۱۰ تا از نمادین‌ترین نقش‌های تام هنکس

امتیاز دهید post

تام هنکس برای مدتی طولانی یکی از بازیگران برجسته هالیوود بوده ‌است. پس از مهاجرت به شهر نیویورک، او حرفه‌اش را با نقش‌آفرینی در فیلم اسلشر «او می‌داند تنها هستی» He Knows You’re Alone در سال ۱۹۸۰ آغاز کرد. فعالیتش با بازی در یک نقش اصلی در فیلم «شلپ شلوپ» Splash (یک فیلم کمدی رمانتیک درباره پری دریایی) سرعت گرفت. تام هنکس در سال ۱۹۸۸، حول و حوش زمانی که در فیلم «بزرگ» Big ظاهر شد؛ به عنوان یک بازیگر بزرگ در صنعت فیلم‌سازی شناخته می‌شود.
هنکس هیچ‌گاه با سرعت کم فعالیت نکرده است. او با انتخاب نقش‌های بزرگ به کار خود ادامه داده و در سن ۶۳ سالگی به عنوان بازیگر محبوب افراد زیادی باقی مانده است.

همچنین بخوانید:
رتبه‌بندی ده تا از خشن‌ترین کاراکترهای سیلوستر استالونه

او در این مسیر جوایز زیادی کسب کرده و به طور مداوم تحسین منتقدان را برانگیخته است. در حالی که بسیاری از بازیگرانی که برای مدتی طولانی در این حرفه بوده‌اند نهایتاً از دیدگان محو شده‌اند،‌ تام هنکس به این زودی‌ها قصد ندارد جایی برود.
در حقیقت تریلر «روزی زیبا در محله» A Beautiful Day in the Neighborhood به تازگی به نمایش درآمده است؛ که یک فیلم زندگی‌نامه‌ای در مورد شخصیت تلویزیونی محبوب، فرد راجرز است. هنکس در مرکز صحنه قرار گرفته و نقش راجرز را ایفا می‌کند.
به افتخار تام هنکس و دوره زندگی پرافتخارش که پر از نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی است. زمان آن رسیده که نگاهی به گذشته بیندازیم و برخی از نمادین‌ترین نقش‌هایش را در طول این دوران مرور کنیم.

۱۰ – دورافتاده Cast Away

دورافتاده

«دورافتاده» نام فیلمی درام درباره بقا و محصول سال ۲۰۰۰ است. تام هنکس در این فیلم نقش کارمند شرکت فدکس را بازی می‌کند که پس از سقوط هواپیمایش در جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی تنها مانده است. این فیلم به دلیل ویلسون،‌ یک توپ والیبال نقاشی شده،‌ که تنها رفیق هنکس در دوران ماجراجویی‌های دورافتادگی او در جزیره است،‌ معروف شده است.
«دورافتاده»‌ به دلیل اجرای ازجان‌گذشته و باورپذیر تام هنکس مورد تحسین منتقدان قرار گرفت که درواقع بخش عمده فیلم بر دوش هنکس است. این فیلم منجر به این شد که او جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم‌های درام را در ۵۸امین مراسم گلدن‌گلوب به دست آورد.

۹ – فارست گامپ Forrest Gump

فیلم سینمایی فارست گامپ

زندگی مانند یک جعبه شکلات است. این حداقل چیزی بود که فارست گامپ به ما یاد داد.
فیلم کمدی درام «فارست گامپ» ۱۹۹۴ پیرامون زندگی مردی کندذهن اما دوست‌داشتنی است که به طور بی‌پایانی معشوقه دوران کودکی‌اش را دوست دارد. صحنه‌های این فیلم بر روی وقایع فرهنگی و تاریخی قرن بیستم تمرکز دارد که باعث می‌شدند فیلم‌ها به یک نشانه اجتماعی پایدار تبدیل گردند.
درخشش هنکس در این اثر، احساساتی و دلگرم‌کننده است که موجب می‌شود کاراکتر او برای همیشه در تاریخ سینما زنده نگه ‌داشته شود.

۸ – بزرگ Big

بزرگ تام هنکس

«بزرگ» یک فیلم کمدی فانتزی در سال ۱۹۹۸ است که داستان جاش، یک پسربچه که آرزو می‌کند زودتر بزرگ شود، را روایت می‌کند. این آرزو باعث می‌شود جاش به یکباره بزرگ شده اما همچنان ذهن یک کودک دوازده‌ساله را داشته باشد.
هنکس در نقش نسخه بزرگ‌شده جاش بازی می‌کند و معصومیت دوست‌داشتنی و شخصیت ساده‌دل را حفظ می‌کند. داستان فیلم هوشمندانه و خنده‌دار است و یکی از به‌یادماندنی‌ترین داستان‌های هنکس محسوب می‌شود. این فیلم چندین مرتبه در لیست بهترین فیلم‌های تمام ادوار تاریخ قرار گرفته است.

۷ – نامه داری You’ve Got Mail

نامه داری

«نامه داری» یک فیلم کمدی رمانتیک محصول سال ۱۹۹۸ با درخشش مگ رایان و البته تام هنکس است. این فیلم امیدوارکننده، داستان دو کتاب‌فروش رقیب شهر نیویورک را بیان می‌کند. آن‌ها علی‌رغم اینکه در زندگی واقعی با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند، به طور تصادفی یک رابطه عاشقانه آنلاین را آغاز می‌کنند.
این فیلم به آرامی نظرات مثبتی را دریافت کرد. بسیاری شیمی بین رایان و هنکس را دلگرم‌کننده و دوست‌داشتنی یافتند. «نامه داری» به عنوان یک نمونه ماندگار و اساسی از ژانر کمدی رمانتیک باقی مانده است.

۶ – بی‌خواب در سیاتل Sleepless in Seattle

بی‌خواب در سیاتل تام هنکس

پیش از آن که رایان و هنکس دوستان مجازی هم شوند، آن‌ها دو عاشق از راه دور و نامه‌نگار یکدیگر بودند. فیلم «بی‌خواب در سیاتل»‌ ۱۹۹۳ همه ویژگی‌های یک رمانتیک کلاسیک را دارد و نامزد دریافت تعداد زیادی از جوایز اسکار و گلدن‌گلوب می‌شود. اگرچه فیلم برنده هیچ‌کدام از آن‌ها نشد؛ اما این میراث همچنان زنده است.
با اینکه کاراکترهای هنکس به طور تاثیرگذاری جذاب و بامزه هستند؛ اما او نوعی از پیچیدگی‌ها را در آن‌ها همچنان حفظ کرده است که احساس انسانیت را منتقل می‌کنند و این باعث می‌شود فیلم‌ها او فراتر از یک فیلم محبوب و دوست‌داشتنی باشند.

۵ – نجات سرباز رایان Saving Private Ryan

نجات سرباز رایان

«نجات سرباز رایان»‌ یک فیلم درام جنگی حماسی محصول سال ۱۹۹۸ است که بر اساس وقایع تهاجم نرماندی در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این فیلم به دلیل نشان دادن تصویر واقعی از جنگ و کمال سینمایی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است.
هنکس نقش اصلی و رهبری را ایفا می‌کند و نمایش ارائه‌شده توسط او به خاطر قوی و خام بودن مورد تمجید قرار می‌گیرد.
«نجات سرباز رایان» جوایز زیادی را به دست آورد؛ بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین صدا، بهترین تدوین فیلم و بهترین تدوین صدا. این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را به «شکسپیر عاشق» Shakespeare in Love واگذار کرد. انتخابی که بسیاری از منتقدان آن را سرزنش می‌کنند.

۴ – داستان اسباب‌بازی Toy Story

داستان اسباب‌بازی تام هنکس

امکان ندارد به «داستان اسباب‌بازی» فکر کنید و به یاد تام هنکس نیفتید. او صداپیشه نقش کابوی دوست‌داشتنی این فرنچایز انیمیشنی است.
استعدادهای هنکس در حوزه گویندگی یک حرارات اصیل را به کاراکتر وودی می‌افزاید که تاثیرگذاری آن همچنان ادامه دارد.
لطفاً به ما بگویید که ما تنها کسانی نبودیم که در پایان «داستان اسباب‌بازی ۴»‌ گریه می‌کردیم. پایان وودی سزاوار اشک ریختن بود و هنکس بهترین کسی بود که همه این‌ها را در طول این مسیر برای ما به ارمغان آورد.

۳ – آپولو ۱۳ Apollo 13

آپولو 13 تام هنکس

«آپولو ۱۳» یک درام مستندگونه مدهوش‌کننده محصول سال ۱۹۹۵ است که توقف ماموریت فرود روی ماه در سال ۱۹۷۰ را به نمایش درآورده است. گرچه نقش فرمانده جیمز لاول به جان تراولتا پیشنهاد داده شده بود؛ هنکس در نهایت نقش قهرمان را بازی کرد. ترکیب آسیب‌پذیری و قدرت او باعث می‌شود تصور اینکه فرد دیگری این نقش را بازی کند برای ما دشوار باشد.
این فیلم قدرتمند بسیار مورد توجه قرار گرفت و نامزد دریافت چندین جایزه اسکار شد که از بین آن‌ها جایزه بهترین صدا و بهترین تدوین فیلم را به دست آورد.

۲ – پل جاسوسان Bridge of Spies

پل جاسوسان تام هنکس

درام تاریخی «پل جاسوسان» داستانی درباره جیمز بی. داناوان را روایت می‌کند. او در طول جنگ سرد برای آزادی خلبان آمریکایی که در تبادل با یک جاسوس محکوم شده شوروی است، مذاکره می‌کند. هنکس نقش یک وکیل معروف را ایفا می‌کند و جدیدت زیادی برای این نقش سنگین به کار می‌گیرد.
این فیلم مورد تحسین بسیار قرار گرفت چرا که همه هیجان ممکن را در یک پکیج جمع می‌کند. تام هنکس نیز دوباره به دلیل ایجاد باورپذیری در کاراکترش ستوده می‌شود. ثبات او ارزش به خاطر سپردن را دارد.

۱ – لیگ خودشان A League of Their Own

تام هنکس

«لیگ خودشان» بازگویی لیگ حرفه‌ای بیسبال دختران آمریکا است. هنکس نقش مربی را در این فیلم بازی می‌کند و علی‌رغم این که این فیلم سبک خوانده می‌شود، منتقدان آن را دوست داشتند.
این فیلم ورزشی به عنوان یک فیلم کلاسیک و با انتخاب اداره ثبت فیلم آمریکا برای حفظ آن به عنوان “فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناسی” مهم شناخته می‌شود. هر چند تنها ۲۵ فیلم توسط کتابخانه کنگره انتخاب می‌شوند تا در هر سال ثبت شوند، در این مجموعه بیش از یک فیلم از تام هنکس ثبت شده ‌است. فارست گامپ نیز در آن وجود دارد که البته ما شگفت‌زده نیستیم.
این مطلب برگرفته از نوشته Brooke Bajgrowicz در سایت screenrant.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ تا از نمادین‌ترین نقش‌های تام هنکس اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط