پابجی موبایل به رکورد ۱۰۰ میلیون دانلود رسید

امتیاز دهید post

تقریبا بیست روز پیش پایگاه داده‌ای اپ‌توپیا (Apptopia) در گزارشی از عملکرد فورتنایت موبایل، تخمین زد که بازی فقط روی iOS توانسته به بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود برسد. حالا بعد از حدود سه هفته، کمپانی تنسنت هم تایید کرد که مجموع دانلود نسخه‌های اندروید و iOS پابجی موبایل به این رقم رسیده است.

اگر بخواهیم به همین دو آمار بسنده کنیم، طبیعتا فورتنایت بهتر از پابجی ظاهر شده ولی نکته اینجاست که آمار تنسنت شامل چین، کره جنوبی و ژاپن نمی‌شود. منطقه‌هایی که بتل رویال محبوبیت زیادی در آن دارد و پیش از عرضه بازی، تنها در چین نزدیک به ۷۵ میلیون نفر برای تجربه پابجی موبایل پیش ثبت نام کرده بودند.

بنابراین با احتساب کشورهای شرق آسیا، پابجی موبایل از لحاظ تعداد دانلود پیشتاز است. اگرچه وقتی صحبت از درآمدزایی به میان می‌آید، فورتنایت با اختلاف زیاد از رقیبش جلو می‌افتد. حدود یک ماه پیش وب‌سایت سنسور تاور (Sensor Tower) در گزارشی فروش کلی فورتنایت موبایل از ابتدای عرضه را ۱۸۰ میلیون دلار تخمین زد.

درآمد پابجی موبایل

برای مقایسه بد نیست بدانید که چند روز پیش همین سایت و با استناد به تحلیل‌هایش درآمد پابجی موبایل را ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد؛ پابجی موبایل کمتر از یک سوم فورتنایت موبایل فروخته، آن هم در حالی که فورتنایت هنوز کاملا برای اندروید منتشر نشده است. با این وجود نسبت به گذشته پابجی موبایل توانسته درآمدش را افزایش دهد.

گزارشات نشان می‌دهند که درآمد پابجی موبایل نسبت به گذشته نزدیک به سه برابر شده که البته بازی این مسئله را مدیون فورتنایت و کپی کردن سیستم درآمدزایی آن است. بد نیست بدانید تنسنت هفته پیش نسخه سبک‌تر پابجی را با نام PUBG Mobile Lite منتشر کرد تا بازیکن‌هایی که دیوایس‌های ضعیف‌تر دارند بتوانند با این عنوان سرگرم شوند.

The post پابجی موبایل به رکورد ۱۰۰ میلیون دانلود رسید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط