باکس آفیس – اوج ‌گیری Rise of Skywalker و سرنوشت غم‌انگیز موزیکال شاد Cats

امتیاز دهید post

پس از سالی پر تلاطم در باکس آفیس، سینمابازان به استقبال موج آخر فیلم‌های امسال رفتند و کادوی کریسمسی که هالیوود بسیار به آن نیاز داشت را تقدیمش کردند — البته فیلم «گربه‌ها» از این ماجرا مستثنی بود.
«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» از جی. جی. آبرامز پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته بود. این فیلم با فروش تخمینی ۱۳۵ میلیون دلار به جمع فروش ده روزه‌ی ۳۶۱.۸ میلیون دلار در داخل آمریکا رسید. پس از اکران هفته‌ی گذشته که ۲۰ درصد نسبت به «جنگ ستارگان: آخرین جدای» پایین‌تر بود، «خیزش اسکای‌واکر» توانست تقریبا به پای قسمت قبلی خود برسد و با نزدیک شدن به مرز فروش یک میلیارد دلار مهر تایید را بر سلطه‌ی دیزنی در باکس آفیس سال ۲۰۱۹ بزند.

«خیزش اسکای‌واکر» در خارج از آمریکا با فروش ۹۴.۳ میلیون دلار صدرنشین ماند و جمع فروش خارجی خود را به ۲۶۳ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به ۷۲۴.۸ میلیون دلار رساند.
فیلم‌های آخر سال امید این را دارند که در هفته‌ی آینده و آخر هفته‌ی بعد فروش رضایت‌بخشی را تجربه کنند. تا به حال، مجموع درآمد باکس آفیس بازه‌ی کریسمس نسبت به سال ۲۰۱۸ بالاتر بوده است — وقتی که هیچ فیلم «جنگ ستارگان» جدیدی اکران نشد — و این موضوع اندکی از افت درآمد کلی سال را پوشش می‌دهد، البته درآمد داخلی سال ۲۰۱۹ همچنان ۴ درصد نسبت به درآمد سال گذشته که ۱۱.۹ میلیارد دلار بود، پایین‌تر است. به گزارش کام‌اسکور در خارج از آمریکا برعکس این موضوع صادق است، و درآمد بین‌المللی به رکورد ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

سونی دو پیروزی قابل توجه در کریسمس به دست آورد. اولی «جومانجی: مرحله‌ی بعد» بود که با جمع فروش پنج روزه‌ی ۵۹ میلیون دلاری، در جایگاه دوم قرار گرفت و به جمع فروش داخلی ۱۷۵.۵ میلیون دلار دست یافت، که بسیار بیشتر از «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» در همین مرحله از پخش فیلم به حساب می‌آید. «جومانجی ۲» در خارج از آمریکا ۶۱.۶ میلیون دلار دیگر فروخت و جمع فروش جهانی ۷۷۱.۵ میلیون دلار رسید.
فیلم اقتباسی «زنان کوچک» از سونی و نیو رجنسی — به کارگردانی گرتا گرویگ که در روز کریسمس اکران شد — شادی و شعف فراوانی با خود به همراه آورد. این فیلم در پنج روز اول اکران خود ۲۹ میلیون دلار فروخت که بسیار فراتر از تخمین‌ها بود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، بخش قابل توجهی از مخاطبان این فیلم را زنان تشکیل می‌دادند و ۷۰ درصد بلیت‌های خریداری شده به آن‌ها اختصاص داشت.

«زنان کوچک» توجه مخاطبان بزرگ‌سال را بیشتر به خود جلب کرد، به طوری‌که بیش از نیمی از تماشاگران آن بالای ۳۵ سال سن داشتند.
این فیلم سونی در خارج از آمریکا، با ۶.۳ میلیون دلار فروش در اسپانیا و انگلستان اکران شد.
«زنان کوچک» در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی و پس از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر»، «جومانجی ۲»، و انیمیشن والت دیزنی به نام «منجمد ۲» قرار گرفت. «منجمد ۲» ۱۶ میلیون دلار دیگر در پنج روز فروخت و از فروش قسمت اول این مجموعه فیلم فراتر رفت و یکشنبه را با جمع فروش ۴۲۰ میلیون دلار در داخل آمریکا به پایان رساند. قسمت دوم این مجموعه فیلم، با جمع فروش جهانی ۱.۲۱۷ میلیارد دلار به زودی گوی رقابت را — بدون در نظر گرفتن تورم — از قسمت قبلی خود که جمع فروش جهانی‌اش ۱.۲۷۴ میلیارد دلار بود، خواهد ربود.

یکی از عناوینی که در بازه‌ی زمانی کریسمس اکران شد و در جلب توجه و علاقه‌ی مخاطبان ناکام ماند، «گربه‌ها» بود که با ۶.۶ میلیون دلار فروش در آخر هفته‌ی قبل اکران شد. یونیورسال و ورکینگ تایتل امیدوار بودند این فیلم موزیکال خانوادگی با شروع تعطیلات فروش پررونقی داشته باشد — همان‌طور که برای «بزرگ‌ترین شومن» دو سال پیش اتفاق افتاد — اما این‌طور نشد.
این فیلم صد میلیون دلاری حتی به جمع پنج فیلم برتر هم راه نیافت و با ۸.۸ میلیون دلار فروش در پنج روز، به جمع فروش داخلی ۱۷.۹ میلیون دلار رسید و در جایگاه هشتم قرار گرفت. در خارج از آمریکا هم فروش این فیلم تعریفی نداشت؛ در این آخر هفته ۱۳.۶ میلیون دلار فروخت و جمع فروش جهانی خود را به ۳۸.۴ میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس – اوج ‌گیری Rise of Skywalker و سرنوشت غم‌انگیز موزیکال شاد Cats اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط