به زودی می‌توانید با اکانت گوگل وارد ویندوز 10 بشوید

امتیاز دهید post

گوگل هر چند در زمینه رایانه‌های شخصی بیشتر تمرکزش را روی سیستم عامل کروم (Chrome OS) گذاشته اما اهالی مانتن ویو در مدت زمان فعالیت خود نیم نگاهی هم به ویندوز و سیستم عامل مک داشته‌اند. حالا با توجه به اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد که کاربران به زودی می‌توانند برای ورود به ویندوز 10 از اکانت‌های گوگل استفاده کنند.

به لطف پشتیبانی ویندوز از ارائه‌دهندگان اعتبار (Credential Providers)، کاربران ویندوز 10 می‌توانند به کمک اثر انگشت، تشخیص چهره، PIN و راه‌های دیگر وارد سیستم عامل بشوند. همچنین توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز این اجازه را دارند تا برای ورود به ویندوز، ابزار تشخیص هویت خودشان را ساخته و در صورت تایید مایکروسافت، کاربر از طریق آن ویندوز را بالا بیاورد.

کدی که توسط وب‌سایت Chrome Story فاش شده، نشان می‌دهد که گوگل با دست گذاشتن روی همین مسئله و با همکاری مایکروسافت در تلاش است قابلیتی را فراهم کند تا هنگام راه اندازی ویندوز 10، کاربران با کلیک روی آیکون G Suite و به کمک اکانت گوگل مجوز ورود به سیستم عامل را پیدا کنند.

البته استفاده از این ویژگی دو شرط دارد. جدا از داشتن G Suite، کاربر موظف است تا مرورگر کروم را نیز روی ویندوز 10 نصب داشته باشد. در هر صورت برای روشن شدن قضیه بهتر است تا انتشار جزییات بیشتر دست نگه داریم.

The post به زودی می‌توانید با اکانت گوگل وارد ویندوز 10 بشوید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط