پس لرزه‌های حضور ایلان ماسک در یک مصاحبه‌؛ از سقوط ۶ درصدی ارزش سهام تا استخدام جانشین

امتیاز دهید post

همانطور که می دانید امسال تسلا تابستان سختی را پشت سر گذاشته اما به نظر می‌رسید که کم کم از فشار‌های وارده به این شرکت کاسته می‌شود و ایلان ماسک می‌تواند بالاخره قدری راحت باشد. با این وجود حضور ایلان ماسک در یک مصاحبه‌ی اینترنتی و رفتار‌های عجیب وی نظیر مصرف مواد مخدر حین این برنامه موجب شده که تسلا دوباره دچار بحران شود و سقوط ۶ درصدی سهام را تجربه کند.

تقریباً دو هفته پیش بود که ایلان ماسک در توییتی از قصد خود برای خصوصی سازی تسلا سخن گفت. در آن زمان مدیر عامل تسلا اعلام کرد که اگر سرمایه گذاران ناراضی باشند، سهام های آنها را وقتی به قیمت ۴۲۰ دلار رسید، خریداری خواهد کرد و البته مبلغ مورد نیاز برای این کار را کنار گذاشته است.

این مسئله موجب شد که ارزش سهام این شرکت تغییر کند و روند رو به کاهشی را در پیش گیرد. پس از این اتفاق ماسک عکس العمل نشان داد و با انتشار مطلبی عنوان کرد که خصوصی سازی تسلا فعلاً منتفی شده و این کمپانی تحت عنوان یک شرکت عمومی به کار خود ادامه خواهد داد.

او در آن زمان اعلام نمود که خصوصی سازی تسلا بسیار وقتگیر بوده و فعلاً زمان مناسبی برای آن نیست چرا که این شرکت باید روی مهمترین فعالیت خود یعنی تولید تسلا مدل 3 تمرکز کند.

حال ایلان ماسک با حضور جنجالی خود در مصاحبه‌ی اینترنتی و استعمال سیگاری متشکل از ترکیب ماری‌جوآنا و تنباکو بار دیگر دردسر آفرین شده است. تنها یک روز پس از این اتفاق ارزش سهام تسلا به یک‌باره ۶ درصد کاهش یافت و به نرخ ۲۶۳.۲۴ دلار رسید که این مقدار کمترین میزان ارزش سهام تسلا در پنج ماه گذشته است. بدین ترتیب ارزش سهام تسلا طی یک ماه به یک سوم ارزش قبلی خود رسیده است.

علاوه بر این «دیو مورتون» حسابدار ارشد کمپانی تسلا نیز از سمت خود کناره گیری کرده است. او که تنها یک ماه پیش استخدام شده بود، دلیل استعفایش را این گونه عنوان نمود:

«سطح توجه رسانه‌های به تسلا و سرعت پیشرفت کار، بیشتر از توقعات من بوده . به‌ همین دلیل در آینده‌ی کاری خود، تجدید نظر کردم. شخصاً به تسلا، مأموریت‌ها و موفقیت‌ها‌ی آن اعتقاد محکم دارم. همچنین با شیوه‌ی رهبری تسلا و سیاست های مالی این کمپانی هیچ اختلاف نظری ندارم.»

چند وقتی است که مدیران ارشد تسلا از این شرکت جدا می‌شوند. مورتون نیز با جدایی زودهنگام خود به جرگه‌ این مدیران ارشد پیوست که شامل «گیبی تولِدانو» و «داگ فیلد» معاون بخش مهندسی تسلا می‌شود. این مسئله می تواند یکی از دلایل کاهش ارزش سهام کمپانی یاد شده باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که مشکلات ایلان ماسک تمامی ندارد چرا که اخیراً گزارش شده که مقامات نیرو هوایی ایالات متحده‌ی آمریکا در حال بررسی دقیق سابقه و رفتار او به عنوان مدیرعامل اسپیس اکس هستند چرا که استفاده از مواد مخدر برای اشخاصی که به اطلاعات محرمانه‌ی دولتی و فضایی آمریکا دسترس دارند، کاملاً ممنوع است.

به طور کلی چند وقتی است که ماسک رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد؛ توئیت‌های بدون ملاحظه‌اش در مورد خصوصی‌سازی و مجادله با غواص ارشد تیم نجات غار تایلند و همین مصرف موارد مخدر نمونه‌هایی از حاشیه‌های اخیر مدیر تسلا است.

ایلان ماسک در ماه های اخیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند؛ اخیراً اعضای هیئت مدیره تسلا متوجه شده‌اند که او گاهاً داروهای تفریحی (داروهایی که می تواند موجب لذت و برخی بهبودها در زندگی فرد شود) مصرف می‌کند.

او چند وقت پیش مسئولیت‌هایش را طاقت فرسا خوانده بود و متذکر شده بود که در برخی مواقع حتی هفته ای ۱۲۰ ساعت در هفته کار می کرده تا از تولید مداوم تسلا مدل 3 اطمینان پیدا کند.

تمامی این مسائل موجب شده که تسلا به دنبال یک شخص دوم بگردد تا به ایلان ماسک کمک کرده و از میزان فشار کاری او بکاهد. با توجه به تاثیرات اقدامات اخیر ماسک، احتمالاً تسلا سریعاً سراغ اولین گزینه‌ رفته و جانشینی برای ماسک انتخاب خواهد نمود تا مشکلات این شرکت را قدری کاهش دهد.

The post پس لرزه‌های حضور ایلان ماسک در یک مصاحبه‌؛ از سقوط ۶ درصدی ارزش سهام تا استخدام جانشین appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط