فروش ۴۰ هزار خودرو در هفته آینده با قیمت های فعلی؛ امیدی برای کاهش التهاب بازار

امتیاز دهید post

در ماه‌ های اخیر قیمت خودرو روند صعودی پیدا کرده است و این کالای اساسی هر روز با افزایش قیمت روبرو می شود. در این میان با توجه به جایگاه خودرو در سبد دارایی‌ های خانوار بحث منطقی بودن یا توجیه‌ پذیر بودن قیمت خودرو مطرح می‌ شود. سوال اصلی این است که چه عواملی موجب افزایش قیمت خودرو شده است؟
این عوامل را می‌ توان به دو دسته کلی عوامل سمت تقاضای بازار خودرو و عوامل سمت عرضه آن تقسیم کرد.
احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام كرد:

قرار است بر اساس توافقات به عمل آمده به مناسبت عید غدیر خم فروش ویژه محصولات سایپا با قیمت روز در زمان تحویل هفته آینده آغاز شود.

همچنين وى ادامه داد: در این طرح فروش، ۲۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا پیش فروش و ۲۰ هزار از خودروهای ناقص ایران خودرو که تأمین قطعات آنها انجام شده تحویل خریداران خواهد شد.
عده‌ ای پول‌ های سرگردان را راهی بازار خودرو کرده و با انتشار تبلیغات مختلف در صدد افزایش قیمت خودرو هستند.او گفت: با فروش خودرو در حاشیه بازار دست سودجویان از این بازار قطع و با کاهش خریداران، قیمت خودرو تعدیل خواهد یافت به نحوی که با این روش خریداران واقعی با باز شدن سایت فروش خودروسازان موفق به ثبت‌ نام خودرو در پیش فروش‌ ها خواهند شد.
تجربه موفقی که در زمینه فروش خودرو در دهه ۷۰ برای بازار خودرو اجرایی شد این نتیجه را به وجود آورد.

در همین رابطه به گفته یکی از نمایندگان مجلس، عرضه خودروهای مذکور با قیمت های فعلی و بدون امکان خرید و فروش و صلح تا یکسال در نظر گرفته شده است و همین مسئله امید به حذف دلالی و کاهش قیمت ها را ایجاد می کند. گفتنی است که در راستای عرضه این 40 هزار دستگاه خودرو، مقرر شده تا قطعات یدکی ناقص ترخیص نشده از گمرک، به سرعت از گمرکات کشور ترخیص شوند تا خودروهای مورد نیاز به سرعت به دست مصرف کنندگان برسد.

The post فروش ۴۰ هزار خودرو در هفته آینده با قیمت های فعلی؛ امیدی برای کاهش التهاب بازار appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط