باکس آفیس آخر هفته: Bad Boys for Life در صدر ماند

امتیاز دهید post

«پسران بد برای زندگی» ویل اسمیت در دومین آخر هفته‌ی خود باکس آفیس را ترکاند. این فیلم تا پایان یکشنبه ۳۴ میلیون دلار فروخت و جمع فروش داخلی خود را به ۱۲۰.۶ میلیون دلار رساند که باعث شد مجموع درآمد ماه ژانویه بسیار بالاتر برود.
این فیلم پس از فروختن ۴۲ میلیون دلار در ۵۸ مارکت خارجی، در باکس آفیس جهانی از مرز فروش ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد و به جمع فروش خارجی ۹۵ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۲۱۵.۶ میلیون دلار دست یافت.

سومین قسمت این مجموعه فیلم اکشن-کمدی ویل اسمیت و مارتین لارنس از زمان اکران خود در ده روز گذشته تا به امروز پیوسته پا را از انتظارات فراتر می‌گذارد، و با توجه به این‌که ۱۷ سال از پخش آخرین قسمت آن بر روی پرده‌های سینما می‌گذرد، عملکرد بسیار درخشانی از خود به نمایش گذاشته است.
فیلم «۱۹۱۷» از سم مندز که رقیب دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم اسکار بود هم در داخل آمریکا از مرز فروش ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد — و همچنین مرز فروش جهانی ۲۰۰ میلیون دلاری — و در سومین آخر هفته‌ی خود ۱۵.۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. این فیلم حماسی مربوط به جنگ جهانی اول، علاوه بر دریافت نشان افتخار از مجمع کارگردان‌های آمریکا و انجمن فیلم‌سازان آمریکایی در شنبه شب، جوایز بیشتری را نیز نصیب خود کرد.

«پسران بد برای زندگی» و «۱۹۱۷» روی هم رفته بیش از ۱۲ درصد کل درآمد ماه ژانویه را تا به امروز، به خود اختصاص داده‌اند.
«۱۹۱۷» از آمبلین اینترتینمنت و یونیورسال پس از ناکامی‌های «گربه‌ها» و فیلم خانوادگی رابرت داونی جونیور به نام «دولیتل»، پیروزی بی موقعی را برای یونیورسال به ارمغان آورد.
«دولیتل» در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش ۱۲.۵ میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار گرفت، و به جمع فروش ۴۴.۷ میلیون دلار در داخل آمریکا دست یافت. این فیلم در خارج از آمریکا و در آخر هفته‌ای که گذشت، ۱۳.۲ میلیون دلار در ۵۵ مارکت فروخت و بر خلاف بودجه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاری پیش از تبلیغات که صرف ساختش شده بود، جمع فروش خارجی خود را به ۴۶.۴ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به ۹۱.۱ میلیون دلار رساند.

در میان فیلم‌های جدید آخر هفته، «جنتلمن‌ها» گای ریچی که پر از بازیگران شاخص است، با ۱۱ میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم بر خلاف رقابتی که بر سر جلب توجه مخاطبان مرد با «پسران بد برای زندگی» داشت توانست عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان دهد.
«جنتلمن‌ها» با درخشش متیو مک‌کانهی در نقش یک مهاجر آمریکایی ساکن لندن روایت می‌شود که می‌خواهد امپراتوری توزیع ماریجوانای خود را واگذار کند. از سایر بازیگران این فیلم می‌توان به چارلی هونام، هیو گرنت، هنری گلدینگ، میشل داکری، جرمی استرانگ و کالین فارل اشاره کرد. «جنتلمن‌ها» در خارج از آمریکا تا کنون ۲۲.۵ میلیون دلار فروخته است که جمع فروش جهانی‌اش را به ۳۳.۵ میلیون دلار می‌رساند.

به گزارش پسترک، مردان ۶۰ درصد مخاطبان «جنتلمن‌ها» را تشکیل می‌دادند، در حالی‌که حدود نیمی از خریداران بلیت این فیلم بالای ۳۵ سال سن داشتند. این فیلم امتیاز B+ از هواداران خود در سینمااسکور دریافت کرد و از طرف منتقدین مورد استقبال قرار گرفت. اس‌تی‌اکس فیلمز حقوق پخش این فیلم مثبت ۱۷ سال را از میرامکس به قیمت ۷ میلیون دلار خریده است.
فیلم ترسناک جدید به نام «پیچش» از یونیورسال و دریم‌ورکس با ۷.۳ میلیون دلار فروش اکران شد و علاوه بر بازخورد بسیار منفی منتقدین، دومین فیلمی در سال ۲۰۲۰ است که امتیاز نامتعارف F را در سینمااسکور از مخاطبین خود دریافت می‌کند (فیلم اول «کینه» بود).

این فیلم پس از «جومانجی: مرحله‌ی بعد» که ۷.۹ میلیون دلار فروش داشت، در جایگاه ششم جدول باکس آفیس قرار گرفت.
«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» در جایگاه هفتم قرار گرفت و پانزدهمین فیلمی شد که بدون در نظر گرفتن تورم، رکورد فروش ۵۰۰ میلیون دلار در داخل آمریکا را شکسته است. دیزنی غلبه‌ی «منجمد ۲» بر «انتقام‌جویان: عصر اولتران» برای تصاحب جایگاه دهمین فیلم پرفروش تاریخ با ۱.۴۱۹ میلیارد دلار فروش جهانی را جشن می‌گیرد.

باکس آفیس بهمن

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته: Bad Boys for Life در صدر ماند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط