نقد و بررسی گالری قلب‌های شکسته The Broken Hearts Gallery – یک کمدی رمانتیک شوخ و جذاب

امتیاز دهید post

لوسی (جرالدین ویسونانتن) ۲۶ ساله قهرمان گالری قلب‌های شکسته The Broken Hearts Gallery در یک گالری هنری در نیویورک دستیار مدیر است و ظاهرا مشکلی دارد؛ یا شاید بهتر است بگوییم بیش از حد شور و اشتیاق دارد. او چنان در روابط عاطفی‌اش غرق می‌شود که پس از پایان یافتن هر یک از آنها، به یادگارهایی که از آن رابطه باقی مانده چنگ می‌اندازد و حتی آن چیزها را از طرف مقابلش هم مهم‌تر تلقی می‌کند. بند کفش، مهره فلزی بازی یا یک قلک فانتزی کوچک از جمله چیزهایی است که برای لوسی یادآور دوران تلخ و شیرین رابطه‌هایش هستند. اتاق خواب او شبیه موزه‌ای مملو از خرت‌وپرت‌ها است.
فیلم با آگاهی نسبت به این موضوع طعنه‌های خنده‌داری درباره آن می‌زند و در عین حال به علاقه‌ وسواس‌گونه لوسی باور دارد. احترام بیش از حد لوسی به نمادهای قدیمی، او را به یک دختر رمانتیک تبدیل کرده است. ناتالی کرینسکی فیلم‌نامه نویس و کارگردان این فیلم یک فیلم‌ساز غیرمنتظره است که اولین فیلمش را ساخته و لحنی تجاری، شوخ و سرزنده دارد. با تماشای گالری قلب‌های شکسته The Broken به حسی جسورانه از سریال دخترها Girls و Sex and the City خواهید رسید که نوعی چاشنی پست‌فمنیستی دارد.
کرینسکی با صحنه‌ای که لوسی پس از یک فروپاشی عمومی تماشایی با چشمانی اشک‌بار به اشتباه سوار یک ماشین شخصی به جای تاکسی اینترنتی می‌شود، استعاره‌ای که از Sex and the City برداشت کرده را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید:
نقد و بررسی جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants – ترکیبی کمتر دیده شده از دو ژانر

نیک (دیکر مونتگمری) صاحب خودرو است و در نهایت لوسی را به مقصدش می‌رساند. این حقیقت که لوسی برای یک دلال هنری آدم‌های مشهور که «سیندی شرمن را در یک مغازه لباسشویی کشف کرد» کار می‌کند هم استعاره دیگری است. برنادت پیترز به زیبایی این نقش را بازی کرده است. بازی ویشونانتن در نقش لوسی نیز بی‌نظیر است و کاملا بیننده را مجذوب این فیلم کمدی رمانتیک می‌کند که لحن شوخ‌طبعی دارد.
لوسی و نیک با هم صمیمی می‌شوند و ویشونانتن با شیطنتی که در آموزش بد Bad Education و تا حدی بازدارندگان Blockers داشت، شخصیتی را شکل داده که شوخ‌طبعی خاصی دارد و فضا را از حالت جدی خارج می‌کند. او و مونتگمری از چیزهای عجیب Stranger Things (بازیگر نقش بیلی هارگرو) در کنار هم عالی هستند و یک تنش عاشقانه را شکل می‌دهند.
با این حال لوسی هنوز به مکس (اوتکاش امبودکار) عشق قدیمی‌اش که یک کارمند گالری بی‌خاصیت است فکر می‌کند. لوسی برای خلاص شدن از فکر عشق پیشین‌اش، ایده‌ای به ذهنش می‌رسد: او می‌خواهد در بوتیک هتلی که نیک در حال ساخت آن است، یادگاری‌های مردم از عشق‌های گذشته‌شان را به نمایش بگذارد. نام این گالری هم درست مانند عنوان فیلم است.
مجله نیویورک هم مقاله‌ای درباره این ایده جنجالی می‌نویسد. این نقشه از آن دسته ایده‌هایی است که باید با آن کنار آمد. اما در دورانی که عشق‌ها و تقریبا همه چیز در دنیای مجازی و اپلیکیشن‌ها در جریان است، این سوال پیش می‌آید که آیا هنوز عشق واقعی وجود دارد یا نه.

گالری قلب‌های شکسته The Broken Hearts Gallery

گالری قلب‌های شکسته The Broken Hearts Gallery به این سوال به دو روش‌ جذاب پاسخ می‌دهد. این فیلم معتقد است که عشق به مجموعه‌ای از علامت‌ها و نمادها تبدیل شده و هم‌زمان تمام چیزهای کوچکی که لوسی در گالری‌اش جمع می‌کند مملو از احساسات آدم‌هاست. بنابراین عشق از بین نرفته است. همچنین، فیلم‌های کمدی رمانتیک هم در قالب یک فرم خاص، مجموعه‌ای از همین خرده چیزها و یک یادگاری همگانی هستند.
دو دوست و هم‌خانه‌ای لوسی یک تیم کمدی درجه یک را شکل داده‌اند. نادین (فیلیپا سو) که در روابط عاشقانه زیادی بوده و آماندا (مالی گوردن) که دانشجوی حقوق است و رفتار خصمانه‌ای دارد و دوست پسر او (ناتان دالس) که اغلب مواقع ساکت است. شاید بگویید این شخصیت‌ها نسخه‌های ملایمی از دخترها Girls هستند، اما سطحی بودن این شخصیت‌ها به این معنی نیست که آنها کسل‌کننده‌اند. گالری قلب‌های شکسته The Broken Hearts Gallery تمام وجه‌های یک فیلم کمدی رمانتیک را با اشراف کامل در خود جای داده و حسی کشنده از مکتب کلبیون (تمایل به این باور که انگیزه افراد صرفا منافع شخصی است) دارد که کمی بعد در جهت دیگری قرار می‌گیرد.

این مقاله برگرفته از نوشته اوون گلایبرمن در سایت variety.com است.

نظر سایر منتقدان درباره این فیلم چیست؟

گالری قلب‌های شکسته The Broken Hearts Gallery

مالی فریمن | Screen Rant

این فیلم پر از جذابیت و خصوصیات شخصی است که آن را به یک فیلم خوب و سرگرم‌کننده‌ تبدیل کرده که در حال حاضر به آن نیاز داریم.

سیمرن هانس | The Observer

فرض قبلی ناتالی کرینسکی در مقام نویسنده و کارگردان که اولین اثرش را ساخته کمی پیش‌پاافتاده به‌ نظر می‌رسد. اما تماشای حل شدن نیک در دنیای عجیب قهرمان داستان لذت‌بخش است.

کیتی والش |‌ Chicago Tribune

طراحی تولید باشکوه و فیلم‌برداری غنی این فیلم یک فانتزی رنگین از شهر نیویورک را شکل داده که فیلم را یک پله بالاتر می‌برد. گالری قلب‌های شکسته The Broken Hearts Gallery یک کمدی رمانتیک بزرگ و شاداب است که ذات نایابش را در این روزهای بی‌رمق اکران‌های سینمایی ثابت کرده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته نقد و بررسی گالری قلب‌های شکسته The Broken Hearts Gallery – یک کمدی رمانتیک شوخ و جذاب اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط