سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی پس از ۲۰۰ روز به زمین بازگشتند

امتیاز دهید post

سه فضانوردی که نزدیک به ۲۰۰ روز در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشتند، بالاخره پس از پایان یافتن ماموریت خود به زمین بازگشتند.

«اولگ آرتمیف» کیهان نورد روس، «اندرو فایستل» و «ریچارد آرنولد» دو فضانورد آمریکایی ناسا به عنوان تیمی از ماموریت Expedition 56 با فضاپیمای سایوز MS-08/54S به کره خاکی بازگشتند و با محفظه‌ی ویژه سایوز MS-09/55S بالاخره در قزاقستان فرود آمدند. این کپسول بدون حادثه به زمین بازگشت و بلافاصله این فضانوردان توسط تیم نجات سوار هلیکوپتر شدند و ماموریت بازگشتشان تکمیل شد.

فایستل و آرنولد روی هم رفته چندین ماموریت پیاده روی در فضا را تجربه کرده‌اند و طی آنها دوربین‌های خارجی قرار گرفته روی ایستگاه فضایی را تعویض نمودند. علاوه بر این به روز رسانی اجزای مختلف سیستم‌های خنک کننده و دستگاه‌های ارتباطی این ایستگاه جزو فعالیت‌های آنها به شمار می‌رود. بدین ترتیب فایسل تقریبا ۶۲ ساعت و آرنولد بیش از ۳۲ ساعت را در فضای نامتناهی پیاده روی کرده‌اند.

گفتنی است این فضاپیما چند وقت پیش به خبر اول رسانه‌ها بدل شده بود چرا که حفره‌‌ای در آن یافت شده بود و فضانوردی مجبور شده همانند پتروس فداکار از انگشتش برای پوشاندن سوراخ بهره بگیرد تا از نشت اکسيژن جلوگیری کند.

آژانس فضایی روسیه در آن زمان اعلام کرده‌ بود که این سوراخ به علت خطای انسانی ایجاد شده یا اینکه شخصی عمدی آن را در دیوار‌ه‌ی این ایستگاه ایجاد کرده است. ارگان یاد شده احتمال برخورد سنگ یا اجرام فضایی را رد کرده چون بنابر شواهد موجود سوراخ دو میلیمتری از داخل ایجاد شده است.

همچنین روس‌ها حفره به وجود آمده روی یکی از ماژول‌های ایستگاه فضایی بین المللی را بطور غیر مستقیم به فضانوردان آمریکایی نسبت داده‌اند.

اکنون تنها ۳ فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند اما قرار است ۱۸ مهر ماه Nick Hague فضانورد آمریکایی آژانس ناسا به همراه Alexey Ovchinin کیهان نورد روس به فضا پرتاب شوند و به سه نفر یاد شده اضافه گردند.

The post سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی پس از ۲۰۰ روز به زمین بازگشتند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط