جدال سنت و مدرنیته؛ مسابقه درگ فوق العاده جذاب مکلارن 720S و تسلا مدل S [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

تسلا مدل S P100D یکی از سریع ترین سدان های کنونی جهان است. این خودروی برقی در مسابقات درگ مختلف با غلبه بر اتومبیل های اسپرت بنزینی شتاب فوق العاده بالای خود را به رخ کشیده است.

به تازگی دست اندرکاران نشریه carwow که علاقه زیادی به انجام مسابقات درگ دارند، این نسخه از تسلا مدل S را در برابر یکی از سریع ترین خودروهای ساخت انگلستان یعنی مکلارن 720S قرار داده اند.

مدل S P100D قدرتمندترین عضو خانواده خود به شمار می رود. پیشرانه این نسخه از سدان معروف آمریکایی به لطف دو موتور الکتریکی توانایی تولید 762 اسب بخار قدرت و 931 نیوتن متر گشتاور را دارد. هر کدام از محورهای این خودرو نیروی خود را از موتوری جداگانه دریافت می کند، به عبارت دیگر هر چهار چرخ متحرک هستند.

2016 Tesla Model S P100D

با تکیه بر این نیروگاه تسلا مدل S P100D برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.4 ثانیه زمان نیاز دارد که هم تراز با سریع ترین خودروهای سوپر اسپرت کنونی است. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز امکان دستیابی به حداکیر سرعت 250 کیلومتر در ساعت وجود دارد.

در سوی مقابل مکلارن 720S از یک موتور بنزینی 4 لیتری V8 توئین توربو بهره می برد. این موتور 710 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در همکاری با یک گیربکس هفت سرعته خودکار چرخ های عقب را به حرکت در می آورد.

بر اساس کاتالوگ مکلارن 720S در عرض 2.7 ثانیه صفر تا صد را پیموده و قادر است به حداکثر سرعت 341 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو نشان می دهد که شاهد یک رقابت بسیار نزدیک در مسابقه درگ خواهیم بود. از یک سو تسلا مدل S P100D شتاب و چسبندگی بهتری دارد، از سوی دیگر این شوالیه انگلیسی است که به لحاظ حداکثر سرعت از وضعیت به مراتب بهتری برخوردار بوده و بیش از 960 کیلوگرم نیز سبک تر است.

از آنجایی که در عمل نیز رقابت این دو خودرو کاملا نزدیک و تنگاتنگ است، دعوت می کنیم به تماشای ویدیوی زیر پرداخته و از نتیجه مسابقه مطلع شوید.

اما چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را مشاهده کنید، باید به اطلاعتان برسانیم که سدان برقی با فعال شدن حالت Ludicrous mode به سمت جلو شلیک شده و بطور قابل ملاحظه ای از رقیب خود پیش می افتد. البته با نزدیک شدن به خط پایان مکلارن 720S فاصله خود را کاهش داده و در نهایت 0.4 ثانیه زودتر از سدان برقی از خط پایان عبور می کند.

Tesla_Model_S_P100D_vs_Mclaren_720 (3)

در تست شتاب ثانویه اما گشتاور عظیم مدل S P100D خود را نشان داده و این خودرو فاصله چشمگیری از رقیب خود ایجاد می کند. البته در این مورد نیز در صورت شتابگیری بیشتر 720S می توانست از مدل S سبقت بگیرد.

Tesla_Model_S_P100D_vs_Mclaren_720 (4)

قدرت توقف دیگر تستی است که معمولا توسط carwow برگزار می شود. در این تست 720S به خاطر وزن بسیار کمتر و ترمزهای قدرتمندتر عملکرد بهتری به نمایش گذاشته و در مسافتی کوتاه تر بطور کامل می ایستد.

Tesla_Model_S_P100D_vs_Mclaren_720 (5)

با در نظر گرفتن نتایج سه تست، تسلا علی رغم شایستگی های زیاد خود این بار رقابت را به حریف قدرتمند و البته گران قیمت خود واگذار کرد. بی تردید اختلاف وزن زیاد دو خودرو نقشی کلیدی در تعیین برنده داشت.

The post جدال سنت و مدرنیته؛ مسابقه درگ فوق العاده جذاب مکلارن 720S و تسلا مدل S [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط