معاون رگولاتوری: ارسال پیامک فلش در هر شکل ممنوع است

امتیاز دهید post

در روزهای اخیر بسیاری از مشترکین برخی اپراتورها شاهد پیامک‌هایی از نوع فلش (Flash SMS) بودند که اعتراض برخی از این کاربران را در پی داشت. پیامک‌های فلش نوعی خاص از این سرویس است که فقط به کاربر اجازه خواندن یک بار را داده و پس از آن از روی موبایل پاک می شود و نمی‌توان تنظیماتی را انجام داد که موجب انسداد آنها شود. حال بعد از وقوع این ماجرا، معاون رگولاتوری کشور بار دیگر به ممنوع بودن ارسال این نوع پیامک‌ها تاکید کرده و گفته که در صورت مشاهده استفاده از این سرویس در هر اپراتور، برخورد قاطعانه‌ای صورت خواهد گرفت.

«مجید حقی» معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان رگولاتوری کشور به خبرگزاری فارس گفته که ارسال این نوع پیامک ها با هر نوع محتوایی ولو محتوایی هشداردهنده و فوری از پارسال ممنوع اعلام شده است و ارسال دوباره آنها در روزهای اخیر کاملا غیر قانونیست:

«ارسال پیامک فلش ممنوع است. سال گذشته دیده شد که برخی اپراتورها از طریق پیامک فلش پیغام تبلیغاتی برای مشترکان ارسال می‌کردند که به اپراتورها تذکر داده و سرویس ممنوع اعلام شد که پس از آن نیز موردی دیده نشد. هم اکنون نیز این سرویس ممنوع است و در صورت مشاهده موارد احتمالی، با اپراتورها برخورد می‌شود.»

این گونه پیامک ها بیشتر حاوی گونه خاصی از اطلاعات مانند رمز عبور و یا واژه گذر هستند که باید محرمانه باشند و به دلایل مسائل امنیتی قرار نیست، پس از مشاهده در گوشی گیرنده ذخیره شود. همچنین به گفته برخی کارشناسان، گاهی از اوقات نیز هکرها از این ابزار استفاده می کنند و با گنجاندن کدهایی در این نوع پیامک‌ها، گوشی کاربر ناوارد را آلوده می‌کنند.گفتنیست ارسال پیامک‌های فلش روی برخی از گوشی‌ها (به ویژه مدل‌های قدیمی‌تر) جواب نمی‌دهد و امکان نمایش آن برای این مدلها فراهم نیست، از همین رو فرستادن انبوه این نوع پیامک‌ها الزاما به معنای رسیدن آن به دست مشترکین نیست و ابزار تبلیغاتی مناسبی محسوب نمی‌شود.

The post معاون رگولاتوری: ارسال پیامک فلش در هر شکل ممنوع است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط