هزینه های انسانی برای رونق هوش مصنوعی

امتیاز دهید post

اگر از برنامه‌های شرکت‌های فناوری پیشرو جهان مانند OpenAI، آمازون، مایکروسافت یا گوگل استفاده می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که قبلاً از خدمات تولید شده توسط کار از راه دور آنلاین استفاده کرده باشید – همچنین به عنوان cloudwork شناخته می‌شود. سازمان‌های بزرگ و کوچک در سرتاسر اقتصاد به طور فزاینده‌ای به نیروی کار برون‌سپاری در دسترس از طریق پلتفرم‌هایی مانند Scale AI، Freelancer.com، Amazon Mechanical Turk، Fiverr و Upwork متکی هستند.

اخیراً، این پلتفرم‌ها برای شرکت‌های هوش مصنوعی (AI) برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی و اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها حیاتی شده‌اند. OpenAI مشتری Scale AI و Remotasks است که داده ها را برای برنامه های ChatGPT و DALL-E خود برچسب گذاری می کند. شبکه های اجتماعی پلتفرم هایی را برای تعدیل محتوا استخدام می کنند. فراتر از دنیای فناوری، دانشگاه‌ها، کسب‌وکارها و سازمان‌های غیردولتی (سازمان‌های غیردولتی) به طور مرتب از این پلت‌فرم‌ها برای استخدام مترجمان، طراحان گرافیک یا کارشناسان فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند.

پلتفرم‌های Cloudwork به یک فرصت درآمد ضروری برای تعداد فزاینده‌ای از مردم تبدیل شده‌اند. یک مطالعه فراگیر توسط محققان دانشگاه آکسفورد، Otto Kässi، Vili Lehdonvirta و Fabian Stephany تخمین زده است که بیش از 163 میلیون نفر در این وب سایت ها ثبت نام کرده اند.

Freelancer.com به تنهایی بیش از 67 میلیون کارگر ثبت نام کرده است که معادل جمعیت بریتانیا است. این کارگران، که بسیاری از آنها در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​مستقر هستند، برای مشتریانی کار می کنند که می توانند در گوشه دیگری از جهان باشند.

از دیدگاه مشتری، مقاومت در برابر پیشنهاد سخت است. پلتفرم‌های نیروی کار آنلاین، نیروی کار ارزان، اغلب ماهر و در دسترس 24/7 را به آنها ارائه می‌دهد. و رقابت شدید برای مشاغل در سکوها تضمین می کند که شرکت استخدام کننده دست بالا را در مذاکره شرایط و پرداخت خواهد داشت. جای تعجب نیست که شرکت‌های هوش مصنوعی از این فرصت استفاده می‌کنند تا حجم زیادی از کارهای دستی پنهان مورد نیاز برای ساخت برنامه‌های خود را برون سپاری کنند.

اما برای کارگران طرف مقابل، وضعیت می تواند وخیم باشد. آنها می توانند بخش زیادی از روز خود را صرف جستجو و درخواست شغل کنند، زمانی که بدون دستمزد است. برای اکثر پلتفرم ها، هیچ تضمینی وجود ندارد که وظایف ارائه شده کمتر از حداقل دستمزد خود نشوند.

و اگر آنها با مشتری مشکلی داشته باشند، همیشه یک روند تجدید نظر واضح وجود ندارد و آنها را در معرض خطر عدم دریافت حقوق قرار می دهد.

برای سومین سال، پروژه Fairwork که همچنین در دانشگاه آکسفورد مستقر است، 15 مورد از این پلتفرم‌های ابری مانند Freelancer.com، Amazon Mechanical Turk، Fiverr و Upwork را ارزیابی کرد. شرکت ها بر اساس پنج اصل کار منصفانه – دستمزد، شرایط، قراردادها، مدیریت و نمایندگی، در مقیاس 0 تا 10 امتیاز گرفتند.

معیارهای امتیازدهی، از جمله، شامل این بود که آیا این پلتفرم به کارگران به موقع پرداخت می‌کند، آیا خطرات بهداشتی و ایمنی را کاهش می‌دهد، و آیا کانال‌های ارتباطی شفاف و روند مناسبی برای تصمیم‌گیری‌های مؤثر بر کارگران وجود دارد یا خیر. نتایج بر اساس نظرسنجی از 752 کارگر از 94 کشور و همچنین اطلاعات جمع آوری شده از مدیران پلت فرم است.

هیچ یک از پلتفرم ها بیش از نیمی از این استانداردهای اولیه کار شایسته را برآورده نکردند. پلتفرم‌های فریلنسری معروف مانند Fiverr و Freelancer.com به ترتیب ۲ و ۱ امتیاز کسب کردند.

پلتفرم‌هایی که بر روی کارهای کوچک متمرکز شده‌اند، مانند برچسب‌گذاری داده یا تعدیل محتوا، از بدترین امتیازها برخوردار بودند: Appen (3)، Clickworker (1)، Scale/Remotasks (1)، Microworkers (0) و Amazon’s Mechanical Turk (0). به طور متوسط، کارگران مورد بررسی برای مدت زمان کار خود در این پلتفرم ها 2.15 دلار آمریکا درآمد ناخوشایندی داشتند.

نتایج نشان می‌دهد که چه تعداد از این پلتفرم‌ها از رعایت حقوق و حمایت‌های اولیه کارگران کوتاهی می‌کنند. به دلیل ماهیت بین‌المللی این صنعت، پلتفرم‌های ابری اغلب می‌توانند مقررات ملی کار را دور بزنند و نوعی غرب وحشی مجازی را ایجاد کنند که کارگران در آن ضرر می‌کنند.

با نگرانی، این مدل به سرعت در حال گسترش است – به دلیل تقاضای شرکت‌های هوش مصنوعی و گرایش بزرگتر به سمت کار از راه دور و انعطاف‌پذیر پس از همه‌گیری.

شایان ذکر است، برخی از پلتفرم‌های این مطالعه با انجام برخی بهبودها موافقت کردند، مانند Terawork و Comeup که حداقل دستمزد را پیاده‌سازی کردند. با این حال، چالش‌های بزرگ‌تر در صنعت تنها از طریق مقرراتی قابل حل است که تضمین می‌کند این شرکت‌ها استانداردهای کاری مشابهی را رعایت می‌کنند.

در سطح بین المللی، سازمان بین المللی کار در حال بحث در مورد توسعه استانداردهایی برای تضمین حقوق کارگران در اقتصاد دیجیتال است. این یک فرصت طلایی برای رسیدگی به مشکلاتی است که کارگران در پلتفرم های ابری با آن مواجه هستند. با این حال، اگر دولت های ملی در سراسر جهان نیز در این امر دخالت نکنند، این امر مؤثر نخواهد بود.

متأسفانه، تا کنون، بحث‌ها در مورد تنظیم اقتصاد پلتفرم عمدتاً بر بخش‌هایی مانند تحویل غذا و سواری تگرگ متمرکز شده است. ضروری است که سیاست‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها چالش‌های منحصربه‌فردی را که کارگران راه دور آنلاین با آن‌ها مواجه هستند، در نظر بگیرند و همان انرژی را در یافتن راه‌حل‌هایی برای این نیروی کار پنهان، اما بسیار واقعی به کار گیرند.

 

 

مطالب مرتبط