لنوو با لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme اپل و دل را به چالش می‌کشد

امتیاز دهید post

لنوو در نمایشگاه IFA امسال با دست پر ظاهر شده و به تازگی از لپ‌تاپ جدید ThinkPad X1 Extreme رونمایی به عمل آورده. این لپ‌تاپ 15 اینچی که برای رقابت مستقیم با لپ‌تاپ XPS 15 دل و مک‌بوک پرو اپل طراحی شده، فقط 1.7 کیلوگرم وزن دارد و به میزان قابل‌ توجهی از هر دو رقیب خود سبک‌تر است.

X1 Extreme از نظر سخت‌افزاری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیشرفته‌ترین لپ‌تاپ لنوو به نسل هشتم پردازنده‌های i7 اینتل (مشهور به Coffee Lake) مجهز شده، و می‌تواند پذیرای 64 گیگابایت رم DDR4 و 2 ترابایت حافظه SSD باشد.

لنوو مدل‌های متنوعی از این لپ‌تاپ را روانه بازار می‌کند که بزرگترین آن‌ها دارای نمایشگر FHD IPS پانزده اینچی یا نمایشگر IPS 4K با پشتیبانی از تکنولوژی‌های HDR و دالبی ویژن خواهد بود. ضمنا یک مدل ویژه از X1 Extreme همراه با پردازنده Core i9 اینتل هم در ماه دسامبر روانه بازار می‌شود.

لنوو برای آنکه اجرای نرم و روانی از بازی‌های روز را روی این لپ‌تاپ شاهد باشید، کارت گرافیکی GeForce 1050 Ti (ورژن MaxQ) را برای آن در نظر گرفته. با این قدرت سخت‌افزاری خیالتان راحت است که ضمن اجرای بی‌عیب و نقص بازی‌ها امکان ویرایش عکس و تدوین و پردازش ویدیو را هم خواهید داشت. قدرت سخت‌افزاری این لپ‌تاپ به قدری بالاست که احتمالا برای پردازش بازی‌های واقعیت مجازی هم در آن به مشکلی برنخورید.

اما کمی در مورد طراحی دستگاه بگوییم. X1 Extreme از همان المان‌های طراحی همیشگی سری ThinkPad پیروی کرده. بدنه باز هم از فیبر کربن ساخته شده تا وزن لپ‌تاپ نسبت به سایر رقبای 15 اینچی‌ پایین‌تر بیاید و به میزان تحسین‌برانگیزی باریک‌تر باشد. همچنین جوی‌استیک قرمز رنگ سری تینک‌پد همچنان بین دکمه‌های کیبورد این لپ‌تاپ مشاهده می‌شود.

از دیگر خصوصیات این لپ‌تاپ می‌توان به حسگر اثر انگشت، دوربین ویندوز هلو، باتری 80 وات ساعتی با قابلیت شارژ به میزان هشتاد درصد طی یک ساعت، دو پورت یو اس بی 3.1، دو پورت تاندربولت 3، رم ریدر، پورت HDMI 2.0 و سیستم عامل ویندوز 10 اشاره کرد.

این لپ‌تاپ فوق‌ قدرتمند سپتامبر امسال و با قیمت 1859.99 دلار روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

The post لنوو با لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme اپل و دل را به چالش می‌کشد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط