اپل واچ سری ۴ رسما معرفی شد؛ نمایشگر بزرگتر و پایش نوار قلب

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بالاخره انتظارها به پایان رسید و همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم، اولین محصولی که امشب در کنفرانس اپل معرفی شد، نسل جدید ساعت هوشمند این شرکت یعنی اپل واچ بود. این اولین بار است که از نسل اول این ساعت تا کنون شاهد تغییر بزرگ در طراحی این ساعت هستیم و البته باید اعتراف کنیم این تغییر که در اندازه نمایشگر رخ داده، بهترین اتفاقی است که برای اپل واچ ۴ می‌توانست بیفتد.

به صورت خلاصه اما دقیق بخواهیم بگوییم، طراحی و اندازه بدنه اپل واچ سری چهارم مثل نسل قبلی خود بوده با این تفاوت که حاشیه نمایشگر به شکل مشهودی کم‌تر شده و نمایشگر OLED ساعت بزرگ‌تر شده است. این یعنی اپل واچ نسل چهارم به جای دو اندازه ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری، در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود با این تفاوت که اندازه بدنه ساعت دقیقا مثل نسل قبلی بوده و خبر خوشحال کننده بعدی اینجاست که بند‌های نسل قبلی اپل واچ، همچنان با این ساعت جدید سازگار است.

از دیگر تغییرات صورت گرفته در طراحی اپل واچ سری چهارم می‌توانیم به پیچ دیجیتالی اشاره کنیم که شاهد تغییر کوچکی در طراحی شده. همچنین بخش پشتی اپل واچ نیز که پوشش سرامیکی دارد و در آن سنسور‌های ضربان قلب قرار دارد، دوباره طراحی شده است و زیبایی خاصی دارد. البته پشت این ساعت را در استفاده روزمره نمی‌بینید اما خب نمی‌توان از زیبایی این بخش نیز گذشت. میکروفون اپل واچ نیز از سمت چپ به سمت راست منتقل شده و تنها بلندگوها در لبه سمت چپ این ساعت قرار دارند. همچنین بلندگوی اپل واچ نیز به گفته اپل ۵۰ درصد بهتر شده است.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، این ساعت همانطوری که انتظار داشتیم به پردازنده جدید ساخت خود اپل یعنی S4 مجهز شده است. اپل را اگر بشناسید می‌دانید که تغییرات پردازنده جدید خود را اینطور بیان می‌کند که پردازشگر جدید چند درصد سریع‌تر شده است. آن‌ها درباره پردازنده این ساعت نیز گفتند دو برابر نسبت به نسل قبلی سریع‌تر شده است. این پردازنده همچنان دو هسته‌ای بوده اما این بار ۶۴ بیتی شده است.

ویژگی سخت‌افزاری بعدی اضافه شدن ژیروسکوپ قوی‌تر بوده و اپل برای آن نیز تعدادی رقم و عدد اعلام کرد که بهتر شده اما این عدد‌ها نمی‌توانند بگویند اپل واچ چقدر بهتر می‌تواند قدم‌ها را بشمارد اما نکته جدید اینجاست که به واسطه ژیروسکوپ جدید، اپل واچ سری ۴ می‌تواند وقتی شما از پله یا ارتفاعی می‌افتید، پرش شما را تشخیص دهد. این کار هم از جنبه فعالیت‌های ورزشی که با افتادن یا جهیدن رابطه دارند مناسب است و هم اگر اپل واچ تشخیص دهد که از فاصله زیادی افتاده‌اید، می‌تواند به صورت خودکار با اورژانس تماس بگیرد تا اتفاق ناگواری برای شما نیفتد.

در بخش سنسور ضربان قلب نیز پیشرفت‌هایی وجود داشته است. سنسور ضربان قلب اپل واچ سری ۴ تشخیص می‌دهد که آیا ضربان قلب شما کند شده یا نه و به شما اطلاع می‌دهد.

علاوه بر این، یک سنسور جدید دیگر به این مجموعه سنسورهای ضربان قلب اضافه شده است. در این قسمت حالا سنسور الکتروکاردیوگرم وجود دارد و می‌تواند ECG قلب شما را در لحظه به شما نشان دهد. به گفته اپل این اولین محصولی است که به ECG مجهز شده است. برای اندازه گیری ECG، باید کاربر انگشت خود را روی پیچ دیجیتالی ساعت بگذارد و سپس اجازه دهد تا ساعت میزان ECG را اندازه‌گیری کند. اگر قلب کاربر به صورت عادی در حال پمپاژ خون باشد، اپل واچ به شما می‌گوید که نوار قلب شما به صورت سینوسی است. همچنین اپل واچ سری ۴ می‌تواند یک خروجی پی‌دی‌اف از نوار قلب کاربر در آیفون ذخیره کند تا اگر لازم بود کاربر نتیجه نوار قلب خود را با پزشک خود به اشتراک بگذارد. این ویژگی‌های جدید توانسته از وزارت دارو آمریکا یا FDA تاییدیه دریافت کند.

از نظر نرم افزاری نیز اپل چند واچ فیس جدید به این ساعت اضافه کرده است و واچ فیسی که چند روز پیش از این ساعت لو رفته بود نیز با ۸ ویجت مختلف وجود خواهد داشت. درواقع اپل بیشتر روی این بخش تمرکز کرد که به واسطه بزرگتر شدن نمایشگر، اطلاعات بیشتری به کاربر نشان داده می‌شود.

مورد بعدی که اپل درباره آن توضیح داد، عمر باتری اپل واچ بود. با وجود بزرگ شدن نمایشگر و همینطور اضافه شدن پردازنده جدید‌تر و سریع‌تر، این ساعت همچنان تا ۱۸ ساعت عمر باتری را فراهم می‌کند که اپل به صورت خلاصه می‌گوید این ساعت تا یک روز کامل کاربر را همراهی خواهد کرد.

اپل واچ سری چهارم همانطور که گفتیم در دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری با قیمت پایه به فروش می‌رسد. مدل ادیشن که بدنه سرامیکی داشت از اپل واچ سری ۴ حذف شده و تنها در دو مدل استیل و آلومینیومی عرضه می‌شود. مدل‌های نایکی و هرمس نیز همچنان وجود خواهند داشت. همچنین مدل استیل اکنون در رنگ طلایی نیز عرضه می‌شود که جذابیت خاصی دارد. مدل پایه این ساعت بدون پشتیبانی از LTE با قیمت پایه ۳۹۹ دلار و مدل LTE با قیمت پایه ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود. همچنین اپل واچ سری ۳ نیز همچنان موجود خواهد بود و با قیمت پایه ۲۷۹ دلار عرضه می‌شود. شما درباره این ساعت هوشمند چه فکر می‌کنید؟

The post اپل واچ سری ۴ رسما معرفی شد؛ نمایشگر بزرگتر و پایش نوار قلب appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط