پاسخ گوگل به کارمندان درباره پروژه توسعه جستجوگر سانسور شده برای چین

امتیاز دهید post

ساندار پیچای مدیر اجرایی و سرگی برین هم مؤسس گوگل امروز در جمع کارمندان کمپانی حاضر شدند و درباره پروژه موسوم به «Dragonfly» (سنجاقک) برای بازگشت به بازار چین توضیحاتی را ارائه دادند.

بر اساس گفته های پیچای، تلاش برای ورود مجدد به بازار چین هنوز در مراحل ابتدایی و آزمایشی خود به سر می برد. او اضافه کرد این شرکت به ارائه یک موتور جست و جوی مستقل نزدیک هم نشده و احتمال اجرای چنین پروژه ای فعلاً چندان مشخص نیست.

چین

طبق ادعای کارکنان گوگل، پروژه سنجاقک برای توسعه یک جستجوگر سانسور شده با توجه به الزامات حکومت چین راه اندازی شده که این امر، اعتراضات زیادی را در کمپانی ساکن مانتین ویو برانگیخته است. ساندار پیچای در پاسخ به این اعتراضات اظهار داشته:

به نظر من خیلی از اوقات ممکن است فعالیتی در مراحل آزمایشی باشد و گروه های درگیر پروژه، مشغول انجام کارهای مختلف و بحث بر سر اتخاذ تصمیمات متفاوت باشند. در چنین شرایطی، شفافیت کامل احتمال بروز مشکلات را بیشتر می کند. در حال حاضر تیم های ما با مشکلات جدی دست به گریبان هستند. البته فکر می کنم ما به عنوان یک کمپانی، نسبت به سایر شرکت های دنیا بیشتر به شفافیت پایبند باشیم.

مأموریت اصلی ما سامان دهی اطلاعات در سطح جهانی است. چین نیز یک پنجم جمعیت جهان را شامل می شود و ما هم برای انجام مأموریت خود، باید به حضور هرچه بیشتر در چین فکر کنیم. من معتقدم تأثیر ما در همه جای دنیا مثبت بوده و دلیلی نمی بینم که این موضوع در چین متفاوت باشد.

از سوی دیگر سرگی برین نیز در دیدار با کارمندان گوگل گفت پیش از هیاهوی اخیر در شرکت، پروژه سنجاقک توجه او را جلب نکرده بود. برین در ادامه اظهار داشت کارمندان گوگل باید به جای نگرانی بابت بعضی از اصول خود، نسبت به فعالیتشان افتخار کنند.

لازم به ذکر است که هم مؤسس گوگل بلافاصله پس از اطلاع از نشر اخبار جلسه به بیرون، موضوع صحبت های خود را تغییر داد؛ خبرنگارانی از نیویورک تایمز و BuzzFeed در حال توییت نقل قول هایی از وی بودند.

غیر فعال کردن تاریخچه مکانی هم جلوی کنجکاوی گوگل را نمی گیرد

The post پاسخ گوگل به کارمندان درباره پروژه توسعه جستجوگر سانسور شده برای چین appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط