افزایش چشمگیر عرضه پنل های اولد انعطاف پذیر در سال آتی

امتیاز دهید post

عرضه موبایل انعطاف پذیر از سوی بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند، بازار پنل های اولد انعطاف پذیر را متحول می سازد.

نشریه «دیجی تایمز» در گزارشی به افزایش چشمگیر پنل های اولد انعطاف پذیر به دنبال معرفی موبایل تاشوی سامسونگ پرداخته که از مدت ها قبل شایعاتی پیرامون آن به گوش می رسید.

اگرچه در حال حاضر توسعه نمایشگرهای انعطاف پذیر با چالش های فنی بسیاری مواجه است، اما ارائه موبایل مذکور از سوی سامسونگ نشانه غلبه آنها بر این مشکلات است. این چالش ها شامل نفوذ آسان گردوغبار به خمیدگی های پنل انعطاف پذیر و تقویت پنل برای مقاومت در برابر دفعات فراوان خم شدن است.

در عین حال همزمان با پایان فاز اول که بر معرفی مدل های دارای لولا متمرکز بود، توسعه پنل های اولد انعطاف پذیر وارد فاز دوم شده که روی محصولات با شعاع انحنای کمتر از یک اینچ تمرکز دارد.

بخشی از این فرایندها مدیون پیشرفت در علم مواد و معرفی پلی ایمیدهای بی رنگ است که به لطف ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر حرارت، ضریب توسعه گرمایی پایین و نرخ انتقال بالا گزینه ای ایده آل برای تولید پنل های مذکور به نظر می رسند.

بر اساس این گزارش «سامسونگ دیسپلی» توسعه پنل های با شعاع انحنای کمتر از یک اینچ را به پایان رسانده و با همکاری بخش موبایل این شرکت در حال تست تولید گوشی های انعطاف پذیر است. ظاهرا سامسونگ دیسپلی نمونه‌های آزمایشی از پنل‌های تاشو را به شرکت‌های اوپو و شیائومی که قصد ورود به بازار موبایل‌های تاشو را دارند، ارسال کرده است.

از سوی دیگر «ال جی دیسپلی» هم احتمالا تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ توسعه مدل های با شعاع انحنای زیر یک اینچ را به پایان خواهد رساند و این مساله به افزایش رقابت در این زمینه منجر می شود.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سامسونگ تا سال آینده حدود یک میلیون پنل تاشو تولید خواهد کرد و این آمار در سال ۲۰۲۰ به پنج میلیون پنل خواهد رسید.

The post افزایش چشمگیر عرضه پنل های اولد انعطاف پذیر در سال آتی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط