شهریار شاکی به مقام چهارم رشته Starcraft 2 در بازی‌های آسیایی جاکارتا دست یافت

امتیاز دهید post

امروز و در جریان مسابقات استارکرفت ۲ در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018، Maru از کره جنوبی که سابقه درخشانی در این بازی دارد،‌ به مدال طلا دست یافت و شهریار شاکی نماینده کشورمان،‌ با وجود حضور در مرحله نیمه نهایی،‌ به رتبه چهارم بسنده کرد.

شهریار در مرحله ابتدایی توانست نماینده کشور میزبان را به راحتی و در سه دور پیاپی شکست دهد. او در ادامه مقابل قهرمان جهان این رشته یعنی Maru قرار گرفت و با باز ماندن از صعود به فینال،‌ به دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز رفت. در این دیدار، شاکی با وجود نمایش‌های درخشان خود نتوانست مقابل حریف ویتنامی به پیروزی برسد و MeomaikA از این کشور به مدال برنز دست یافت.

Maru،‌ قهرمان مسابقات

شهریار شاکی پیش از این حضور موفقی در مسابقات جهانی داشت و یکی از شانس‌های کسب مدال در این رقابت‌ها محسوب می‌شد. این اولین باری می‌شود که ورزش‌های الکترونیک به بازی‌های آسیایی اضافه می‌شوند. در این بخش،‌ ۳ نماینده دیگر از کشور ما در رشته PES 2018 حضور دارند که پسفردا به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

طی سال‌های اخیر ورزش‌های الکترونیک رشد گسترده‌ای داشته و کشورها و کمپانی‌های بزرگی، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در این حوزه انجام داده‌اند. پیش از این هم مقامات کمیته بین المللی المپیک و انجمن فدارسیون های ورزشی بین المللی با دعوت کردن جمعی از فعالان حوزه بازی های ویدیویی، در رابطه با این موضوع که چگونه بازی های ویدیویی را به المپیک اضافه کنند، گفتگو کردند.

نظر شما چیست؟ آیا با اضافه کردن ورزش‌های الکترونیکی به رقابت‌های المپیک و بازی‌های آسیایی موافق هستید یا مانند توماس باخ، مدیر کمیته بین المللی المپیک، عقیده دارید که بازی‌های ویدیویی، با «قوانین و ارزش های ورزشی المپیک» در تضاد هستند.

The post شهریار شاکی به مقام چهارم رشته Starcraft 2 در بازی‌های آسیایی جاکارتا دست یافت appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط