نگاهی به قیمت لاستیک‌ سایز 13 پراید در بازار

امتیاز دهید post

خرید لاستیک یکی از چالش هایی است که تمامی مالکان خودرو دیر یا زود با آن روبرو خواهند شد. بازار لاستیک و تایر پر از برند های متنوع بوده که مزایا و معایب خاص خود را دارند. عموما توصیه می شود که پیش از خرید تایر مقداری در مورد آن تحقیق کرده و تلاش کنید که لاستیکی را انتخاب کنید که سایز مناسبی داشته و با شرایط آب و هوایی که خودرو در آن تردد دارد مطابقت کند. پیش از این در مطلبی به معرفی و تشریح اعداد و ارقام حک شده بر روی لاستیک خودرو ها پرداختیم و سعی کردیم نکات کلیدی برای انتخاب مناسب یک تایر را عنوان کنیم. به طول کلی گفته می شود در هنگام خرید لاستیک تنها به توصیه فروشندگان بسنده نکرده و فاکتورهای زیر را نیز در نظر بگیرد:

1- تاریخ تولید

2- حداکثر فشار باد

3- بار مجاز

4- سرعت مجاز

5- اندازه لاستیک

6- مقاومت حرارتی

7- چسبندگی

8- ساییدگی

9- ترکیبات سازنده لاستیک

در نظر داشته باشید که اولین توصیه در هنگام خرید لاستیک استفاده از تایرهای استاندارد مناسب با نوع خودرو، سرعت، شرایط رانندگی، سطح جاده، شرایط محیط و فصل است. هرگز استفاده از رینگ های زنگ زده ،پوسیده ،تاب دار و جوشکاری شده و لاستیک های نخ زده، معیوب و یا تعمیر شده توصیه نمی شود چرا که ممکن است آسیب جدی به سیستم تعلیق و دستگاه انتقال قدرت خودرو وارد کنند. از طرف دیگر با این کار جان سرنشینان خودرو نیز به خطر می افتد.

بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقد اند که بهتر است تمام لاستیک های خودرو از یک نوع باشند، مشخصات یکسانی داشته باشند و هیچ گاه لاستیک های رادیال و بایاس پلای به طور هم زمان بر روی یک خودرو استفاده نشود.

در ادامه از شما دعوت می کنیم که قیمت تعدادی از لاستیک‌های سایز 13 موجود در بازار را مشاهده کنید:

The post نگاهی به قیمت لاستیک‌ سایز 13 پراید در بازار appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط