آئودی دست دوم در مقابل بوگاتی 1300 اسب بخاری؛ کدام پیروز است؟ [مشاهده کنید]

امتیاز دهید post

اگر کمی در مورد خودروهای اسلیپر (sleeper) با طرفداران پروپاقرص دنیای خودرو صحبت کنید هر کدام تعریف خاص خود را از این خودرو ها به شما ارائه می دهند.
اصطلاح اسلیپر خودروهایی را توصیف می کند که از بعد ظاهری کاملا به خودروهای عادی شبیه بوده اما در زیر کاپوت آن ها شرایط کاملا متفاوت است. از دید یک مخاطب این خودروها بیشتر شبیه وسیله نقلیه یک کارمند به نظر رسیده تا یک خودروی مسابقه ای با پرفورمنس بالا.

اما این تنها ظاهر ماجراست و در زیر کاپوت چنین خودروهایی می توانید پیشرانه های تیونینگ شده بسیار پرقدرتی را مشاهده کنید که امکان رقابت با سریعترین خودروهای جهان را برای این دسته از خودروها ایجاد می کند. حکایت آئودی حاضر در این کلیپ نیز از این ماجرا جدا نیست و شاهد استخراج قدرتی معادل 1300 اسب بخار از موتور تیونینگ شده این آئودی هستیم که در حالت استاندارد تنها 260 اسب بخار قدرت داشته است.

جالب آنکه حتی با توجه به تولید این قدرت نیز بازهم برتری بر روی کاغذ از آن بوگاتی شیرون است که با توان 1500 اسب بخار، به راحتی عرصه را به هیچ رقیبی واگذار نمی کند، اما راننده آئودی نیز اعتماد به نفس لازم را برای امتحان کردن شانس خود دارد، به خصوص آنکه این آئودی اندکی نسبت به شیرون سبک وزن تر است.


ویدئوی مذکور را کانال cvdzijden که ویدئویهای مخصوص سوپراسپرت ها را ارائه می دهد یوتیوب منتشر کرده و در توضیح آن عنوان کرده است که این درگ ریس در پیستی در کشور آلمان برگزار شده است.
اطلاعات زیادی از این مسابقه در دسترس نیست و تنها گفته می شود که مسیر مسابقه در حدود 1000 متر است.


متاسفانه دوربینی که این درگ ریس را ضبط کرده چندان از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و به علاوه زاویه دید آن نیز چندان مطلوب نیست.
حداقل در دور نخست مشخص نمی شود که دقیقا چه خودرویی پیروز این مسابقه است.


بر اساس زمان گیری که از روی ویدئو قابل مشاهده است به نظر می رسد که سرعت آئودی در دور اول این درگ ریس چیزی در حدود 307 کیلومتر بر ساعت و سرعت انتهایی شیرون نیز چیزی در حدود 328 کیلومتر بر ساعت می باشد.

اما داستان راند دوم مسابقه کاملا متفاوت بوده و این بوگاتی است که بازی را به این سدان بی سرو صدای و کم حاشیه آئودی واگذار می کند.

The post آئودی دست دوم در مقابل بوگاتی 1300 اسب بخاری؛ کدام پیروز است؟ [مشاهده کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط