After Class – بازی زیبای جاستین لانگ در فیلمی درام خانوادگی

امتیاز دهید post

ماجراهای احساسی زیادی در After Class ساخته دنیل شکتر، که عنوان اصلی آن در ابتدا «مکان امن» Safe Spaces بود، اتفاق می‌‌افتد. داستان در مورد یک استاد کالج، با بازی جاستین لانگ و اتفاقات و ماجراهای زندگی او است. اما مشکلات دانشگاه تنها بخشی از ماجراهای این داستان پر از مشکلات خانوادگی و رابطه‌های پیچیده عشقی است. مانند فیلم‌های قبلی شکتر، وجود بازیگران قوی و با استعداد، از جمله لین کوهن و ریچارد اشیف، دلیل اصلی موفقیت این فیلم است.

همچنین بخوانید:
دور Away – انیمیشنی با تصاویر خاص و فوق‌العاده

جاش کوهن با بازی لانگ، استاد درس نویسندگی خلاقانه در کالج است. جاش به اندازه‌ای لطیف و مهربانی است که از دوست‌دختر جذاب و کمی خشن ایتالیایی خود (با بازی سیلویا موریجی) می‌خواهد که کمی لطافت بیشتر به رابطه خود اضافه کنند. او به کار خود علاقه زیادی دارد و در کلاس‌هایش سعی می‌کند دانشجوهای کم‌حرف‌تر را نیز وارد بحث‌ کند. در جلسه تحلیل داستان کوتاه یکی از دانشجوهای دختر کلاس، جاش به دنبال پیدا کردن مشکل داستان او، از شاگردش سوال‌هایی می‌پرسد، اما این مکالمه از نظر مسئولین کالج خارج از حد یک معلم است و باعث تحت فشار گذاشتن دانشجو می‌شود.

مسئولین دانشکده به او اطلاع می‌دهند که یکی از دانشجوها از روند کلاس شکایت کرده است و اظهار کرده که در کلاس او احساس آرامش نمی‌کند. در نتیجه این شکایت، شغل جاش به عنوان استاد دانشکده به خطر می‌افتد.
در همین حین، مادربزرگ جاش، با بازی کوهن، که از صمیم قلب او را دوست دارد، در بیمارستان بستری است. باور کردن این‌حقیقت که مادربزرگ رو به مرگ است، برای جاش بسیار سخت است. وقتی مادر جاش دیانا، با بازی فرن درشر، شروع به جمع کردن وسایل خانه مادربزرگ می‌کند، جاش بسیار ناراحت می‌شود و اعتراض می‌کند. او ترجیح می‌دهد که وقتش را در بیمارستان به همراه برادر و خواهرش در کنار مادربزرگشان بگذارند و مطمئن باشد که همیشه کسی کنار او حضور دارد.
اختلافاتی در بین اعضای خانواده وجود دارد، مخصوصا در مورد پدر جاش به نام جف (با بازی اشیف) که از همسرش جدا شده است و الان با همسر جدیدش زندگی می‌کند. این ازدواج جدید باعث دور شدن پدر جاش از آن‌ها شده است. با این‌که این اتفاق در دنیای واقعی نیز پیش می‌آید، اما نحوه به تصویر کشیدن آن و ذهنیت تک‌بعدی که شکتر از این همسر جدید به نمایش گذاشته است را می‌توان یکی از نقاط ضعف فیلم‌نامه After Class دانست، اما بازی زیبای اشیف توانسته این موقعیت را باور‌پذیرتر کند و احساس همدردی مخاطب را برانگیزد.

After Class

این خانواده با وجودی که یکدیگر را بسیار دوست دارند، اما مشکلات و اختلافاتی نیز با هم دارند و شکتر با برداشت آزادی که از خانواده خود داشته است، توانسته این روابط را به زیبایی به تصویر بکشد.
می‌توان صمیمیت را حتی در صحنه‌های مشاجره بین آن‌ها حس کرد. شکتر به خوبی توانسته با ربط دادن قسمت‌های مختلف فیلم‌نامه After Class به هم، از سایه انداختن ماجراهای روابط خانوادگی آن‌ها بر بخش‌های دیگر داستان جلوگیری کند.
از طرفی جاش باور ندارد که سر کلاس و در حین جلسات بحث و بررسی مرتکب اشتباهی شده است، اما با توجه به شرایط روحی او و نگرانی از وضعیت مادربزرگش، کم‌کم نگرانیش در این مورد نیز بیشتر می‌شود. صحنه‌ای از After Class که در آن دو دانشجوی جاش، که اغلب دانشجوی‌های دیگر را اذیت می‌کنند، به او اطمینان می‌دهند که از او حمایت خواهند کرد، را می‌توان صحنه‌ای حساس با پیچیدگی اخلاقی دانست. البته جاش پیشنهاد کمک آن‌ها را رد می‌کند. در نهایت جاش که در دنیای واقعی با مشکلات بزرگتر و احتمال از دست دادن عزیزانش مواجه است، به این نتیجه می‌رسد که شاید عذرخواهی کردن برای کاری که خودش به اشتباه بودن آن ایمان ندارد، سخت‌ترین کار دنیا نباشد.
این مطلب از نوشته جان دفور در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته After Class – بازی زیبای جاستین لانگ در فیلمی درام خانوادگی اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط