یک “کیف پول” جدید برای ذخیره و به اشتراک گذاری مکان های مورد علاقه شما

امتیاز دهید post

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها ما را به معادل تکنولوژیکی قفل مبل می‌کشند، اما تصور اینکه چطور ممکن است اوضاع متفاوت باشد، آسان است. رسانه های اجتماعی به جای پیمایش بیهوده و انتشار لایک های بی فکر در فضای خالی، می توانند – و در بهترین حالت انجام می دهند – ما را به برقراری ارتباط فراتر از محدودیت های مجازی خود توانمند کنند.

دور کردن افراد از برنامه‌های جاافتاده‌ای که توسط بزرگترین شرکت‌های جهان ساخته شده‌اند، کار آسانی نیست، اما این امر بنیان‌گذاران Recs را از تلاش منصرف نکرده است. Recs که توسط دانشمند داده جسی برنز و توسعه دهنده اپلیکیشن مصرفی شان کنراد ایجاد شده است، جانشین معنوی برنامه دیگری است که این جفت در سال 2021 به نام Go Disco راه اندازی شد و رویدادهای محلی را بر اساس علایق کاربر مدیریت می کرد.

Recs از نظر روحی بسیار شبیه است، با هدف اعلام‌شده «از تلفن کردن و معاشرت با یکدیگر»، اما برنامه از ماهیت زودگذر رویدادها فاصله می‌گیرد و به سمت کانون‌های ثابت مانند رستوران‌ها و مکان‌های موسیقی مورد علاقه حرکت می‌کند.

زندگی مردم حول فضاهای فیزیکی است، درست است؟ برنز به TechCrunch گفت و رویدادها به نوعی زودگذر هستند. «[این] یکی از چیزهایی است که با Go Disco یاد گرفتیم. این واقعیت که رویدادها زودگذر هستند به این معنی است که ساختن محصولی که مردم را دائماً آفلاین کند واقعاً سخت بود… در حالی که مکان‌ها واقعاً صمیمی و خاص هستند – و شما همیشه به آنها مراجعه می‌کنید.

در پروژه جدید خود، کنراد و برنز کلاه‌هایی را مبادله کرده‌اند و برنز اکنون نقش مدیر عامل را بر عهده می‌گیرد در حالی که کنراد بخش محصول و فناوری کارها را مدیریت می‌کند. Recs اکنون در اپ استور در دسترس است و برای همه باز است، اگرچه ابزار برنامه در یک شهر معین به تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند بستگی دارد.

Recs با این فرض عمل می کند که بهترین توصیه ها از افرادی است که می شناسیم و به آنها اعتماد داریم. هدف این برنامه این است که کاربران را به همه چیز از کافی شاپ ها و مکان های تایلندی گرفته تا سالن های ورزشی و موزه های هنری بر اساس آنچه دوستانشان قبلاً امتحان کرده اند و دوست داشته اند هدایت کند. و به جای تشویق کاربران به بررسی هر کاری که انجام می دهند، خوب و بد، Recs نیمه منفی معادله را حذف می کند.

برنز گفت: “هیچ منفی وجود ندارد، شما یا جایی را توصیه می کنید یا نه – هیچ تا پنج ستاره وجود ندارد، “این مکان بد است” وجود ندارد، هیچ ترولینگ وجود ندارد.” «هیچ نامی وجود ندارد: اگر به Recs بروید و می‌خواهید ناشناس باشید، پس هیچ دوستی نخواهید داشت زیرا Recs فقط برای شما و دوستانتان است و ارتباطات درجه دوم شما با دوستان دوستانتان است. هیچ فرهنگ تأثیرگذار در Recs وجود ندارد.”

این یک راه حل ساده برای مشکلی است که آنقدر فراگیر و پیش پا افتاده است که ما اصلاً به آن فکر نمی‌کنیم: آیا واقعاً می‌خواهید در هنگام انتخاب یک مکان شفیره برای شب ملاقات، 30 بررسی توسط جنگجویان ناراضی Yelp را مرور کنید، یا ترجیح می‌دهید یک مورد جامد دریافت کنید. توصیه یک دوست قابل اعتماد؟ (من به عنوان کسی که خیلی عمیق در هر گوشه نقدهای عمیقاً نفرین شده اینترنت می رود، قاطعانه می خواهم که از اولی خلاص شوم.)

توصیه‌هایی برای یک مکان عالی برای غذا خوردن یا یک کتاب‌فروشی نامتعارف، نوع ارز اجتماعی خودشان است – و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای به خوبی آن را جذب نمی‌کند. برای به اشتراک گذاشتن این نوع اطلاعات، دوستان ممکن است یک یادداشت یا حتی یک لیست فیزیکی را به اشتراک بگذارند. از پین‌ها در Google Maps گرفته تا Pinterest و نشانک‌های اینستاگرام، هزاران محصول می‌توانند بخش‌هایی از این اطلاعات را به‌طور ناقص به تصویر بکشند، اما به نظر می‌رسد هیچ راه‌حلی وجود ندارد که مردم به دنبال آن بروند که هدفمند باشد.

“آیا ما می توانیم محصولی بسازیم که به شما امکان می دهد مکان های مورد علاقه خود را با دوستان خود مبادله کنید، مکان های مورد علاقه دوستان خود را دریافت کنید و مکان های خود را نیز به اشتراک بگذارید؟” برنز گفت. “این به نوعی شروع Recs بود.”

من فکر می‌کنم فضاهای زیادی وجود دارد که ما سعی می‌کنیم به آن‌ها برویم یا از روی آرزو یا با دوستان نزدیک هر روز، یا هر هفته یا هر ماه به آن‌ها می‌رویم… و فرصت بزرگی برای ساخت محصولی وجود دارد که فقط مکان‌ها را مدیریت کند. . این فقط یک بانک، یا یک کیف پول یا صرافی برای مکان های شماست.»

با وجود گرایش‌های اجتماعی، دوتایی پشت Recs ترجیح می‌دهند اپلیکیشن خود را به‌عنوان یک ابزار کاربردی به جای یک شبکه اجتماعی قاب‌بندی کنند، و این در رابط کاربری دیده می‌شود. Recs اساساً شبیه Google Maps با یک لایه اجتماعی روشن و یک رابط صورتی داغ و پر از دایناسور است. طراحی آشنا و فقدان پیچیدگی غیرضروری یک مزیت است که باعث می‌شود فرآیند پرش و جمع‌آوری کمی اطلاعات مفید بسیار سریع باشد. در نقطه ای ناآشنا از شهر؟ نقشه را بالا بکشید، روی مکان خود زوم کنید و به دنبال بزرگترین ستاره ها بگردید، که بر اساس نوع کدگذاری رنگی دارند (کافه ها، رستوران ها، کتابفروشی ها و غیره).

محبوب ترین نقاط – آنهایی که بیشترین توصیه را از طرف کاربران برنامه دارند – بزرگترین ستاره ها را دارند. بررسی‌های مبتنی بر نقشه خود گوگل باید اینگونه عمل کنند، اما با توجه به اندازه و مشوق‌های آن محصول که هرگز واقعاً در کارت نبود. تصادفی نیست، Recs به کاربران Google Maps اجازه می دهد تا لیست مکان های ذخیره شده خود را با چند کلیک وارد کنند، اما توجه داشته باشید که این ترفند فقط برای لیست هایی مانند “مورد علاقه” و لیست های سفارشی شما کار می کند، نه برای گزینه مکان های ستاره دار پیش فرض.

کنراد می‌گوید: «دستورالعمل‌ها مانند قابلیت‌های جدید هستند و این می‌تواند از چیزی مانند Google Maps یا Waze ناشی شود – مانند مسیرها اکنون قابلیت جدیدی هستند که مغز من دیگر نیازی به حل آن ندارد. و چیزی که می‌گوییم جمع‌آوری یا ایجاد جاذبه در اطراف ضبط مکان‌هایی است که می‌خواهید بروید یا مکان‌هایی که بوده‌اید و عشق، چیزی است که ما نیز ارائه می‌کنیم.

«این یکی از دو مشکل کلیدی است که ما در تلاش برای حل آن هستیم… مکان‌های مورد علاقه ما و مکان‌هایی که می‌خواهیم برویم در همه جا ذخیره می‌شوند. می دانید، این [در] نقشه ها، و در سر ما و دوستانمان است. و همچنین دیدن دوستانمان در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری فشار زیادی دارد.»

من هنوز دوستانی ندارم که از این برنامه استفاده کنند، اما تا کنون حتی بدون توصیه مستقیم افرادی که می‌شناسید، هنوز مفید است. اگر موفق شوید حلقه اجتماعی خود را وادار به نصب یک برنامه دیگر کنید، می‌توانید مکان‌هایی را ببینید که دوستانتان می‌خواهند امتحان کنند، این ویژگی یک سکوی پرشی آسان برای پاتوق کردن IRL فراهم می‌کند.

من در پورتلند زندگی می‌کنم، جایی که Recs کمی زودتر در سال جاری برای آزمایش راه‌اندازی شد (شهر ما کمی شروع به کار کرد) اما recs‌های Recs در حال حاضر کاملاً محکم به نظر می‌رسند. من برنامه را در هفته ای دانلود کردم که قسمت شهر من درباره یک رستوران ویتنامی جدید سروصدا می کرد و ببینید، آن رستوران در Recs برجسته شده است.

جامعه هنوز بسیار کوچک است، اما حال و هوای موجود در حال حاضر به نوعی شبیه آن دوران طلایی است که Foursquare واقعاً مفید بود و شما به طور کلی می‌توانید به توصیه‌هایی که در آنجا پیدا می‌کنید اعتماد کنید. من کمی اهل غذا هستم و به شهر خودم نگاه می‌کنم، ستاره‌های بزرگ به‌طور قابل‌اعتمادی برخی از بهترین رستوران‌ها و جواهرات پنهان شهر ما هستند، نه فقط مکان‌های آشکاری که ممکن است در فهرست بهترین‌های توریستی ظاهر شوند.

در واقع به نوعی تکان دهنده است که چیزی مانند Recs می تواند در روزهای اولیه خود با تعداد بسیار کمی از کاربران مفید باشد، اما نسبت سیگنال به نویز در حال حاضر بسیار سالم به نظر می رسد – یک تغییر سرعت بسیار با طراوت و درس کمتری که به خوبی آموخته شده است.

مطالب مرتبط