رکوردی تازه برای یانکی ها؛ معرفی گران قیمت ترین خودرو آمریکایی جهان

امتیاز دهید post

اگر چه امروزه اتومبیلی با نام دوسنبرگ تولید نمی شود، اما اگر تاریخ را ورق زده و به دهه 20 و 30 میلادی بازگردیم، خواهیم دید که این برند جایگاه مهمی در صنعت خودروی وقت داشته و تولیدات آن جزو بهترین های زمان خود بوده اند.

یکی از معروف ترین ساخته های دوسنبرگ، SSJ نام دارد. از این خودروی کلاسیک تنها دو دستگاه تولید شده، به همین خاطر مثل یک جواهر فوق العاده کمیاب بوده و از ارزش کلکسیونی بسیار بالایی برخوردار است.

در جریان برگزار هفته خودرویی مونته ری، یکی از دو دستگاه دوسنبرگ SSJ موجود بر روی کره خاکی توسط شرکت Gooding & Company که بطور اختصاصی در زمینه فروش خودروهای کلاسیک فعالیت می کند، به حراج گذاشته شد.

1935 Duesenberg SSJ (5)

این خودروی مدل 1935 که متعلق به گری کوپر هنرپیشه سرشناس و فقید آمریکایی بود، با ثبت یک رکورد استثنایی به قیمت 22 میلیون دلار فروخته شد. با این رقم باورنکردنی، دوسنبرگ SSJ عنوان گران ترین خودروی آمریکایی را از آن خود کرد.

1935 Duesenberg SSJ (7)

درست است که رکورد دوسنبرگ تقریبا نصف رکورد گرانترین خودروی کنونی جهان یعنی فراری 250 GTO است، اما باز هم در نوع خود یک دستاورد بزرگ برای این برند آمریکایی محسوب می شود.

1935 Duesenberg SSJ (6)

در زیر کاپوت کشیده دوسنبرگ SSJ یک موتور 6.9 لیتری 8 سیلندر خطی سوپرشارژ وجود دارد که می تواند 400 اسب بخار قدرت تولید کند. توجه داشته باشید که این رقم برای دهه 30 میلادی واقعا شگفت انگیز بوده و با چنین قدرتی SSJ در واقع یکی از ابر اتومبیل های دوران خود به شمار می رفته است.

1935 Duesenberg SSJ (2)

نکته جالب توجه اینکه طبق روالی مرسوم دوسنبرگ خودروها را بدون بدنه و تنها با شاسی و موتور به مشتریان تحویل می داد و آنها خودشان تصمیم می گرفتند که کار ساخت بدنه را به کدام شرکت بسپارند.

1935 Duesenberg SSJ (1)

بدنه SSJ مورد بحث توسط شرکتی به نام LaGrande ساخته شده، به لطف فاصله محوری کوتاه و وزن سبک اتاق این خودرو توانایی دستیابی به سرعت بیش از 140 مایل (معادل 225 کیلومتر) در ساعت را دارد که این هم در مقایسه با زمان خود یک رکورد تحسین برانگیز است.

1935 Duesenberg SSJ (8)

بد نیست اشاره کنیم پیش از این، رکورد گران ترین خودروی آمریکایی جهان در اختیار نخستین شلبی کبرای ساخته شده قرار داشت. این اتومبیل ارزشمند در سال 2016 با قیمت 13.75 میلیون دلار راهی گاراژ مجموعه داری جدید شده بود.

The post رکوردی تازه برای یانکی ها؛ معرفی گران قیمت ترین خودرو آمریکایی جهان appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط