برش چوب و CNC، دستگاه‌های تولید کاشی و سرامیک و کارخانجات سیمان اشاره کرد. از انکودر در انواع پروژه‌های تحقیقاتی نیز استفاده می‌شود.

در اتوماسیون صنعتی از انواع انکودر یا اینکودر (Encoder) استفاده‌های بسیاری می‌شود و این تجهیز در اتوماسیون مهم است و در صنایع بسته‌بندی و دستگاه‌های صنعتی که نیاز به اندازه گیری سرعت و موقعیت است از انکودر‌های مختلفی استفاده می‌شود.

در واقع انکودر، وسیله‌ای است که قابلیت تبدیل یک حرکت مکانیکی (خطی و دورانی) به سیگنال الکتریکی را دارا است تا از این طریق بتوان مشخصه‌های متفاوتی را از آن سیگنال مورد استفاده قرار داد. به بیان ساده‌تر، انکودر تجهیزی است که حرکت دورانی یا خطی را به سیگنال دیجیتالی ۰ یا ۱ تبدیل می‌کند.

انواع انکودر از لحاظ مدار داخلی به انواع زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

انکودر افزایشی قابل پروگرام

انکودر مطلق

انکودر خطی

انکودر نوری

انکودر مغناطیسی

برند‌ها و شرکت‌های مطرح در زمینه تامین و ارائه انواع انکودر:

انکودر برند Hohner

انکودر برند Eltra

انکودر برند Baumer

انکودر برند Tamagawa

لازم به ذکر است که انکودر Hohner، انکودر قابل پروگرام بدون نیاز به سخت افزار هستند. به این معنا که تنها با استفاده از نرم‌افزار، برنامه‌ریزی می‌شوند.

پیمان الکتریک ارائه دهنده انواع لوازم برقی و اتوماسیون صنعتی است. این شرکت توانایی تامین و ارائه انواع برندهای انکودر را در ایران دارد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پیمان الکتریک مراجعه کنند.

The post پیمان الکتریک ارائه‌دهنده انواع انکودر [رپورتاژ آگهی] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط