تلگرام در تلاش است تا خود را شبیه وی چت کند

امتیاز دهید post

تلگرام، پیام رسان محبوب با 800 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، به اتخاذ یک استراتژی اکوسیستمی که یادآور رویکرد برنامه فوق العاده WeChat است، نزدیک تر شده است. جنبه‌های خاصی از اکوسیستم با کمک دو گروه سنگین غیرمتمرکز خواهد شد: شریک رمزنگاری تلگرام TON Foundation و مالک WeChat، Tencent.

تلگرام روی پلتفرمی کار می‌کند که در آن توسعه‌دهندگان شخص ثالث، از بازی‌ها گرفته تا رستوران‌ها، می‌توانند اپلیکیشن‌های کوچکی را برای تعامل با کاربران بسازند. به قول خود تلگرام: «توسعه‌دهندگان می‌توانند از جاوا اسکریپت برای ایجاد رابط‌های بی‌نهایت انعطاف‌پذیر استفاده کنند که می‌تواند درست در داخل تلگرام راه‌اندازی شود – و می‌تواند به طور کامل جایگزین هر وب‌سایتی شود».

برای ساخت این پلتفرم برنامه فوق العاده، تلگرام به شبکه ای از شرکای زیرساختی از دنیای فناوری و فضای رمزنگاری متکی است. از جمله بنیاد شبکه باز (TON) است که پایه بلاک چین را برای تلگرام ایجاد می کند اما به عنوان یک سازمان مستقل عمل می کند.

این هفته، بنیاد TON اعلام کرد که با Tencent Cloud شراکتی ایجاد کرده است، که «از قبل با موفقیت از اعتبارسنجی‌های TON پشتیبانی کرده و قصد دارد خدمات خود را بیشتر گسترش دهد تا به شدت محاسبات بالا و نیازهای پهنای باند شبکه TON کمک کند». اعتبار سنجی ها، در زبان وب 3، شرکت کنندگانی هستند که به احراز هویت تراکنش ها در شبکه بلاک چین کمک می کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «برای مثال، بازی‌های تلگرام ساخته شده بر روی TON می‌توانند از راه‌حل بازی غنی‌شده Tencent Cloud و موارد مرجع بهره ببرند. “برای تمام پروژه های ساخته شده بر روی TON، Tencent Cloud مشروط به تایید، مقدار اختصاصی اعتبارات ابری و تخفیف محصول را ارائه می دهد که از طریق برنامه راه اندازی Tencent Cloud در دسترس قرار می گیرد.”

در میان کندی رشد صنعت فناوری چین، Tencent تلاش‌های خود را برای توسعه خارج از کشور افزایش داده است. در ماه‌های اخیر، کسب‌وکار رایانش ابری آن در کنفرانس‌های فناوری، از جمله کنفرانس‌های رمزنگاری، ظاهر شده است. اگر بازار اپلیکیشن‌های کوچک تلگرام مانند همتای چینی خود شروع به کار کند، Tencent به طور بالقوه می‌تواند از این شراکت پاداش‌های بزرگی دریافت کند.

وی چت پیشگام مدل مینی اپلیکیشن در چین است و اکنون میلیون‌ها نفر از آن‌ها را قادر می‌سازد تا عملکردهایی از پرداخت، تحویل غذا، تجارت الکترونیک، سواری تا تمدید گواهینامه رانندگی را ارائه کنند. با یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز، اکوسیستم مینی اپلیکیشن تلگرام پتانسیل دسترسی به طیف وسیع تری از کاربران در سراسر جهان را دارد.

یادگیری از کتاب بازی WeChat

اگرچه طبق دانش TechCrunch، Tencent Cloud ارائه‌دهنده ابر انحصاری TON نخواهد بود، به نظر می‌رسد که شرکا از هم افزایی خود سود خواهند برد.

جاستین هیون، رئیس بخش رشد بنیاد TON، به TechCrunch گفت: «با توجه به شباهت‌های بین برنامه‌های کوچک WeChat و برنامه‌های مینی تلگرام، ما معتقدیم که توسعه‌دهندگان برنامه‌های کوچک از WeChat که در حال حاضر از سرویس ابری Tencent استفاده می‌کنند، شروع به ساختن بر روی TON خواهند کرد.

مشخص نیست چه تعداد از توسعه دهندگانی که برای کاربران چینی وی چت ایجاد می کنند، می توانند نیازهای متنوع جامعه بین المللی تلگرام را جلب کنند. با توجه به اینکه بسیاری از آنها در حال حاضر در بازارهای خارج از کشور بازاریابی می کنند، سازندگان بازی های تلفن همراه ممکن است بیشترین مهارت ها را داشته باشند. با توجه به اینکه تلگرام در چین مسدود شده است، بسیاری از توسعه دهندگان باید قبل از ایجاد برنامه های کاربردی معنی دار برای این پلتفرم، خود را با این اپلیکیشن آشنا کنند.

توسعه‌دهندگان همچنین باید زبان‌های برنامه‌نویسی برنامه‌های بلاک چین را بیاموزند، که در واقع ممکن است مانعی آسان‌تر از فرآیند درک انگیزه‌های اقتصادی باشد که برنامه‌های غیرمتمرکز را تسهیل می‌کنند.

با این حال، مشارکت با Tencent می‌تواند بینش‌هایی را در مورد ترغیب مردم به استفاده از یک پیام‌رسان برای مجموعه‌ای از اهداف دیگر ارائه دهد. نکته مهم این است که عملکرد پرداخت نقش مهمی در ظهور اولیه WeChat ایفا کرد زیرا عادتی را در بین کاربران ایجاد کرد که تراکنش‌های روزانه را از طریق برنامه چت انجام دهند.

در حالی که وی چت سیستم پرداخت داخلی خود را به گزینه پیش فرض تبدیل کرده و آن را به یک گاو نقدی برای Tencent تبدیل کرده است، تلگرام با 20 راه حل پرداخت یکپارچه شده است و از طریق Bot Payments API خود هیچ کارمزدی دریافت نمی کند. جدا از راه‌حل‌های بالغی مانند Google Pay یا Apple Pay، تلگرام نیز اخیراً از کیف پول خودسرپرستی استقبال کرده است که به‌طور مستقل توسط The Open Platform (TOP) با استفاده از بلاک چین TON توسعه یافته است. داشتن یک کیف پول رمزنگاری به طور بالقوه می تواند طیف گسترده ای از سناریوهای تراکنش را به مناطقی که پرداخت آنلاین متمرکز در آن ها در دسترس نیست، بیاورد.

دیدن درس‌هایی که تلگرام و TON از وی چت می‌گیرند و چگونه یک پلتفرم اپلیکیشن کوچک با پیچ و تاب غیرمتمرکز آشکار می‌شود، جذاب خواهد بود.

مطالب مرتبط