گوگل کروم روی ۳۲ میلیون دیوایس اندرویدی کار نخواهد کرد

امتیاز دهید post

گزارش شده در آینده‌ای نزدیک به ۳۲ میلیون دیوایس اندرویدی دیگر قادر نخواهند بود از مرورگر مخصوص موبایل گوگل کروم استفاده کنند.

بر اساس گزارش XDA و مشکلی که توسط دست‌اندرکاران این سایت یافت شده، قرار است در آینده‌ای نزدیک حداقل رابط برنامه‌نویسی کاربردی یا API موردنیاز برای استفاده از اپلیکیشن مرورگر موبایلی گوگل کروم از ۴.۱ به نسخه‌ی ۴.۴ ارتقا پیدا کند.

این مسئله موجب می‌شود کاربرانی که موبایل اندرویدی آنها از سیستم عامل جلی‌بین (۴.۱ تا ۴.۳) استفاده می‌کند، دیگر نتوانند از محبوبترین مرورگر موبایلی جهان استفاده کنند. بدین ترتیب مسلماً رقم کاربران یک میلیاردی مرورگر یاد شده که این اپ را روی موبایل‌هایشان نصب کرده‌اند، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

بر اساس آخرین آمار توزیع کاربران نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندورید، هم اکنون ۳.۲ درصد از کاربران کلی این سیستم عامل، از نسخه‌ی جلی‌بین استفاده می‌کنند. این درصد با توجه به یک میلیارد کاربر استفاده کننده از موبایل‌های اندرویدی مشخص می‌کند به احتمال قوی ۳۲ میلیون دیوایس در معرض خطر قرار خواهند داشت و اگر هر چه سریعتر آخرین به روز رسانی را دریافت نکنند به مشکل برمی‌خورند.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی این آپدیت برای اپلیکیشن اندرویدی گوگل کروم فرستاده خواهد شد اما به نظر می‌رسد این اتفاق کاربران را بر آن دارد تا هر چه سریعتر سیستم عامل موبایل‌های خود را به روز رسانی کنند.

در آینده‌ای نزدیک حداقل رابط برنامه‌نویسی کاربردی یا API موردنیاز برای استفاده از اپلیکیشن موبایلی گوگل کروم از ۴.۱ به نسخه‌ی ۴.۴ ارتقا پیدا خواهد کرد

همانطور که می‌دانید اولین نسخه‌ی پایدار اپلیکیشین مرورگر گوگل کروم برای اندروید در ۷ تیر ماه سال ۱۳۹۱ معرفی شد. این در حالی است که نسخه ی‌ جلی‌بین سیستم عامل اندروید تنها ۱۳ روز بعد یعنی در ۲۰ تیرماه سال ۱۳۹۱ به صورت عمومی عرضه شد.

گفتنی است گوگل هر سه ماه یکبار آمار توزیع سیستم عامل موبایلی خود را منتشر می‌کند تا توسعه‌ دهندگان از میزان پراکندگی کاربران میان نسخه‌های مختلف اندروید و سطح API آنها آگاه شوند. این آمار به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برای پشتییانی از نسخه‌های قدیمی‌تر بهتر تصمیم گیری کنند.

The post گوگل کروم روی ۳۲ میلیون دیوایس اندرویدی کار نخواهد کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط