پروژکتورهای 4K جدید سونی، برای گیمینگ و تماشای مسابقات ورزشی طراحی شده‌اند

امتیاز دهید post

سونی در جریان نمایشگاه IFA 2018 برلین از سه پروژکتور 4K رونمایی کرد که قابلیت های بسیار ارزشمندی برای گیمرها و طرفداران مسابقات ورزشی به ارمغان می آورند؛ البته اگر از پس هزینه های سنگین آنها برآیند. این مدل های جدید، رزولوشن 4K واقعی را با 60 فریم بر ثانیه به نمایش در می آورند و از رنگ های 10 بیتی و دامنه داینامیک بالا (HDR) پشتیبانی می کنند؛ بنابراین گزینه ای ایده آل برای استریم از نت فلیکس یا تماشای بلوری های 4K به حساب می آیند.

علاوه بر این به لطف قابلیت «کاهش لگ» گیمرها می توانند تجربه دلچسب تری از بازی های ویدیویی داشته باشند؛ هرچند که سونی میزان تفاوت به وجود آمده با این قابلیت را شرح نداده است. در نهایت نیز نوبت به قابلیت «MotionFlow» برای روان تر شدن فریم ها می رسد که البته به هنگام تماشای فیلم و سریال، می تواند آسیبی جدی به تجربه بصری وارد کند.

گران قیمت ترین مدل این خانواده، VPL-VW870ES است که از یک منبع نوری لیزری 4K و یک لنز «ARC-F» هجده قطعه ای و تمام شیشه ای برای نمایش تصاویر شفاف تر بهره می گیرد. روشنایی این پروژکتور برابر با 2200 لومن است که شاید در قیاس با سایر مدل ها چندان روشن نباشد. البته سونی معمولاً رویکردی صادقانه تر از سایر کمپانی ها در تشریح مشخصات سخت افزاری پروژکتورهایش دارد و به همین خاطر، روشنایی تصویر احتمالاً برای اکثر کاربران کافی خواهد بود.

دو مدل باقی مانده، یعنی VPL-VW570ES و VPL-VW270ES به نوعی ورژن های اقتصادی به شمار می آیند اما به گفته سونی، می توانند جایگزینی مناسب برای پروژکتورهای 5000 و 4000 یورویی باشند. اصلی ترین تفاوت میان این دو آن است که مدل نخست از روشنایی 1800 لومنی بهره می برد و مدل دیگر، در بیشترین حالت به 1500 لومن دست می یابد.

از آن جایی که سونی معرفی این پروژکتورها را به نمایشگاه IFA 2018 موکول کرده، احتمالاً زودتر از هر جای دیگر شاهد عرضه آنها در اروپا خواهیم بود. قیمت گذاری سه دستگاه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما می دانیم که همه مدل ها در دو رنگ مشکی و سفید از راه می رسند و مدل لیزری VPL-VW870ES یک ماه دیرتر از دو مدل دیگر و در ماه نوامبر روانه بازار خواهد شد.

The post پروژکتورهای 4K جدید سونی، برای گیمینگ و تماشای مسابقات ورزشی طراحی شده‌اند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط