۱۰ تا از بهترین فیلم‌هایی که قرار بود در سال ۲۰۲۰ بر روی پرده بروند

امتیاز دهید post

در یکی از دنیاهای موازی، قرار بود این روزها فیلم‌ها یکی پس از دیگری در گیشه رکورد بشکنند. در این متن از ۱۰ تا از بهترین فیلم‌هایی که قرار بود در سال ۲۰۲۰ بر روی پرده بروند نوشته‌ایم. در این متن از فیلم‌هایی حرف زده‌ایم که قرار بود از اوایل ماه مارچ تا اواخر جولای سال ۲۰۲۰ بر روی پرده بروند اما به خاطر شیوع کرونا اکران آن‌ها به تعویق خورد. البته فیلم‌هایی که قرار است در نهایت در سال جاری بر روی پرده بروند اما تاریخ جدید پخش آن‌ها نسبت به تاریخ اکران اولیه‌شان تفاوت زیادی داشته است را نیز در این متن آورده‌ایم.

همچنین بخوانید:
بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ تا به این‌جا

۱۰- Soul ۲۰۲۰

با اینکه «تور جهانی ترول‌ها» و «اسکوب!» توانستند در اوایل سال بر روی پرده بروند، اما سایر فیلم‌های انیمیشنی امسال هنوز منتظر تاریخی برای اکران بر روی پرده هستند. «مینیون‌ها: ظهور گرو» زمانی که کرونا همه‌گیر شد در مراحل آخر تولید بود، برای همین استودیو تاریخ پخش این فیلم را به دوم جولای ۲۰۲۱ عقب انداخت، تاریخی که در ابتدا تاریخ پخش Sing 2 بود. «روح» پیکسار نیز قرار بود در ژوئن امسال اکران شود، اما دیزنی تصمیم گرفت پخش این فیلم را تا ۲۰ نوامبر امسال به تعویق بیندازد. تاریخ پخش جدیدی که برای «روح» در نظر گرفته شده است در ابتدا برای «رایا و آخرین اژدها» در نظر گرفته شده بود. حالا این فیلم قرار است ۱۲ مارچ ۲۰۲۱ بر روی پرده برود. چه دیزنی به برنامه اکرانش وفادار بماند یا نه، از آن‌جایی که «روح» در جشنواره فیلم کن بسیار مورد توجه قرار گرفت، به نظر می‌رسد جوایز زیادی در انتظار این فیلم باشند.

۹- The French Dispatch(تاریخ پخش هنوز معلوم نیست)

درست مانند «روح»، آخرین فیلم وس اندرسون نیز یکی از فیلم‌های برگزیده‌ی جشنواره فیلم کن است که به خاطر کرونا به تعویق افتاده است. یادتان هست پوستر و آنونس «گزارش فرانسوی» در فوریه پخش شد؟ یادتان هست همه انتظار داشتیم این فیلم تا آوریل بر روی پرده رفته باشد؟ قاعدتا هیچ چیز طبق این برنامه پیش نرفت. «گزارش فرانسوی» در اکتبر تاریخ پخش گرفت و دیزنی این فیلم را از تقویم زمانی پخش فیلم‌های خود در جولای حذف کرد. به هر حال در نهایت انتظار داریم استودیو زمان پخش این فیلم را متناسب با جوایز مختلف انتخاب کند؛ که با توجه به سابقه اندرسون و تیم بازیگران بی‌نظیر این فیلم کامل قابلا پیش‌بینی است. از آن‌جایی که مراسم اسکار امسال ۲۵ آوریل سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد، اسکار امسال فیلم‌هایی که تا فوریه سال ۲۰۲۱ اکران شوند را نیز پوشش خواهد داد. در نتیجه احتمال می‌رود این فیلم یا اواخر سال ۲۰۲۰ و یا اوایل سال ۲۰۲۱ پخش شود.

۸- Ghostbusters: Afterlife ۲۰۲۱

همه‌ی ما وقتی شنیدیم که جیسون ریتمن راه پدرش را در پیش گرفته است و قرار است دنباله‌ی «شکارچیان روح» را در همان دنیایی که دو فیلم اول روایت شده است جلوی دوربین ببرد، هیجان‌زده شدیم. با تماشای اولین آنونس این فیلم، انتظارهای ما بالاتر رفت، آنونسی که با چیزهایی که از این مجموعه فیلم انتظار داشتیم بسیار متفاوت بود. با اینکه شاید همه از کارگردانی جدید این فیلم راضی نبودند، اما مخاطبان به طور کلی مشتاق بودند۱۰ جولای ۲۰۲۰ آن‌چه ریتمن برای‌شان آماده کرده بود را تماشا کنند. به هر حال حالا باید تا پنجم مارچ ۲۰۲۱ صبر کنیم، درست یک سال بعد از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا. می‌توانیم با اطمینان بگوییم که با توجه به اتفاقات ترسناکی که در سال ۲۰۲۰ بر سر ما آمده است، دیگر ترسی از ارواح نداریم.

۷- F9 ۲۰۲۱

F9

با وجود جان سینا که برای اولین بار و در نقش برادر دم قرار بود جلوی دوربین برود و بازگشت سانگ کانگ بعد از مدت‌ها برای بازی در نقش هان، همه‌ی ما روزهای منتهی به ماه می سال ۲۰۲۰ و تاریخ پخش «سریع و خشمگین ۹» را روزشماری می‌کردیم. اما متاسفانه دم و خانواده‌اش نیز در ترافیک گیر کردند. «سریع و خشمگین ۹» لااقل تا دوم آوریل سال ۲۰۲۱ بر روی پرده نخواهد رفت. زمانی که این فیلم در نهایت پخش شود، عملکرد آن در گیشه آینه‌ای از آینده‌ی سینما خواهد بود. یونیورسال در جولای سال ۲۰۲۰ قراردادی با ای‌ام‌سی امضا کرده تا فیلم‌هایش ۱۷ روز پیش از پخش شدن به صورت گسترده، ابتدا در این سینماهای زنجیره‌ای پخش شود. آیا «سریع و خشمگین ۹» می‌تواند مردم را به سینماها برگرداند و یا این بازه‌ی کوتاه پخش سینمایی مخاطبان را طرفدار پخش آنلاین خواهد کرد؟

۶- No Time to Die ۲۰۲۰

No Time to Die

«زمانی برای مردن نیست» اولین اثر استودیویی بزرگی بود که به خاطر شیوع کرونا به تاخیر خورد و از آوریل به نوامبر ۲۰۲۰ عقب افتاد. در ابتدا خیلی از مردم این اقدام را زیاده‌روی تلقی کردند. به هر حال مگر این ویروس چه تاثیری می‌توانست بگذارد؟ اما به نظر می‌رسد بیست و پنجمین فیلم جیمز باند بسیار آینده‌نگر بوده و پیش از آن که خیلی‌ها بتوانند به درستی تصمیم بگیرند، بهترین تصمیم را گرفت. کمی بعد از تغییر تاریخ پخش «زمانی برای مردن نیست»، سایر استودیوها نیز این راه را در پیش گرفتند. دنیل کریگ نیز آخرین نفری بود که پیش از برهم خوردن روال معمول «پخش زنده شنبه شب»، مجری این برنامه بود. تا وقتی که آخرین ایفای بازی کریگ در نقش ۰۰۷ را ببینیم، می‌توانیم سر خودمان را با آنونس مهیج این فیلم و آهنگ ‌به‌یادماندنی آن با صدای بیلی آیلیش گرم کنیم.

۵- A Quiet Place Part II ۲۰۲۱

قرار بود هشتم مارچ سال ۲۰۲۰ دنباله‌ی «یک مکان ساکت» در نیویورک بر روی پرده برود. اما تنها سه روز بعد، شیوع ویروس کرونا به طور رسمی به عنوان یک ویروس همه‌گیر معرفی شد. با اینکه مخاطبان تنها چند هفته تا تماشای «یک مکان ساکت ۲» فاصله داشتند، اما خیلی زود مشخص شد حالا حالاها نمی‌توانند این فیلم را تماشا کنند. با اینکه در ابتدا قرار شد این فیلم در سپتامبر بر روی پرده برود، اما پارامونت در نهایت آن را به ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ به عقب انداخت. عجیب‌تر این است که گاهی این روزها دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم یک حالت پسا‌آخرالزمانی داشته و شبیه به دنیای خانواده‌ی ابوت می‌شود. به تاخیر خوردن پخش این فیلم یکی دیگر از اتفاقات بدی است که که ۲۰۲۰ با خود به همراه داشته است، اما لااقل جان کرازینسکی در این دوران با Some Good News خبرهای خوبی را به گوش ما رساند.

۴- Wonder Woman 1984 ۲۰۲۰

Wonder Woman 1984

حتی پیش از شیوع کرونا نیز تاریخ پخش دنباله‌ی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» قطعی نبود. بعد از اینکه برداران وارنر پخش این فیلم را از دسامبر به نوامبر ۲۰۱۹ تغییر داد، این کمپانی اعلام کرد که پخش این فیلم بار دیگر و به ژوئن ۲۰۲۰ عقب خواهد افتاد. «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» قرار بود یکی از فیلم‌های اکران تابستانه این استودیو باشد. اما در نهایت همان طور که می‌دانید در سال ۲۰۲۰ هیچ فیلمی اکران تابستانه نگرفت. برادران وارنر پخش این فیلم را به آگوست عقب انداخت، به این امید که بتواند این تابستان فیلمش را اکران کند. اما با نزدیک‌تر شدن به این تاریخ برادران وارنر اعلام کرد که تاریخ دوم اکتبر تاریخ واقع‌گرایانه‌تری برای پخش این فیلم است. جای تعجبی نخواهد داشت اگر که پخش این فیلم، دست‌کم در آمریکا، باز هم عقب بیفتد.

۳- Mulan ۲۰۲۰

دیزنی به دنبال شیوع کرونا چند تا از فیلم‌هایش را که قرار بود در سینماها بر روی پرده بروند، از جمله «آرتمیس فاول» گرفته و «همیلتون» را از دیزنی+ پخش کرد. اما به نظر می‌رسید دیزنی اصرار دارد «مولان» را بر روی پرده ببرد و تاریخ پخش آن را بارها به تاخیر انداخت. البته با توجه به بازخوردهای مثبتی که این فیلم پس از پیش‌نمایش‌اش در ۹ مارچ به دست آورد، این اصرار بر روی پخش سینمایی منطقی به نظر می‌رسد. به هر حال نباید از یاد ببریم که بازتولیدهای «شیرشاه»، «علاءالدین» و «دیو و دلبر» فروشی بیش از یک میلیارد دلار داشتند. با این حال در ماه آگوست دیزنی اعلام کرد که «مولان» نیز در نهایت ۴ سپتامبر با قیمت ۲۹.۹۹ دلار از دیزنی+ پخش خواهد شد. دیزنی آن‌چنان از این فیلم مطمئن است که از همین حالا کار ساخت دنباله‌ای آن را شروع کرده است.

۲- Black Widow ۲۰۲۰

باور اینکه از پخش آخرین فیلم دنیای سینمایی مارول یک سال می‌گذرد، کار سختی است. «بیوه سیاه» نه تنها قرار بود چهارمین بخش از فعالیت این دنیای سینمایی را کلید بزند، بلکه قرار بود با اکرانش در اول ماه می، فیلم تابستانی این کمپانی باشد. اما حالا دیزنی امیدوار است که اولین فیلم ناتاشا رومانوف بتواند هر جور شده فروشی برابر با فروش تابستانی داشته باشد. «بیوه سیاه» در حال حاضر قرار است ششم نوامبر سال ۲۰۲۰ بر روی پرده برود، تاریخی که پیش از آن برای «اترنالز» در نظر گرفته شده بود. این تغییر در تاریخ‌های پخش، تغییراتی زنجیروار را به دنبال داشت؛ تغییراتی که نشان می‌دهد شیوع این ویروس تنها در سال جاری تاثیرگذار نبوده و اثر آن تا سال‌ بعد نیز ادامه خواهد داشت، اما از تمام آن چیزهایی که تا به حال دیده‌ایم به نظر می‌رسد «عنکبوت سیاه» ارزش صبر کردن را خواهد داشت.

۱- Tenet ۲۰۲۰

اگر تنها یک چیز وجود داشته باشد که کریستوفر نولان در صدد حفظ آن باشد، تجربه‌ی تماشای یک فیلم در سینما است. در نتیجه شکی نیست که «انگاشته» نیز در سینما پخش خواهد شد. کمپانی برادران وارنر اواخر جولای اعلام کرد که «انگاشته» در آمریکا دیرتر از پخش جهانی روی پرده خواهد رفت. این فیلم مهیج جاسوسی بلندپروازانه قرار است ۲۶ آگوست ۲۰۲۰ در کانادا، بریتانیا و چند کشور دیگر پخش شود. برنامه این است که «انگاشته» سوم سپتامبر در آمریکا بر روی پرده برود، اما آن هم تنها در چند شهر خاص. از آن به بعد به مرور پخش این فیلم در سایر شهرهای آمریکا شروع خواهد شد؛ الگوی اکرانی نامتعارف که با اوضاع عجیب این روزها هم‌خوانی دارد. این فیلم هر طور که از آب دربیاید، با این الگوی اکران یک رسم جدید را پایه‌گذاری خواهد کرد.
این مطلب برگرفته از ویدئویی در وبسایت watchmojo.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ تا از بهترین فیلم‌هایی که قرار بود در سال ۲۰۲۰ بر روی پرده بروند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط