استفاده از تیک تاک در مراکز دولتی نیویورک ممنوع شد

امتیاز دهید post

شهر نیویورک آخرین دولتی است که قوانین جدیدی را برای ممنوعیت TikTok صادر کرده است، اقدامی که به منظور جلوگیری از تهدیدات امنیتی بالقوه چین است.

Verge ممنوعیت جدید را گزارش کرد که بلافاصله اعمال می شود و به آژانس ها دستور می دهد تا ظرف 30 روز این برنامه را از سخت افزارهای متعلق به شهر حذف کنند. NYC Cyber ​​Command، که بر تهدیدات سایبری برای دفتر فناوری و نوآوری نیویورک تمرکز دارد، پس از بررسی امنیتی، ممنوعیت را توصیه کرد.

ایالت نیویورک همچنین ممنوعیت خود را علیه TikTok در دستگاه های دولتی در سال 2020 صادر کرد. بسیاری از ایالت های دیگر از جمله نیوجرسی، اوهایو، تگزاس و جورجیا ممنوعیت های خود را در سال های اخیر صادر کرده اند.

مجلس نمایندگان ایالات متحده در ماه دسامبر استفاده از TikTok را در دستگاه های دولتی ممنوع کرد. در اوایل سال جاری، دولت بایدن کمپین فشار خود را علیه این برنامه تشدید کرد تا تیک تاک را مجبور به جدایی از مالکیت چینی خود کند.

در ماه مارس، شو زی چو، مدیر عامل TikTok در مقابل کنگره شهادت داد و پنج ساعت از قانونگذاران در مورد نگرانی هایی که ممکن است چین از این برنامه برای به خطر انداختن امنیت ملی استفاده کند، تحمل کرد. TikTok متعلق به غول فناوری چینی ByteDance است و آن را از سایر شرکت های بزرگ رسانه های اجتماعی مستقر در ایالات متحده متمایز می کند.

چو در بیانیه آغازین خود گفت: “اجازه دهید این را به صراحت بیان کنم: ByteDance نماینده چین یا هیچ کشور دیگری نیست.”

در ماه مه، فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته قانونی را امضا کرد که TikTok را در این ایالت ممنوع می‌کند و از سال 2024 اجرایی می‌شود. برخلاف سایر اقدامات در سطح ایالت، این ممنوعیت محدود به دستگاه‌های صادر شده توسط دولت نیست و همچنین دسترسی کاربران عادی به دستگاه‌های محبوب را محدود می‌کند. برنامه

TikTok با شکایتی با هدف در دسترس نگه داشتن برنامه در مونتانی ها عقب نشینی کرد. در این ماه، گروه‌های صنعت فناوری NetChoice و Chamber of Progress از شکایت TikTok برای جلوگیری از ممنوعیت حمایت کردند و استدلال کردند که «تلاش مونتانا برای قطع ارتباط مونتانا از شبکه جهانی کاربران TikTok ساختار، طراحی و هدف اینترنت را نادیده می‌گیرد و تضعیف می‌کند».

TikTok همچنین یک دادخواست جداگانه توسط سازندگانی که با ممنوعیت مونتانا مخالف هستند تأمین مالی می کند، اگرچه این شرکت در ابتدا در مورد دخالت خود صحبتی نداشت.

این ممنوعیت ها در ایالات متحده و جاهای دیگر به نگرانی های امنیتی غیر اختصاصی در مورد شرکت مادر چینی TikTok، ByteDance اشاره می کند. در حالی که تا به امروز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پکن از برنامه اجتماعی بسیار محبوب برای جاسوسی استفاده کرده است، این تهدید دور از ذهن نیست.

چین نفوذ زیادی بر شرکت های خصوصی فعال در آنجا دارد. دولت شناخته شده است که در شرکت های خصوصی سهام دارد و هیئت مدیره آنها را شکل می دهد تا بر تصمیم گیری تأثیر بگذارد. و چین به شدت با فروش اجباری احتمالی این شرکت مخالفت کرده است – رویدادی که با توجه به تغییرات قوانین صادرات در اواخر سال 2020، دولت چین حق مسدود کردن آن را دارد.

در حالی که TikTok در ایالات متحده دست به تهاجم روابط عمومی زده است و تغییراتی در نحوه ذخیره داده های کاربران ایجاد کرده است، این شرکت گرفتار اشتباهات گذشته خود شده است.

سال گذشته، TikTok گزارشی را تأیید کرد که کارمندان ByteDance آدرس‌های IP روزنامه‌نگاران را از طریق برنامه در طرحی برای مقابله با نشت‌های داخلی ردیابی کرده‌اند. چهار کارمند ByteDance اخراج شدند، اما این حادثه برای شرکتی که مشتاق اعتمادسازی با رگولاتورهای خارج از کشور است، یک چشم سیاه ماندگار است.

با این حال، این اشتباهات و مالکیت چینی TikTok به اندازه یک تفنگ سیگار نیست. چین راه‌های زیادی برای جاسوسی از آمریکایی‌ها دارد و به‌طور بالقوه می‌تواند داده‌های مشابه رسانه‌های اجتماعی، از جمله بانک‌های عمیق اطلاعات مکان، را از دلال‌های پنهانی که داده‌های اپلیکیشن را معامله می‌کنند، به دست آورد. و چه این تهدید TikTok را بهتر یا بدتر جلوه دهد، هکرهای چینی برای دسترسی آسیبی نمی بینند – آنها ظاهراً از آسیب پذیری های سرویس ایمیل ابری مایکروسافت در اوایل سال جاری برای به خطر انداختن بخشی از حساب های دولتی ایالات متحده سوء استفاده کردند.

مطالب مرتبط