معرفی کانسپت رنو آرکانا؛ اولین نمونه از سدان های کراس

امتیاز دهید post

رنو از کراس اوور کوپه خود با نام آرکانا در نمایشگاه مسکو پرده برداری کرد. این محصول در خود روسیه تولید و به فروش گذاشته خواهد شد. در حال حاضر رنو برنامه ای برای عرضه این کراس اوور کوپه مانند در بازار اروپا ندارد. در ادامه آرکانا به دیگر بازارهای آسیایی راه پیدا خواهد کرد که محتمل ترین این بازارها چین به نظر می رسد.

این کراس اوور سایز متوسط در سگمنت C قرار می گیرد و با ظاهر کوپه مانندش فضایی برای 5 سرنشین را فراهم آورده است. قوس پهن چرخ و پلاستیک مشکی که دور تا دور خودرو کشیده است مشخصا آن را شبیه به دیگر کراس اوور ها می کند.لارنس ون دنکر رئیس بخش طراحی رنو، آرکانا را تعادلی بین ظرافت یک سدان و ایستادگی یک کراس اوور پر قدرت می بیند.

این خودرو از آخرین زبان طراحی رنو بهره می برد. چراغ های تمام LED و طرح خروجی اگزوز دو گانه آلومینیومی و چراغ عقب LED که در سرتاسر عرض خودرو به صورت یک خط کشیده شده است. خودروی مورد نمایش از رینگ 19 اینچی بهره می برد که فاصله مناسبی با سطح زمین برای آن فراهم کرده است.

طراحی سقف نیز که با شیب به نسبت تند در ستون C مشاهده می شود. به خوبی یادآور بی ام و X4 و X6 است.

در حال حاضر صحبت خاصی از بخش فنی این خودرو نشده است اما رنو اعلام کرده است که آرکانا به صورت چهارچرخ متحرک عرضه خواهد شد و قابلیت های خارج جاده ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

آرکانا بر پایه پلت فرم BO رنو که پیش از این در محصولات دیگر رنو همچون داچیا داستر و کپچر استفاده شده است قرار دارد. در واقع آرکانا را باید یک کپچر با سایز بزرگ تر با طراحی کاملا متفاوت برای بازار روسیه قلمداد کرد.

آرکانا

رنو با توجه به وضعیت بازار روسیه آرکانا را طراحی کرده است. در حال حاضر بیشترین سهم فروش مربوط به خودروهای سدان است اما محصولات کراس اوور نیز بشدت در حال رشد هستند و محبوبیت بالایی در بازار روسیه پیدا کرده اند. این خودرو به طور کامل در کشور فرانسه و استودیو طراحی رنو توسعه پیدا کرده است. نام این خودرو نیز از لغت 'arcanum' که در زبان لاتین به معنای راز است گرفته شده است.

آرکانا اولین گام رنو برای سرمایه گذاری بزرگ در کشور روسیه است و این شرکت به دنبال افزایش سهم فروش خودروهایش در این بازار تا رقم 5 میلیون دستگاه تا سال 2022 میلادی است. در حال حاضر بازار روسیه دومین بازار بزرگ رنو پس از بازار فرانسه است. بخش عظیمی از سهام شرکت مادر خودروسازی لادا یعنی Avtovaz در اختیار رنو است.

در حال حاضر بیش از 28 درصد بازار روسیه در اختیار زیر مجموعه های این شرکت است به گونه ای که در سال 2017 میلادی در حدود 448،270 دستگاه از این شرکت و شرکت های زیر مجموعه آن به فروش رسانده است.
در حال حاضر رنو به تنهایی 8.5 درصد از بازار روسیه را در اختیار خود دارد. بازار این کشور در سال گذشته بیش از 12.2 درصد رشد داشته است و باعث رشد 16.9 درصدی در فروش محصولات گروه رنو شده است.

گفته می شود که مدل نهایی کانسپت آرکانا سال 2019 میلادی راهی جاده های روسیه خواهد شد.

جالب است بدانید که این اولین بار نیست چنین مفهومی از سوی خودروسازان ارائه می شود. برای مثال ولوو نیز نمونه هایی از سدان های مرتفع را ارائه می کند اما تاکنون چنین خودروهایی در بازار های غربی مورد استقبال واقع نشده اند. حالا باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این خودرو چه می شود.

The post معرفی کانسپت رنو آرکانا؛ اولین نمونه از سدان های کراس appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط