هر آنچه باید در مورد آریو، فروشگاه دیجتیالی بازی‌های پی سی و موبایل بدانید

امتیاز دهید post

یکی از نیاز‌های همیشگی کاربران بازی‌های ویدیویی در داخل کشور،‌ وجود پلتفرمی مشخص برای تهیه بازی،‌ دریافت پشتیبانی و امکان به اشتراک گذاشتن تجربه‌هایشان با دیگر کاربران بوده است.

برای پاسخ به همین نیاز، حدود یک سال است که آریو به عنوان پلتفرمی برای فروش بازی‌های پی‌ سی و موبایل کار خود را آغاز کرده. پلتفرمی که در ادامه این مطلب به نحوه خرید بازی و امکانات مختلف آن خواهیم پرداخت.

آریو چه امکاناتی برای کاربران دارد؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم،‌ برای خرید بازی های پی سی می توانید از وب سایت و اپلیکیشن ویندوز آریو و برای تهیه بازی های موبایل هم از اپ اندرویدی این فروشگاه استفاده کنید. طیف گسترده‌ای از بازی‌های پی سی و موبایل شناخته شده ایرانی روی این پلتفرم قابل دریافت هستند و جدا از آن می‌توانید بازی‌های خارجی که به اجازه سازندگان آن‌ها روی آریو انتشار یافته‌اند را هم در این فروشگاه تهیه کنید.

علاوه بر امکان خرید بازی‌ها،‌ آریو بخشی به نام پاتوق با ساختاری مانند یک شبکه اجتماعی دارد. در این قسمت می‌توانید،‌ برای سایر کاربران درخواست دوستی فرستاده و تجربه‌هایتان از بازی‌ها را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. کاربران‌ آریو می‌توانند محتوای مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این محتوا شامل بازی‌های خود مارکت‌ آریو و اخبار روز دنیای ویدیو گیم می‌شود.

این به اشتراک گذاشتن شامل بخش لیدربرد هم می‌شود و برای مثال اگر شما امتیازی را در مرحله مشخصی از بازی شتاب در شهر ثبت کنید،‌ در جدول رده‌بندی قرار گرفته و می‌توانید با سایر کاربران برای به دست آوردن رکوردهای بهتر تلاش کنید. اچیومنت که طی دو نسل اخیر به عضوی جدا نشدنی از بازی‌های ویدیویی تبدیل شده هم یکی دیگر از قابلیت‌های رقابتی پلتفرم آریو است.

آریو

می‌توانید صفحات مختلفی را در بخش اجتماع دنبال کنید.

همچنین به طور پیوسته ماموریت‌های روزانه‌ای برای کاربران آریو وجود دارد که با انجام آن‌ها سکه دریافت خواهید کرد. این ماموریت‌ها شامل مواردی همچون دعوت کردن کاربر دیگری به‌ آریو،‌ امتیاز دادن به بازی‌ها و ارسال پست می‌شود.

در نهایت هر کدام از بازی‌های آریو صفحه مشخصی دارند که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید. در صفحه هر کدام از بازی‌ها، ویدیوها و تصاویر مربوط به عنوان مورد نظر،‌ نظرات کاربران و رویدادهای مرتبط با بازی درج شده‌اند.

چگونه در آریو بازی بخریم؟

بازی‌های ایرانی آریو حدود ۵ الی ۱۰ هزار تومان قیمت دارند و قیمت عناوین خارجی این پلتفرم هم مبلغی در حوالی ۱۵ هزار تومان است. جدا از بازی‌های پولی،‌ بازی‌های رایگانی هم روی آریو وجود دارند که با داشتن یک حساب کاربری به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

برای ساخت یک حسابی کاربری ابتدا وارد سایت آریو شده و روی گزینه‌ «ورود به دنیای آریو»‌ کلیک کنید. در این بخش و بعد از وارد کردن لقب، آدرس ایمیل و کلمه عبور، ایمیلی برای تایید شدن حسابی کاربری خود دریافت خواهید کرد.

البته برای دریافت بازی‌های اندرویدی نیاز به نصب اپلیکیشن آریو دارید و اگر قصد شما خرید یکی از عناوین پی سی است، پیشنهاد می‌کنم که نسخه ویندوز آریو را نصب کنید.

نسخه ویندوز از این لینک قابل دانلود بوده و حجمی معادل 177 مگابایت دارد. بعد از نصب این برنامه، می‌توانید عنوان مورد نظر خود را در بخش جستجو پیدا کنید.

برای مثال در ادامه خرید بازی «ستارگان فوتبال» را باهم انجام خواهیم داد.

پیش از این هم گفتیم که هر کدام از بازی‌ها، صفحه مختص به خودشان را دارند. در قسمت چپ صفحه و در آیکن سبز رنگی، قیمت بازی درج شده است، با کلیک روی این آیکن وارد مرحله بعدی می‌شوید.

در این مرحله می‌توانید اضافه شدن ستارگان فوتبال به حساب کاربری خود یا هدیه دادن آن به دوستتان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در صورت داشتن کد تخفیف،‌ آن را همین مرحله وارد کنید.

در حال حاضر، می‌توانید با با وارد کردن کد (digiato_ario) که به صورت محدود و برای 100 کاربر در دسترس است، بازی فوتبال ستارگان را با 50 درصد تخفیف خریداری کنید.

بعد از اعمال تخفیف،‌ می‌توانید با کلیک روی بخش تایید سفارش،‌ وارد مرحله پرداخت شوید. خرید از این فروشگاه را می‌توان از طریق کیف پول مجازی این فروشگاه یا تمام کارت‌های عضو سامانه شتاب انجام داد. این مرحله در کمتر از چند ثانیه انجام شده و بعد از آن بلافاصله بازی به حساب کاربری شما اضافه خواهد شد.

بعد از تمام شدن عملیات خرید می‌توانید کار دانلود را شروع کنید. برای شروع دانلود نیاز است که مسیر نصب بازی مورد نظر را مشخص کنید. در نهایت،‌ در قسمت «دانلودهای من» صف بازی‌های آماده دانلود شما نمایش گذاشته می‌شود.

The post هر آنچه باید در مورد آریو، فروشگاه دیجتیالی بازی‌های پی سی و موبایل بدانید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط