بلک‌بری گوشی KEY2 LE را معرفی کرد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

گوشی KEY2 هرچند مورد توجه برخی از کاربران طرفدار کیبردهای فیزیکی در آمریکا، کانادا، آلمان و اروپای مرکزی قرار گرفت، اما باید خاطرنشان کنیم که قیمت آن سنخیتی با سخت‌افزارهای موجود در آن نداشت. به همین خاطر کاربرانی که طرفدار KEY2 بوده‌اند اما توانایی خرید آن را نداشته‌اند یا نمی‌خواستند پول زیادی برای آن پرداخت کنند، می‌توانند مدل ارزان‌تر آن یعنی گوشی KEY2 LE را خریداری کنند.

برخلاف گوشی اصلی که مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۰ بود، مدل ارزان‌تر آن از اسنپ‌دراگون ۶۳۶ بهره می‌برد و ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم آن را همراهی می‌کنند. این گوشی هم مانند مدل گران‌تر خود از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند و همانند این مدل مجهز به صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۶۲۰ و نسبت تصویر ۳:۲ است.

از دیگر تفاوت‌های مشهود گوشی KEY2 LE با گوشی KEY2 در زمینه‌ی دوربین است. هرچند گوشی اصلی از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد، اما دوربین‌های موجود در پنل پشتی مدل ارزان‌تر از نوع ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی هستند که دوربین دوم برای تشخیص عمق تعبیه شده و به همین خاطر از لنز تله‌فوتو بهره نمی‌برد. دیافراگم دوربین اصلی f/2.2 و دیافراگم دوربین ۵ مگاپیکسلی f/2.4 است. البته این دوربین‌ها قادر به فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه هستند. در نهایت هم باید به دوربین سلفی اشاره کنیم که مجهز به سنسور ۸ مگاپیکسلی است.

انرژی گوشی KEY2 LE را یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و مطابق انتظارات این گوشی همراه با اندروید ۸.۱ عرضه می‌شود. هرچند این دو گوشی از نظر ظاهری تا حد زیادی یکسان هستند، اما جنس بدنه‌ی آن‌ها یکسان نیست. این گوشی همانند مدل گران‌تر خود مجهز به فریم آلومینیومی نیست و در عوض فریم پلاستیکی جایگزین آن شده اما پنل پشتی آن‌ها از بافت تقریبا یکسانی بهره می‌برند. کیبرد فیزیکی‌ها آن‌ها هم تا حد زیادی مشابه یکدیگر هستند و حسگر اثر انگشت هم در زیر کلید اسپیس تعبیه شده است.

از دیگر نکات قابل توجه این گوشی، باید به رنگ‌بندی آن اشاره کنیم که برای اولین بار از سال ۲۰۱۴، در رنگ‌های غیر از سیاه روانه‌ی بازار می‌شود؛ البته این رنگ‌بندی محدود به فریم‌ها و ردیف‌های بین کیبرد آن‌ها است و پنل پشتی تمام مدل‌ها سیاه‌رنگ خواهد بود. همچنین در بین سری گوشی‌های KEY این گوشی سبک‌ترین و باریک‌ترین گجت محسوب می‌شود.

تاریخ عرضه آن هنوز رسما اعلام نشده اما به طور حتم در سرتاسر جهان روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت مدل ۳۲ گیگابایتی آن هم ۳۹۹ دلار و قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی آن ۴۴۹ دلار خواهد بود.

منبع: GSM Arena

The post بلک‌بری گوشی KEY2 LE را معرفی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط