«هری‌ پاتر»؛ وقتی خلاقیت اوج می‌گیرد

امتیاز دهید post

مجله نماوا، زهرا مشتاق

اشکالی ندارد. می‌توانید صورتم را شطرنجی کنید. می‌شود گفت این اولین بار بود که یکی از فیلم‌های «هری پاتر» را کامل و از اول تا آخر می‌دیدم. خدای من، چه ذهن خلاقی. ماشین پرنده. عنکبوت‌هایی که می‌توانند تو را یک لقمه کنند و جز خاکستری از تو باقی نگذارند و چوب‌های جادویی که ابزار دم دستی هر جادوگری است و باید حتما باشد و وردهای عجیبی که می‌تواند آدم‌ها را تبدیل به حیوانات و یا هر چیز مشکوک دیگری بکند. به نظر می‌رسد، هری پاتر به دلیل پیشینه‌ای که دارد، آینده متفاوت و جایگاه ویژه‌ای دارد. یک جادوگر خاص با ردی روی پیشانی. پسرکی عجیب که با شجاعت می‌خواهد معماها را حل کند. اما او پسر با اخلاقی است. حاضر نیست بدجنسی کند و برای کشف هیچ رازی، کسی را قربانی نمی‌کند. یک جادوگر جوان درستکار که به سختی می‌خواهد از گذشته‌اش و والدینش که گویا کشته شده‌اند، حقایق بیشتری بداند. او تنهاست و خیلی از بچه‌های مدرسه جادوگری به موقعیت خاص و پیچیده او حسادت می‌کنند. آنقدر که خیلی زیاد در معرض جادوهای خطرناک از سمت دشمنانش و آنهایی که دوستش ندارند، قرار می‌گیرد. اما او یک قهرمان ممتاز است و خاصیت متفاوت بودن، مقاومت و جنگندگی است و هری یک جنگجوی خردمند است. آنچه که او را پیش می‌برد نیروی خرد، شهامت و میل به آگاهی و دانستن است و کیست که نداند، تقاضای دانایی چه رنج‌ها و مشکلاتی فراروی آدمی قرار می‌دهد.

آنچه فیلم «هری پاتر» را متمایز می‌کند، ایجاد آرزو و اشتیاق به خلاقیت و بلند پروازی است. وجود شخصیت‌های عجیب در کارکردهای مختلفی از شر تا خیر، چیدمان تحسین برانگیز صحنه‌ها، تالارهای عظیم و تو در تو و روایت قصه‌های کوچکتر برای پیش بردن قصه اصلی و اتصال به‌موقع آدم‌ها و وقایع به بکدیگر، از جمله وضعیت دراماتیک، پرکشش، انباشته از تعلیق و همراه با جذابیتی دلنشین برای مخاطب است.

به نظر می‌رسد نه تنها دیدن مجموعه فیلم‌های هری پاتر، که خواندن کتاب‌های او به قلم خانم جی کی رولینگ می‌تواند قدرت خلاقیت و پرواز تخیل را به ویژه در نوجوانان به اوج برساند.

تماشای «هری پاتر» در نماوا

نوشته «هری‌ پاتر»؛ وقتی خلاقیت اوج می‌گیرد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط