شرکت Phase One از سیستم دوربین XF IQ4 با سنسور 151 مگاپیکسلی رونمایی کرد

امتیاز دهید post

بسیاری از دوربین هایی که قادر به ثبت تصاویری با ابعاد بالای 100 مگاپیکسل هستند، از تکنیک هایی مانند اتصال چند عکس به یکدیگر استفاده می کنند؛ اما کمپانی Phase One برای دستیابی به هدف مذکور، افزونه دوربینی (Camera Back) با سنسور 151 مگاپیکسلی توسعه داده که بدون نیاز به تکنیک های عکاسی مورد اشاره، تنها با فشردن دکمه شاتر یک عکس 151 مگاپیکسلی را ثبت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که افزونه دوربین یا Camera Back قطعه ای شامل یک سنسور دیجیتالی قدرتمند (به همراه سایر متعلقات از جمله نمایشگر) است که به پشت دوربین های قطع متوسط و قطع بزرگ حرفه ای متصل شده و امکانات بیشتری را به آنها اضافه می کند.

Phase One

محصول جدید شرکت دانمارکی تحت عنوان «XF IQ4» در کنار رزولوشن خیره کننده 151 مگاپیکسل، از پلتفرمی به نام «Infinity» بهره می برد که امکان مشاهده و ویرایش تصاویر با فرمت RAW را در نمایشگر دوربین فراهم خواهد کرد.

افزونه مورد بحث همچنین از بازه ایزو 50 تا 25600 پشتیبانی کرده و ابزارهایی مانند تایم لپس را به صورت مستقل از دوربین اصلی در اختیار کاربر قرار می دهد. در ضمن XF IQ4 از کارت های حافظه XQD و SD نیز پشتیبانی کرده و امکان اتصال به اینترنت از طریق کابل یا به صورت بی سیم را هم دارد.

افزونه IQ4 به همراه بدنه دوربین XF قیمتی بیش از 50 هزار دلار دارد

البته افزونه IQ4 برای عکاسان حرفه ای توسعه یافته و قیمت چند ده هزار دلاری آن برای کاربران عادی توجیه اقتصادی ندارد. در واقع محصولات شرکت Phase One بیشتر مورد توجه عکاسانی هستند که از طریق ثبت تصاویر با کیفیت از محصولاتی مانند خودروهای لوکس و جواهرات قیمتی کسب درآمد می کنند.

Phase One

گفتنی است Phase One محصول جدید خود را در سه مدل معرفی کرده که نسخه 151 مگاپیکسلی رنگی 51990 دلار، نسخه آکروماتیک (سیاه و سفید) 54990 دلار و همچنین نسخه 101 مگاپیکسلی با رنگ های دقیق تر 47990 دلار (همه به همراه بدنه دوربین XF) قیمت خواهند داشت و اواسط پاییز با گارانتی 5 ساله به دست مشتریان خواهند رسید.

پاناسونیک از دوربین لومیکس LX100 II با نمایشگر لمسی رونمایی کرد

The post شرکت Phase One از سیستم دوربین XF IQ4 با سنسور 151 مگاپیکسلی رونمایی کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط