اجازه جمع‌سپاری X به نظر گرفتن دیدگاه‌های مخالف

امتیاز دهید post

X (توئیتر سابق) این هفته نحوه عملکرد ویژگی «یادداشت‌های انجمن» بررسی واقعیت جمع‌سپاری شده را تغییر داد. در طراحی جدید، کاربران می‌توانند تمام یادداشت‌هایی را که به‌عنوان حاشیه‌نویسی برای یک پست X پیشنهاد شده‌اند، بررسی کنند، نه تنها یادداشتی را که در حال حاضر بررسی می‌کنند. به عبارت دیگر، به مشارکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا قبل از ترک رتبه‌بندی، یادداشت‌های دیگری را در نظر بگیرند – و احتمالاً می‌تواند آنها را متقاعد کند که نظرشان را تغییر دهند.

این یک ترفند ظریف است اما می‌تواند بر مشارکت‌کنندگان یادداشت‌های انجمن تأثیر بگذارد تا دیدگاه‌های مختلف را در نظر بگیرند، نه اینکه صرفاً با جمعیت موافق باشند که یک یادداشت مفید است – به این معنی که یادداشت به صورت عمومی به کاربران X در زیر پست به عنوان یک بررسی واقعیت جمع‌سپاری نشان داده می‌شود.

X می‌گوید این تغییر مورد نیاز بود زیرا «مهم است که مشارکت‌کنندگان تا حد ممکن اطلاعات مفیدی داشته باشند،» هنگام رتبه‌بندی.

هنگام رتبه‌بندی یک یادداشت، مهم است که مشارکت‌کنندگان تا حد امکان اطلاعات مفیدی در دسترس داشته باشند. از امروز، وقتی مشارکت‌کنندگان روی یک یادداشت روی «به آن امتیاز دهید» ضربه می‌زنند، به‌جای یادداشتی که نگاه می‌کنند، به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که همه پیشنهادات یادداشت را فهرست می‌کند.
بدین ترتیب،…

با این حال، این روشی نیز برای قرار دادن دیدگاه‌های جایگزین در مقابل مشارکت‌کنندگان است که می‌تواند تفکر آنها را تغییر دهد یا در مورد اینکه کدام یک از یادداشت‌های پیشنهادی واقعا مفیدتر و دقیق‌تر است، سردرگمی را بیشتر کند. بازخورد X نسبت به به‌روزرسانی تا حد زیادی مثبت بود، اما در عمل باید دید که آیا این امر منجر به تغییر نظر بیشتر مشارکت‌کنندگان و انتخاب یادداشت‌های جایگزین دیگری به‌جای یادداشتی که در حال حاضر مشاهده می‌کنند مفیدتر است یا خیر.

حتی در مثال X ارائه شده، دو یادداشت ارائه شده است که هر دو می توانند مفید تلقی شوند. یکی با اشاره به اینکه نهنگ ها در واقع پستانداران هستند، اطلاعات نادرست را در یک توییت تصحیح می کند، در حالی که دیگری می گوید یادداشت لازم نیست زیرا این حساب یک حساب تقلیدی است. هر دو یادداشت در واقع درست هستند – اما دومی می تواند مشارکت کنندگان Community Note را تشویق کند تا زمینه اضافه شده را از یک توییت حذف کنند.

اگر گزارش تقلیدی ماهیت سیاسی داشته باشد و اظهاراتی که “نیازی به اصلاح ندارد” اطلاعات نادرستی است که یک طرف سعی در انتشار آن دارد، این می تواند پیچیده تر شود. حذف یادداشت در آن حالت، صرفاً به این دلیل که یک حساب تقلید آمیز است، می‌تواند مضرتر باشد اگر کاربران زحمت بررسی بیوگرافی حساب را در جایی که حساب ماهیت تقلیدی آن را فاش کرده است، نداشته باشند.

Community Notes برای اولین بار در سال 2021 با نام Birdwatch راه اندازی شد، قبل از اینکه ایلان ماسک شبکه ای را که قبلاً توییتر نامیده می شد خریداری کند. یکی از ویژگی‌های نوآورانه‌تر این پلتفرم، این سیستم از الگوریتمی استفاده می‌کند که به دنبال اجماع بین گروه‌هایی است که دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد، قبل از اینکه بررسی‌های واقعی جمع‌سپاری را برای سایر کاربران برجسته کند. علاوه بر این، مشارکت‌کنندگان یادداشت‌های انجمن ابتدا باید با رتبه‌بندی یادداشت‌ها به‌عنوان مفید یا غیر مفید، ثابت کنند که توانایی خود را دارند و زمانی که رتبه‌بندی‌شان با تصمیم نهایی جامعه بزرگ‌تر همسو شد، امتیاز کسب کنند.

این سیستم تحت مالکیت ماسک به‌روزرسانی شده است و اخیراً یادداشت‌های انجمن را برای ویدیوها راه‌اندازی کرده است، از جمله تغییرات دیگری که برای ساده‌سازی فرآیند و پرداختن به مشارکت‌های با کیفیت پایین طراحی شده‌اند.

مطالب مرتبط