تعرفه‌های اینترنت ثابت از دو ماه آینده آزاد می‌شوند

امتیاز دهید post

معاون وزیر ارتباطات خبر داده که تا دو ماه آینده بنا به درخواست اپراتورهای اینترنتی، تعرفه صوت اصلاح می‌شود و اینترنت هم دارای تعرفه‌ای آزاد خواهد شد. «حسین فلاح جوشقانی» تاکید کرده که آنها هم خواهان آزادسازی تعرفه‌ها هستند و مقررات این موضوع را آماده کردند و در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار داده‌اند.

جوشقانی از ترس بخش خصوصی برای این اقدامات جدید خبر داده و گفته که آنها حس می‌کنند اگر در آزادسازی نظارتی نباشد، شرکت‌های بزرگتر با تعرفه‌های تهاجمی (بنا به تعبیری دامپینگ) بازار را از آن خود می‌کنند:

«اما باید اذعان کرد که در بازاری که رقابت باشد، کاربر حق انتخاب دارد و می‌تواند از بخش‌های مختلف استفاده کند. این‌طور نیست که آنجا اپراتور هر قیمتی خواست ارائه کند. با کنترل قیمت‌ها آزادی عمل به اپراتورها داده می‌شود، مخصوصا اپراتورهای ضعیف‌تر که بتوانند تعرفه بهتری ارائه دهند. به همین دلیل اصلاح تعرفه‌ها طی یک یا دو ماه آینده اتفاق می‌افتد.»

وی به افزایش تعرفه صوت در اپراتورها نیز اشاره کرد، موضوعی که FCPها عقیده دارند اپراتورها با مانور دادن روی آن و سودآوری از آن توانسته‌اند جبران هزینه‌های ارزان دیتا خود را کنند و این عمل را یک امر نادرست در زمینه تجارت عنوان کرده‌اند:

«اکنون عمده سرمایه‌گذاری و درآمد اپراتورها در حوزه دیتاست و روند در دنیا هم به سمت کاهش صوت است. به علاوه اینکه شرایط اقتصادی اپراتورها اخیرا طوری بوده که قیمت دیتا و تعرفه صوت را افزایش دادند و صوت را به سقف چسباندند؛ البته این در چارچوب رگولاتوری است. یعنی اگر قبلا این‌طور بود که روی صوت یارانه می‌دادند، اکنون تعرفه صوت را هم به سقف رساندند.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه شاید بخشی از مشکلات FCPها (ارائه‌کنندگان اینترنت ثابت) با تعرفه اپراتورهای موبایل مرتبط باشد، تاکید داشت که این تمام مشکل نیست و در حقیقت باید به توسعه ارتباطات ثابت بپردازیم تا کاربران به سمت اینترنت موبایل مهاجرت نکنند: «در حال حاضر توقعات و کاربردهای مشترکین از اینترنت بالا رفته و نیاز به سرعت بالاتر وجود دارد.»

The post تعرفه‌های اینترنت ثابت از دو ماه آینده آزاد می‌شوند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط