هواوی به پرداخت ۱۰.۵ میلیون دلار غرامت محکوم شد

امتیاز دهید post

هواوی به دلیل نقض پتنت های LTE کمپانی PanOptis به پرداخت ۱۰.۵ میلیون دلار غرامت محکوم شده است.

بر اساس بیانیه یک دادگاه آمریکایی کمپانی چینی بدون اخذ مجوزهای لازم از ۵ پتنت لازم برای استانداردسازی گجت های 4G LTE بهره برده و این در حالی است که باید بر مبنای قرار دادی منصفانه، منطقی و بدون تبعیض هزینه های لازم را به طرف مقابل پرداخت می کرد.

اسناد دادگاهی که هواوی را به پرداخت غرامت میلیون دلاری محکوم کرده حاکی از برگزاری چندین نشست بین مسئولان هواوی و PanOptis طی سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ است. این جلسات با هدف بحث و گفتگو در رابطه با اخذ مجوزهای استفاده از پنج پتنت مذکور برگزار شده است. علاوه بر این PanOptis با ارسال نامه ای به طرف مقابل از تمایل خود برای صدور مجوزها بر اساس قراردادی منصفانه خبر داده بود. با این حال هواوی بدون توجه به این نامه و محتویات آن به صورت غیرقانونی در موبایل های نکسوس ۶پی، میت ۹ و پی ۸ لایت از پتنت مذکور استفاده کرده است.

در نهایت عدم توافق این دو کمپانی باعث شد PanOptis از همکاری طرف مقابل ناامید شده و برای اخذ غرامت به مراجع قضایی متوسل شود. از آنجا که شکایت هایی از این دست به زمان زیادی برای بررسی جوانب مختلف فنی و حقوقی نیاز دارند، در نهایت دادگاه مربوطه طی روزهای اخیر و با استناد به قوانین حقوق ثبت اختراع هواوی را به نقض عمدی حقوق تمامی پنج پتنت (با شماره های 7,769,238; 6,604,216; 7,940,851; 8,385,284 و 8,208,569) متهم کرد. بر اساس رای صادر شده طرف چینی برای جبران خسارت های وارد شده به PanOptis باید ۱۰.۵ میلیون دلار غرامت بپردازد.

با توجه به رشد سریع هواوی در سال های اخیر که حتی به پایین کشیدن اپل از رتبه دوم بزرگترین فروشندگان موبایل منجر شده، پرداخت مبلغ مذکور فشار مالی چندانی را به این غول چینی تحمیل نخواهد کرد کرد.

تماشا کنید: هواوی میت ۲۰ لایت سوژه دوربین وبسایت های لهستانی

The post هواوی به پرداخت ۱۰.۵ میلیون دلار غرامت محکوم شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط