کره شمالی چگونه با فروش نرم افزار به کشورهای دیگر تحریم های آمریکا را دور می زد

امتیاز دهید post

گروهی مرتبط با دولت کره شمالی با مخفی کردن هویت واقعی خود در شبکه های اجتماعی اقدام به توسعه و ارائه نرم افزارهای خود به مشتریانی در فرای مرزهای این کشور می کردند و به این ترتیب تحریم های آمریکا را دور می زدند.

اخیراً وزارت خزانه داری ایالات متحده دو شرکت فناوری محور را متهم کرده که در حال کسب سرمایه برای کره شمالی هستند. این دو شرکت «یانبیان سیلور استار» در نزدیکی شهر شن یانگ چین و شرکت روسی «وولاسیس سیلور استار» بودند. علاوه بر این مدیرعامل شرکت اول که شهروند کره شمالی بود مشمول تحریم های ایالات متحده شد.

ایالات متحده قصد داشت نیروهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات کره شمالی را که در فرای مرزهای این کشور با مخفی کردن هویت واقعی خود فعالیت می کردند را از کسب درآمد برای کره شمالی باز دارد. این افراد تلاش می کردند هویت خود را در پس شرکت های دیگر و با نام های مستعار مخفی کنند و به عنوان شهروندان دیگر کشورها فعالیت کنند.

بر اساس آنچه وال استریت ژورنال اعلام کرده برای این منظور از شبکه های اجتماعی فیسبوک و لینکدین برای تبلیغ استفاده می شده و این افراد و شرکت ها از طریق سایت های فریلنس و آپوُرک کسب و کار خود را ارائه می دادند. همچنین برای پرداخت ها از سیستم پِی پال استفاده می کردند.

اولین بار در ماه جولای سال جاری میلادی بود که وزارت خزانه داری آمریکا در مورد طرح مخفی توسعه نرم افزار توسط کره شمالی هشدار داد البته در آن زمان جزئیات چندانی در این باره اعلام نشده بود. اکنون فیسبوک تعداد زیادی از حساب های مشکوک مرتبط با این موضوع را مسدود کرده است. لینکدین و آپورک نیز اقداماتی در این زمنیه انجام داده اند.

گفته شده نرم افزارهایی که به صورت مخفیانه توسط کره شمالی به فروش می رسند می توانند خطرات امنیتی نیز به همراه داشته باشند. بر اساس اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، دولت کره شمالی از محصولات متنوعی از جمله توسعه اپلیکیشن ها و وبسایت ها، نرم افزارهای امنیتی، نرم افزارهای تشخیص هویت بیومتریک و نیز برنامه های حوزه نظامی و اعمال قانون کسب درآمد کرده است. این نرم افزارها می تواند حاوی بد افزارهایی باشند که امنیت شرکت های خریدار آنها را در معرض خطر قرار دهند.

The post کره شمالی چگونه با فروش نرم افزار به کشورهای دیگر تحریم های آمریکا را دور می زد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط