۷ نکته جالب در مورد فیلم در حال وهوای عشق In the Mood for Love

امتیاز دهید post

فیلم در حال وهوای عشق In the Mood for Love ساخته وونگ کار وای معمولا در لیست بهترین‌ فیلم‌های قرن قرار دارد. فیلمی که هنوز هم با گذشت بیست سال از زمان اکران خود، به همان اندازه تماشایی و فوق‌العاده است.
داستان این فیلم در مورد روزنامه‌نگاری به نام چو مو-ون است که در سال ۱۹۶۲ به همراه همسرش به آپارتمانی در هنگ‌کنگ نقل مکان می‌کند. در همسایگی او سو لی‌-ژن، منشی یک شرکت صادرات نیز با همسرش زندگی می‌کند. هر دوی این شخصیت‌ها افرادی درون‌گرا هستند و بیشتر وقت خود را در تنهایی می‌گذارند، چرا که همسران آن‌ها همیشه مشغول کار خود هستند. ویژگی‌های مشترکی بین این دو شخصیت باعث ایجاد رابطه‌ای دوستانه بین آن‌ها می‌شود. یکی از این نکات مشترک، خیانت همسران آن‌ها به این دو است. چو و سو کمی بعد به این نکته پی می‌برند که همسران آن‌ها با هم رابطه عاشقانه دارند.
پس از مدتی چو و سو متوجه می‌شوند که به یکدیگر علاقه‌مند هستند و چو موقعیت شغلی جدیدی در سنگاپور پیدا می‌کند و از سو می‌خواهد که با او برود. اما سو مردد است و وقتی برای دیدن چو به هتل محل اقامت او می‌رود تا به او بگوید برای رفتن آماده است، چو هنگ کنگ را ترک کرده است.

همچنین بخوانید:
ترتیبی پیشنهادی برای تماشای آثار وونگ کار وای

یک سال بعد سو به سنگاپور می‌رود تا چو را ببیند، اما وقتی به آن‌جا می‌رسد نظرش عوض می‌شود. سه سال بعد سو به دیدن صاحب خانه سابقش، خانم سون، می‌رود و آپارتمان قدیمی خود را دوباره اجاره می‌کند. چو نیز وقتی در هنگ‌کنگ است برای دیدن صاحب‌خانه‌اش می‌رود و از او احوال خانم سون را می‌ٰپرسد. صاحب‌خانه به چو می‌گوید که زنی به همراه پسرش در آپارتمان خانم سون زندگی می‌کنند. چو آن‌جا را ترک می‌کند، بدون این‌که از این موضوع باخبر شود که این زن مستاجر جدید، سو است.
تمام آثار وونگ کار وای نکات جالب خود را دارند، به همین دلیل در این‌جا هفت نکته که ممکن است در مورد در حال وهوای عشق In the Mood for Love ندانید را آورده‌ایم:

۱- عنوان فیلم

وونگ کار وای عنوان انگلیسی فیلم خود را از من در حال‌وهوای عشق هستم I’M IN THE MOOD FOR LOVE ساخته برایان فری، الهام گرفت. معنی عنوان چینی آن، سال‌های پر گل است. در ابتدا وونگ کار وای در نظر داشت که عنوان انگلیسی آن را رازها بگذارد.

در حال وهوای عشق In the Mood for Love

۲- تغییر لوکیشن فیلم‌برداری

مقامات چینی برای صدور اجازه فیلم‌برداری برای فیلم باید ابتدا فیلم‌نامه تمام شده را بررسی کنند. از آن‌جایی که وونگ کار وای در ساخت فیلم‌هایش هیچ‌وقت براساس یک فیلم‌نامه قطعی پیش نمی‌رود، لوکیشن فیلم‌برداری داستان خود را از پکن به ماکائو تغییر داد.

۳- داستان کوتاه ژاپنی، منبع الهام کار وای

ایده اولیه این فیلم در حال وهوای عشق In the Mood for Love از یک داستان کوتاه ژاپنی گرفته شده است. داستان آن در مورد دو غریبه است که گاهی بدون رد‌وبدل کردن هیچ صحبتی، در راهرو ساختمان از کنار هم رد می‌شود. البته آن داستان با خودکشی هر دو شخصیت به پایان می‌رسد.

۴- لباس‌های زیبای چینی

مگی چانگ که در این فیلم در نقش سو لی-ژن را بازی می‌کند، در هر صحنه از فیلم یک پیراهن زیبای چینی را به تن دارد. در کل ۴۶ پیراهن برای این شخصیت طراحی شده بود.

در حال وهوای عشق In the Mood for Love

۵- مدت زمان ساخت فیلم

تولید این ساخته وونگ کار وای ۱۵ ماه طول کشید. این فیلم برای اولین‌بار در جشنواره فیلم کن اکران شد.

۶- بازی بداهه بازیگران فیلم

در طول فیلم‌برداری، وونگ کار وای دست بازیگران خود را برای بازی‌های بداهه باز گذاشته بود و فیلم‌نامه را همراه با آن‌ها پیش می‌برد. در ابتدا قرار بود در حال وهوای عشق In the Mood for Love فیلمی عاشقانه و شادتر باشد، اما در نهایت کارگردان و بازیگران حال و هوای آرام‌تری را برای فیلم انتخاب کردند.

۷- نهمین فیلم برتر غیر انگلیسی زبان به نقل از بی‌بی‌سی

در نظرسنجی که در سال ۲۰۱۸ توسط شبکه بی‌بی‌سی انجام شد، در حال وهوای عشق In the Mood for Love نهمین فیلم برتر غیر انگلیسی زبان سینمای حال حاضر به شمار می‌رود.
این مطلب از نوشته دیپشیکا دپ در سایت Highonfilms گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۷ نکته جالب در مورد فیلم در حال وهوای عشق In the Mood for Love اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط