قصد X از جمع آوری اطلاعات بیومتریک کاربران

امتیاز دهید post

X که قبلاً توییتر نامیده می شد، بر اساس سیاست حفظ حریم خصوصی جدید خود که اولین بار توسط بلومبرگ مشاهده شد، جمع آوری داده های بیومتریک کاربران را آغاز خواهد کرد. این سیاست همچنین می‌گوید که این شرکت می‌خواهد سابقه شغلی و تحصیلی کاربران را جمع‌آوری کند. صفحه خط مشی نشان می دهد که این تغییر در 29 سپتامبر اعمال می شود.

در خط مشی به روز شده آمده است: «بر اساس رضایت شما، ممکن است اطلاعات بیومتریک شما را برای اهداف ایمنی، امنیت و شناسایی جمع آوری و استفاده کنیم. اگرچه X منظور از اطلاعات بیومتریک را مشخص نکرده است، اما معمولاً برای توصیف ویژگی‌های فیزیکی افراد، مانند صورت یا اثر انگشت، استفاده می‌شود. X همچنین جزئیاتی در مورد نحوه جمع آوری آن ارائه نکرده است.

این شرکت به بلومبرگ گفت که این بیومتریک برای کاربران ممتاز است و به آنها این امکان را می دهد که شناسه دولتی و یک تصویر را برای افزودن یک لایه تأیید ارسال کنند. بلومبرگ گزارش می دهد که ممکن است داده های بیومتریک هم از شناسه و هم از تصویر برای اهداف مشابه استخراج شوند.

X در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت: «این به ما کمک می‌کند تا برای کسانی که انتخاب می‌کنند، یک حساب کاربری را با پردازش شناسه صادر شده توسط دولتشان به یک شخص واقعی متصل کنیم. “این همچنین به X کمک می کند تا با تلاش های جعل هویت مبارزه کند و پلتفرم را ایمن تر کند.”

این شبکه اجتماعی ماه گذشته در یک طرح دعوای دسته جمعی نامگذاری شد که ادعا می‌کرد X به اشتباه داده‌های بیومتریک ساکنان ایلینویز، از جمله اسکن‌های صورت، را بدون رضایت ضبط، ذخیره و استفاده کرده است. در این دادخواست ادعا شده است که X “به اندازه کافی به افراد اطلاع نداده است” که “شناسه های بیومتریک آنها را در هر عکس حاوی چهره جمع آوری و/یا ذخیره می کند.”

علاوه بر تغییرات جدید در مورد اطلاعات بیومتریک، خط مشی به روز شده X می گوید که شروع به ذخیره سابقه اشتغال و تحصیلات کاربران نیز می کند.

ما ممکن است اطلاعات شخصی شما (مانند سابقه استخدام، سابقه تحصیلی، ترجیحات شغلی، مهارت‌ها و توانایی‌ها، فعالیت جستجوی شغل و مشارکت و غیره) را جمع‌آوری کرده و از آنها استفاده کنیم تا مشاغل بالقوه را برای شما توصیه کنیم، تا زمانی که شما با کارفرمایان احتمالی به اشتراک بگذارید. برای یک شغل درخواست دهید، تا کارفرمایان را قادر سازد تا نامزدهای بالقوه را پیدا کنند و تبلیغات مرتبط تری را به شما نشان دهند.

به نظر می‌رسد این حرکت با ویژگی بتا X مرتبط است که به سازمان‌های تایید شده در پلتفرم اجازه می‌دهد تا لیست‌های شغلی را در پروفایل خود پست کنند. این غول رسانه های اجتماعی همچنین یک حساب رسمی @XHiring ایجاد کرده است. ابتکار استخدام بخشی از برنامه های ماسک برای تبدیل X به یک “اپلیکیشن همه چیز” است.

X به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مطالب مرتبط